زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

عقل و دل

سه شنبه, ۲۵ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۵۴ ب.ظ

+لیاقتت رو ندارم؟
باشه!
بی عرضه ام؟
باشه!
از نظرت آدم نیستم ؟
اونم باشه
ولی دوست دارم ، چرا نمیفهمی دوست دارم ؟
من نمیخوام تو من بشی، منم نمیخوام مثل تو بشم
اینجوری از نظرت نمیشه ؟
چرا نشه ؟
به اون خدایی که میپرستی میشه
بخدا من اون آدم بده نیستم ، تیپم لشه ؟
درست
نماز و روزه ام یکی درمیونه
درست !
ولی منم مثل تو ذوق میکنم وقتی تو اردو جهادی ها لبخند میشونم رو لب بچه ها
منم میدونم احترام چیه
میدونم عشق حرمت داره
میدونم بزرگترین گناه ،دل شکوندنه
منم بچگیا محرم که میشد دور از چشم  بابام میرفتم زنجیر زنی
دختر دورم زیاد بوده ولی دختر باز نبودم
من آدم نیستم ولی توی آدم رو خوب میشناسم
بیا و قبول کن، دختر ابرو مشکی
بیا و بزار عاشقی کنیم برای هم
- نه
+ دِ چرا نه لامصب ...
- چون من منم ، تو تویی
من و تو، ما نمیشیم ، نمیشه که بشیم
فک میکنی من آدم خوبم ؟
نه نیستم
فک میکنی شما رو خوب نمیدونم؟
چرا اتفاقا خیلی خوبین
ولی نمیشه ، نه اینکه نخوام، نمیشه
این معادله هیج جوره ...
+از کی تاحالا برای عشق معادله میچینن ؟
از کی تاحالا یاد گرفتیم اگه چیزی نمیشه ، ما اون رو نخوایم ؟
من میخوامت دختر ابرو مشکی
عالم و آدم نخوان ، من میخوام
میخوام و میشه
برای عشق معادله نچین ، حرف مردم نچین ، اما و اگرهای عقل رو نچین
برا عشق ، حواست به اونی باشه که شمال غربی بدنت  میتپه !
- معادله میچینم ، چون عقل و دلم جدا نیستن !
همیشه باهم بودن ، جدایی نداشتن
عقلم میگه شما خوبی ، دلمم میگه شما‌خوبی
عقلم میگه نمیشه بهتون بگم بله ، یچیزایی جور نیست
نمیشه من ، من باشم
تو ، تو باشی
نمیشه عین هم باشیم روی یک خط راه بریم
ولی میشه که موازی باشیم
دلمم گاهی میگه گناه داره ، دلشو نشکن..
شما این دل رو میخوای !؟
دلی که ترحم کنه ؟!
دلی که یک روز عاشق باشه و روز بعد فارغ ؟
آره؟؟
+ نه .......
.
.
نمیخوام...
- پس عقلتو پس نزن ، دلت رو با عقلت بخواه
وقتی خواستی ..
وقتی خواستی ..
منتظرتم

#موافق دختر ابرو مشکین یا جناب عاشق؟

موافقین ۱۶ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۲۵
Faezeh

نظرات  (۱۴)

قطعا جناب عاشق چون موقعیتش رو تجربه کردم و می‌دونم که می‌شه چون برای من شده

پاسخ:
چه خوب که شده :)

موافقم که دختر ابرو مشکی حرف دلش رو گوش کنه. ولی اگه بعد یه مدت حرف دلش عوض شد، جراتش رو داشته باشه که نظرش رو عوض کنه.

پاسخ:
خب اینجوری اسمش شکست نیست ؟ 
یا حداقل تصمیم اشتباه ؟

نمی دونم...

جای هیچ کدوم نبودم و نمی دونم...

شاید هر دو شاید هیچ کدوم !!!

پاسخ:
اینکه بگیم مثلا دختر ابرو مشکی کارش اشتباه بود 
درست نیست ، چون هیچ کس جای کس دیگه ای نیست
ولی اینکه فک کنیم که اگه جاش بودیم چکار میکردیم ، میتونه جالب باشه :) 
ولی خب حق داری :)

خودمو جای عاشق می ذارم.. شاید درک بیشتری از اون داشته باشم !

 

من تحمل هیچ گونه ترحم و ندارم ! اگر بدونم با بودنم طرف مقابل اذیت می شه به خاطر همون حس دوست داشتنم بی خیالش می شم

پاسخ:
ممنون از نظرت :) 
اره ترحم واقعا تحمل پذیر نیست!

ببین نظر منه ها ولی

رابطه دینامیک داره. موقعی که از دختر ابرومشکین نه میگه، طرف مقابل نمیکشه کنار. بسته به این که چقدر جدی و با انگیزه بوده باشه کلی بهش فشار روحی میاد و اذیت میشه. ولی خب این فشارا رو بهش میگن درد عاشقی که خیلی تحملش سخته ولی روح آدم رو پاک میکنه. مجنون نماد یه نفره که بخاطر این فشارا رد داده. لیلی هم نماد یه موجود سنگ دله. هر وقت رفتارای مجنون + زمان بتونه دل لیلی رو نرم کنه کار جلو تر میره. 

ببین من خودم واقعا در موقعیتی نیستم که ازین نظرا بدم ولی این برداشت خودمه تا الان از چیزایی که بهم گذشته و از ادبیات فارسی. ولی این دینامیک واقعا وجود داره و خیلی سخته.

البته که این به حرف دل گوش دادن ممکنه این شکلی که گفتم کار نکنه و دل یه چیز دیگه کلا بخواد. این دیگه فرمولیزه ترین حالت ممکنش بود که گفتم. ممکنه تو عمل اصلا دو نفر انقدر مچ باشن و پاک باشن که اصلا نیاز به این فشارای روحی روانی نباشه :)

پاسخ:
خیلی جالبه که برای هر چیز دلیل منطقی داری
ولی میگی که باید به حرف دل گوش بدن :) 
بله مطمئنن درد عشقی خیلی سخته 
فک کنم بخاطر این حدیث داریم که اگه کسی عاشق بمیره ، شهید حساب میشه :) 

نمیدونم 

شاید جناب عاشق، واقعا عاشقه 

و شاید دختر ابرو مشکی هم عاشقه و روش نمیشه بگه و داره ناز میکنه 

ولی با کار جناب عاشق موافقم 

چون‌ حداقل میگه من گفتم، خودش نخواست 

اگه نمی‌گفت یه عمر حسرت نگفتنش رو می‌خورد 

(خوبه نمیدونستم وگرنه چقد حرف میزدم😅) 

پاسخ:
ناز میکنه رو خوب اومدی :)
چون همه دخترا حتی اون خیلی منطقی هاش ، نازشون رو اخر دارن ؛))
البته گاهی حسرت نه شنیدن روهم ادم میخوره...
:))))
من بسی زیاد حرف زدن رو دوست دارم

به نظر من حق با دختر ابرو مشکیه

من در گذشته فکر می کردم قلبو مغزم از هم جدا هستن

در ظاهر هم همین شکلی بود مغز سراسر منطق و قلبی که هیچی از منطق حالیش نیس!

نمیدونم شاید شماها لیلی و مجنون توی زمان حال رو دیده باشید(منکه ندیدم)

چون‌ ندیدم عشق کورکورانه رو با عقلم کاملا میزارم کنار

من از اون آدما نیستم که بقیه رو به حرف ترغیب می کنن که آغا عاشق شدی دیگه چاره ای نیست و فلان و بهمان و مگه همش چند روز زنده ای و برو تجربه کن و از اینجور حرفا

خیلی از آدما تمام زندگیشونو بخاطر همین چیزا می بازن

این بده واقعا بده

بین 7 میلیار آدم روی کرده زمین تعداد انگشت شماری هستن که واقعا می‌فهمن عشق یعنی چی

بقیه همش ادعا میکنن

اگه قرار باشه کسی رو توی زندگیتون راه بدید باید با مغزتونم بسنجیدش

اینجا زمینه

همه این عاشقانه های ناب هم یا توی داستان ها هستن یا توی فیلما(اگر هم توی دنیای واقعی باشه خیلی کم خیلییییییییییی کم!)

خلاصه اینکه

هر گردی گردو نیست((:

پاسخ:
چه عجب ،ینفر حق رو به دختر ابرو مشکی داد :)
منکه لیلی و مجنون دیدم 
یکی از نزدیک ترین افراد زندگیم :) 
داستانی شبیه دختر ابرو مشکی داشت :)
میدونی میفهمم چی میگی سپیده جان
ولی از نظر من همیشه چیزهای باارزش ناب بودن
مثل همین عشق :)
ولی اینکه یکنفر اصلا نبینشون
به همون اندازه ای خطرناکه
که یکنفر صد درصدی بدونشون :)

موافقِ جناب عاشق...

پاسخ:
کوتاه و مفید:)

من نمیگم اصلا نبینشون

میگم عقلی هم درکار باشه

اگه به دل باشه همش که سرمونو به باد میده😅

پاسخ:
اره اره
میدونم منظور تو چی بود :)))
اونم بدجور باد دادنی؛))

پاسخت به آقای مهدی رو که خوندم یاد این تیکه یکی از قدیمی ترین شعرام افتادم:

که من آن شهید عشقم و دلم به باد دادم

مگرم وصال جانان بدهد به قلب من خون و نفس به سینه گاهم

وگرم زغم بمیرم و عروس خاک مانم... (( :

پاسخ:
قدیمی ترین شعر هات هم درجه یک هستن:)
ممنون که برام فرستادیش:)
۲۶ شهریور ۹۹ ، ۱۵:۱۳ پرستوی عاشق

به شدت موافق دختر ابرو مشکیم

چون عشق جاهل، زودگذره  عشق ِ عاقل، ماندگار

 

 

جاها و عاقل صفت خود عشقن، دقیقا خود عشق نه آدم عاشق‌

عشق باید عاقل باشه و بنظرم یه دروغ بزرگه که عقل و مقابل عشق قرار دادن‌...

عقل مادیگراها شاید مقابل عشق باشه ولی عقل آدمای عاااااقل نه...

عقل خیلی محترمه، خیلی‌.‌..

پاسخ:
ممنون از نظرت پرستوی عاشق جان :) 
عقل مادیگراها شاید ...
چقدر اینجاشو دوست داشتم
یعنی میشه عقلم مثل ادم های عاقل بشه؟
:)

وقتی یه پسری عاشق دختری با این ویژگی‌ها میشه، یعنی همونطور که خودش گفت ته دلش از لحاظ اعتقادی به دختره نزدیکه و میتونن همدیگه رو درک کنن. وگرنه منو اگه بکشی هم نمیتونم عاشق کسی بشم که از لحاظ فکری با هم فاصله داریم و این درک متقابل بینمون وجود نداره! این پس زدنای «دختر ابرومشکی» حکایت همون مثال قدیمیِ

زن ناز میکنه و مرد باس خریدار باشه‌ست.

پاسخ:
بله موافقم باهاتون 
کلا افرادی که جذب هم میشن یک نقاط اشتراکی دارن 
ولی خب گاهی افراد چیزی فراتر از اون نقاط میخوان :)

کلا بعضی خانوم ها معتقدن باید سخت بدست بیان :)

دختر چشم ابرو مشکی 

دلیلش رو هم سپیده و پرستو خانم گفتن :) 

 

اون عاشق هم به نظرم یه دروغگوی متظاهر بود :/

پاسخ:
این پستم
کمکم کرد برای شخصیت شناسی افراد :) 
مثلا جواب تورو پیش بینی میکردم:)

می دونی

شخصیت من خیلی قابل پیش بینیه

یعنی کسی که یه مدت باهام واقعا وقت گذرونده باشه خیلی راحت میتونه جنبه های شخصیتیم رو بشناسه و منو بفهمه

نمی دونم خوبه یا بد 

پاسخ:
دیگه شخصیت شناسی من رو زیرسوال نبر
خیلیم کار سختی بود:)))
من همه فک میکنن میشناسنم
و من فک میکنم نمیشناسن:)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">