امام صادق سلام الله علیه : مَن عَیَّرَ مُؤمِناً بِذَنبٍ لَم یَمُت حَتّى یَرکَبَهُ 
کسى که مؤمنى را براى گناهى سرزنش کند، نمیرد تا خودش آن گناه را مرتکب شود
این حدیث رو خیلی هامون شنیدیم ولی من بهش ایمان دارم:)
چون تجربه اش کردم :)
توی این حدیث اشاره میکنه که اگه حتی اون عمل گناه بود شما حق سرزنش کردن نداری
چه برسه به کارهایی که فقط از نظر خودت اشتباهه و طرف مقابل اون رو اشتباه نمیدونه
اگه دیدی شخصی اهل دروغ گفتن حق نداری سرزنشش کنی
شما فقط حق داری عمل دروغ رو بد بدونی و راجبش صحبت کنی
نه بد گفتن راجب شخصی که دروغ میگه
اینا کاملا دو چیز متفاوته
+ دوتا پست توی دو وبلاگ متفاوت دیدم که از نظرم کاملا عقاید اشتباهی بودن ، اولش  عصبی شدم و یک طومار بلند بالا نوشتم ولی بعد یاد این حدیث افتادم و‌تمام پیامم رو پاک‌کردم :)
+ ی لحظه همین حالا فک کن ببین تا حالا چه اشخاصی رو بخاطر کاراشون سرزنش کردی حتی توی دل خودت:)