زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

انتخاب عشق یا مرگ

سه شنبه, ۶ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۱۶ ق.ظ

پرسید: اگه فقط حق یک انتخاب داشته باشی، بین کسی که دوست داره و تو دوستش نداری و کسی که دوستش داری و اون دوست نداره؛ کدوم رو انتخاب می کنی؟!

گفتم: میدونی زن اگه عاشق نباشه، دیگه زن نیست

وقتی بوی عطر غذا پخش میشه توی خونه و اهالی خونه رو مست میکنه، که زن عاشق باشه

وقتی گیسوی بلند و تمنای دست معشوقی برای بافتنشون معنی میده، که زن عاشق باشه

وقتی برق چشم ها و دلبری هاش معنی میده، که زن عاشق باشه

وقتی اون خنده های از ته دل و نمایان شدن چال روی گونه و نشان لطافت خدا،  معنی میده که زن عاشق باشه

وقتی عصرهای جمعه باریکه ی نور افتاب روی قالی قرمز هال و بوی عطر چای دارچین معنی میده که زن عاشق باشه

چین های دامن گلدار وقتی به رقص میان که زن عاشق باشه 

غرق شدن توی آغوشش و دویدن خون توی رگ ها، وقتی معنی میده که زن عاشق باشه

دیوونه بازی و گرفتن دستش و رقصیدن زیر بارون وقتی معنی میده که زن عاشق باشه

اره رفیق، حق انتخابی نمیمونه

خدا زن رو با یک حاله ای پوشونده به اسم عشق 

زن که عاشق نباشه در ظاهر یه خداحافظی معمولی باهات میکنه، ولی اون خداحافظی معمولی یه جدایی ابدی درونش نهفته است

یه جدایی ابدی با خودش و زندگی

 

موافقین ۱۹ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۰۶
Faezeh

نظرات  (۲۵)

زن باید عاشق باشه... 

پاسخ:
:)
۰۶ آبان ۹۹ ، ۰۱:۰۷ زهرا یگانه

نمیشه گزینه ی سوم رو انتخاب کرد؟ 

در واقع هیچ کدوم رو انتخاب نکرد. این جور وقت ها فرار گزینه ی بهتریه انگار. 

پاسخ:
الهی انتخابت تو زندگی واقعی کسی باشه که دوسش داری و اونم دوست داره :))

کسیو ک دوسش دارم ولی دوسم نداره

پاسخ:
برات همون دعایی که برای زهرا کردم رو میکنم :)

میزارم جفتشون سقط بشن😐

شایدم خودمو هم باهاشون پرت کردم پایین/:

.

.

.

کاش این حاله ابدی باشه

کاش زن، همیشه عاشق باشه...

 

پاسخ:
چرا قضیه رو جنایی میکنی :///
از نظر من زندگی واقعا با عشق معنی پیدا میکنه :)

چه بی انصافیه یه نفر دوستت داشته باشه و دوستش نداشته باشی...

 

 

 

من مطمین نیستیم اونقدر خودخواه باشم که عشق خودم رو انتخاب کنم...

 

اصلا اگه یه نفر عاشقت باشه از یه جایی به بعد ناخوداگاه عاشقش میشی دیگه. نه؟

پاسخ:
راجب سوال اخر نه لزوما
اصلن برات پیش نیومده که یک رفیق هم جنس داشته باشی و اون خیلی دوست داشته باشه و تو حسی بهش نداشته باشی؟
برای من که شده 
هرچقدر میخوای انصاف رو رعایت کنی، توهم جواب محبت هاشو بدی 
بازم به خودت که نمیتونی دروغ بگی

زن بلده دوست داشته باشه... بی دلیل!

 

بدون شک هیچکدوم!

ترجیح میدم یه زندگی معمولی رو با یه آدم معلومی شروع کنم ... شاید تو اون زندگی عاشقش شدم شایدم نشدم !

پاسخ:
دوست داشتن لزوما دلیل نمیخواد
ولی با اجبار و تحمیل هم نمیشه! 
نمیدونم .. ولی مثلا رابطه ی معبود و عبد بدون عشق معنی میده اصلن!؟
رابطه ی دو همراه هم بنظرم بدون عشق جور درنمیاد!

زندگی واقعی خیلی با این فانتزی هایی که خیلی ها برای خودشون درست میکنن تطابق نداره ...

 

"خدا زن رو با یک حاله ای پوشونده به اسم عشق "

 

تکرار این جور فانتزیها بیشتر از هر کسی به خود زن صدمه میزنه و روحش رو منتظر و متوقع چیزی میکنه که ممکنه هیچ وقت حادث و حاصل نشه و اون موقع است که چون برای خودش توقع ایجاد کرده و بهش نرسیده سرخورده بشه و اون موقع است که کسی جز خیالات خودش مقصر این سرخوردگی نخواهد بود

پاسخ:
این مسائل لزوما فانتزی نیستن !
اینکه بگیم زندگی فقط شامل این خوشی هاست اره این فانتزی و دروغ
ولی توی علم روانشناسی ما ۵ زبان عشق داریم
یکی عشق رو محبت کلامی میدونه یکی جنسی یکی کار کردن وبراورده کردن نیاز های مالی و ...
توجه به زبان عشق مشترک یکی از نکات مهمه برای داشتن زندگی موفق 

من که توی بدترین وضعیت قرار دارم

دوسش دارم، نمیدونم دوسم داره یا نه

پاسخ:
بنظرم بدترین وضعیت اینه که دوسش داشته باشی و اون دوست نداشته باشه !
که الهی یه عشق دو طرف باشه اگه به صلاحته :))

من هیچ کدوم رو انتخاب نمیکنم و خودمو نجات میدم ://

 

@ علیرضا

خب چرا بهش نمییییگییید ! وای من چرا دارم حرص میخورم -___- 

یکی باید فقط حرص منو بخوره :/

پاسخ:
امیدوارم مجبور به انتخاب هیچ کدوم نشی:)
حرص نخور دخترم کچل میشی ؛)))

خب اینجوری تصمیم گیری میکنم که به روح و روان خودم لطمه وارد نشه😐😂😂😂

.

.

@علیرضا

من اصلا خوشم نمیاد که تو مسائل خصوصی کسی دخالت کنم ولی

به نظر من باید شجاعت این رو داشته باشی که بری و بهش بگی

حالا یا اون دوست داره یا نداره دیگه (:

خارج از این دو حالت که نیست🤷‍♀️

اینکه الان بری بگی ( حتی اگه قرار بر نه شنیدن باشه) خیلی برای خودت و آرامش روحیت بهتره تا اینکه فردا بشینی یه گوشه و خودخوری کنی که چرا اینقدر شجاع نبودی که بهش بگی که چقدر دوستش داری...

پاسخ:
تکبیر :))
@ علیرضا بیا کل کامنت ها مال تو شد بیا جواب بده :))

😂😂😂❤️

پاسخ:
جات 💖اینجاست 

همون دعا رو واسه خودتم میکنم🙃😄

پاسخ:
تشکر :)

نه فائزه بی تکلیفی بدترین چیزه..

 

@سپیده و استلا

ممنون از حرفاتون..اگه میتونستم بهش میگفتم..نمیشه..

پاسخ:
اره میفهمم...

ازدواج های سنتی همین شکلیه !

میشینن حرف میزنن ...

نمی دونم!

عشق چیز خوبی نیست اگر تهش نرسیدن باشه!

و بازهم ... نمی دونم!

پاسخ:
نه همیشه جودی جان
یک چیز اشتباه که یادمون دادن اینه که برای تجربه ی عشق حتما باید سراغ دوستی های قبل ازدواج رفت !
میل من سوی وصال و قصد او سوی فراق
ترک کام خود گرفتم تا برآید کام دوست

@ علیرضا

میخواید من بهش بگم :/ تو اینکارا تجربه زیاد دارم و کشته مردشم !! ( لبخند کوچیک ! )

پاسخ:
اهل استین بالا زدنی پس :)

@استلا

ممنون

آره حساااابی ! فقط کسی نیست برا من آستین بالا بزنه •-•

 

@ علیرضا 

ممنون از شما که لبخند کوچیک نزدید :))

پاسخ:
بیا خودم برات آستین بالا میزنم :)))
علیرضا رو‌ هم بزاریم فعلا درسشو بخونه، مهندس که شد براش میریم خواستگاری :)

@علیرضا

چرا نمیشه..بالاخره که چی

سر قلب که نمیشه با هیچ چیزی معامله کرد

@ sepid.v

نظرت چیه وبلاگ فائزه رو با حرفامون راجع به علیرضا پر نکنیم ؟ @-@

پاسخ:
راحت باشین
اینجا هم خونه خودتونه :))
بفرمایین چایی اصن :)
۰۶ آبان ۹۹ ، ۱۸:۰۰ هیـ ‌‌‌ـچ

انتهای همهٔ این حرفا رو می‌شه به این‌جا ختم کرد: شجاع‌ترین موجود عالم، زنیه که عاشق شده :)

پاسخ:
بله دقیقا :)
ممنون از این ختم کلام زیبا و درست :))

اصلا همین که زن قدرت عاشق  شدن داره خوبه که ...

با کسی ازدواج کنی که دوستت داره ولی تو دوستش نداری گزینه بهتریه ...

بعد چند وقت دوستش خواهی داشت..

ولی برعکس فقط رنج و تیکه کنایه اس /:

پاسخ:
جالبه نظرات به این سوال چقدر متفاوت بود :)
چقدر نگرش های متفاوت راجب عشق 

کامنت خانومِ سین دال رو خوندم و یاد سریال آقای آفتابی افتادم چه قدر دلم به حال یکی از شخصیت‌هاش سوخت :(

 

و البته به حال خودم که چه قدر زمینه‌ی دوستی رو با بعضی افراد فراهم کردم اما دریغ از یک مقدار توجه و چه‌قدر افسوس (صرفا برای اینکه اذهان خوانندگان به جاده خاکی نره افراد مذکور ، مذکر بودن :) )

 

اما قبول دارین عشقای الان خیلی سوسولی شده؟ باید کلی شوخی باشه کلی اذیت و مسخره‌بازی از طرف هر دو نفر باشه نه؟ :)

پاسخ:
من کامنت سین دال رو که خوندم براش نگران شدم راستش!
خب بنظر من جای خیلی افسوس نداره
مطمئن باشید اگه اون افراد علیرغم میل باطنیشون کنارتون باشن بلاخره یک زمانی با یک دافعه خیلی شدید تر ترکتون میکنن 
و یا اگه خیلی سعی در ناراحت نکردن شما داشته باشن همه ی احساسات و صحبت هاشون میشه ظاهرسازی و دروغ !
دو مورد رو تجربه کردم که میگم :)

هوم عشقای الان :)
اذیت و مسخره بازی منظورتون همون خل و چل بازیه ؟ :)
ولا زوج های عاشق اطراف من سن هاشون یکم بالاست، نمیدونم :)

۰۷ آبان ۹۹ ، ۱۷:۴۳ کلنگ همساده

از قضا من یک نفر رو میشناسم که دوستم داره و من خیلی معولی هستم نسبت بهش! الان دقیقا من یکی رو خیلی دوست دارم که اون نسبت به من معمولی هستش!

والا دو دقیقه اومدیم زندگی کنیم همش شد فیلم هندی! ای خدا

پاسخ:
چه پیچیده شد :))
حالا شاید معمولی نیست نسبت بهتون داره ناز میکنه :))
اره والا ؛)

۱۳ آبان ۹۹ ، ۱۴:۴۲ سارا سماواتی منفرد

با فرض اینکه فقط یک انتخاب داشتم فکر کنم دومی را انتخاب می کردم ...

پاسخ:
الهی که همیشه عاشق باشی و عاشقتون باشن :)

چه سوال روانشناسانه ی دقیقی...

و چقدر نظر من با اکثریت مخاطبین اینجا فرق داره...

 

ولی خوشم اومد از این سوال

دلم میخواد این چالش رو توی وبلاگ خودم هم بذارم تا نظر مخاطبان خودم رو هم بدونم...

خیلی مطلب خلاقانه ای بوده...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">