زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

بره صفت !

چهارشنبه, ۱۹ شهریور ۱۳۹۹، ۰۶:۴۹ ب.ظ

شادی هر روز میرفت بیرون ، میگفت میخوام جبران این ۱۸ سالی باشه که بابام  اجازه ی بیرون رفتن بهم  نمیداد
بابام میگفت بیرون همه گرگن ، اجازه نمیدم دختر جماعت پاشو از خونه بگذاره بیرون
بهش گفتم:پس چیشد که گذاشت بیای دانشگاه شهر دیگه؟!
گفت :هه، بهم اجازه نداد ، تصادف کرد و مرد !
مادرم  ناراحت شد ولی من نه ، حس می کردم از قفس ازاد شدم ، مادرم گف بمون پیشم من تنهایی دق میکنم
دلم براش میسوخت ولی فکر اینکه پیش یک زن ترسو روزگار بگذرونم ،حسابی میترسوندم !
...
سه سال بعد شادی رو دیدم ، چشماش معصومیت و  شادی گذشته رو نداشت
نشستیم رو دیواره ی بالکن
گفت : فائزه ، بابام راست میگفت ، بیرون از اینجا هیچی نیست جر یک جماعت گرگ صفت، که منتظرن یک بره بیاد بیرون تا بهش حمله کنند
از اتفاقات این چند سال گفت
از اینکه بار اول براش تجربه عشق بود و دفعات بعد تجربه ی ...
گفتم : بابات راست نمیگفت
همین جماعت گرگ ، به شیر حمله نمیکنن!
اصلا شیر که باشی با گرگ برخورد نمیکنی!
اگه خودت رو بره ببینی ، مستحق دریده شدنی
بابات بزرگترین گرگ زندگیت بود که تو رو بره صفت رشد داد!
#مربوط نوشت : خانم نماینده ؛من مادر سه فرزند هستم. امروز آن‌ها را به مدرسه بردم و به من گفتند فرزندانم باید در سامانه «شاد» ثبت‌نام کنیم. تا امروز اجازه نداده بودم فرزندانم با فضای «اندروید» آشنا شوند؛ به این دلیل که فکر می‌‌کنم برای سلامت روحی و اخلاقی‌شان لازم نیست وارد فضای «اندورید» شوند. اما حالا نگرانم که نکند فرزند من در فضای اندروید وارد اینترنت شود و محتوای مستهجن ببیند. سال‌های سال تلاش کرده‌ایم که بچه‌‌های ما با صحنه‌های نامناسب مواجه نشوند. اینترنت می‌تواند به صورت کنترل‌شده در اختیار قشرهای مختلف قرار بگیرد. 
#این خانوم نماینده هم تفکر بره صفت دارند !!!
#خدا همه ی مریض ها رو شفا بده ، این سردردهای این چند روز من رو هم شفا بده :)
 

موافقین ۱۶ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۱۹
Faezeh

نظرات  (۱۸)

یعنی چی دور از اندروید؟؟؟؟

قرن بیست و یکیم ها

مگه ممکنه؟؟؟؟

پاسخ:
چی بگم !!
بدتر از همه اینکه یک زن تحصیل کرده و نماینده همچین حرفی زده !!!

چقد سنگدل، حقش بود😐

مربوط نوشت رو هم نفهمیدم از زبون کی گقته شده😐😑

 

پاسخ:
خانم فاطمه محمد بیگی نماینده مجلس کشورمون !
اینجا کامل نوشته
۱۹ شهریور ۹۹ ، ۲۱:۳۶ مترسک ‌‌‌‌‌

یادِ اون تبلیغی افتادم که می‌گفت حجاب مثل پوست شکلاته که اگه باشه مگس روش نمی‌شه اما یکی در جوابش گفت اگه همون شکلات لخت رو داخل یخچال بذاری هیچیش نمی‌شه چون «محیطش» سالمه! اینم مثل همونه، وقتی خودت بره باشی، گرگ که هیچ، حتی گربهٔ خونگی همسایه هم به خودش جرأت میده باهات بازی کنه!

اون خانم نماینده رو من باور قلبی دارم که نه «خانم»ـه و نه «نماینده» ! تمام :|

پاسخ:
اصلا من چقدر این قیاس ها رو دوست ندارم !!
اینکه با صدف و کاور گوشی و پول توی بانک حجاب ما خانوم ها رو مثال میزنن و قیاس میکنن
تا یه جاییش قبول ولی از جایی به بعد واقعا از نظرم بی احترامیه !
امیدوارم اون خانم نماینده پی به اشتباهش ببره ،چون یک جای دیگه از صحبت هاش گفته من مطمئنم ۸۵الی ۹۰ درصد مردم ایران با من موافقن ! 

چقد بده آدم به شیوه تربیت بچه هاش شَک داشته باشه o_O و از اون بدتر بخواد با ایجاد محدودیت کنترلشون کنه :|

پاسخ:
به شیوه اشون که شک ندارند 
اتفاقا معتقدن که بهترین شیوه ی تربیتی رو دارند! 
ولی خب گاهی اختیاری که خود خدا به انسان داده
بعضی میخوان که نباشه ! بخاطر همین محدود میکنن
۱۹ شهریور ۹۹ ، ۲۲:۱۸ آقای مهربان

سلام 

علی صفایی یه بحثی توی کتاب تربیت کودکش داره راجع به محیط های تربیتی که میاد سه دسته میکنه. بسیار خواندنی (و البته کوتاه و مختصر ) هست

پاسخ:
منی که کودک ندارم هم بخونم ؟؟
:)

شاید اعتقادشون ظاهریه فقط! 

هیچکس نمیگه دوغِ من ترشه!یا نحوه تربیتِ من بده!

پاسخ:
بله شاید :)
۱۹ شهریور ۹۹ ، ۲۳:۲۹ آقای مهربان

صد البته :)

پاسخ:
چشم :)
راستی پاسخ سوال قبلم رو ندادید:)

شبر که باشی گرگ نمی بینی 👏👏👏

آره ما خودمون گرگ پروریم ... 

وقتی گفتم یه مهربونی حساب شده ی درست و حسابی داری،، هنوز این پستت رو نخونده بودم؛ حالا دیگه شکی نمی مونه 😊😊

پاسخ:
اینجا راجب یک فرشته گفتم
از فرشته هایی که مصداق این آیه قران هستند :)
هر گاه شما را تحیت و سلامی گفتند شما نیز باید به تحیت و سلامی بهتر از آن یا مانند آن پاسخ دهید، که خدا به حساب هر چیزی کاملاً خواهد رسید.نساء آیه ۸۶

شما هم از این نوع فرشته هایی
 فرشته هایی که اگه بهشون یک لبخند کوچیک هدیه بدی ، یک لبخند بزرگ تر با کلی حس و حال خوب  هدیه میدن :) 

آخ امان از این جهالت ها...

هرچه عرصه رو به یکی تنگ تر کنی بدتر میزنه تو جاده خاکی ...!

خانوم نماینده به جای حل مشکل و آموزش درست زده صورت مسئله رو پاک کرده :||

پاسخ:
جاده خاکی که انتهاش معلوم نیست ...
بله متاسفانه ..

عاشق طرز فکرتون شدم 

ای کاش همه اینجوری فک میکردن 

پاسخ:
وی خجالت میکشید :)))
کاشکی همه قبل از تصمیم برای بدنیا اوردن یک فرزند
راجب شیوه ی تریبیتش مطالعه میکردن 

قبول دارم! برای ورود به هر جامعه ای باید از قبل آموزش ببینی ... اما در هر صورت نباید صفات درست خودت رو فراموش کنی.

پاسخ:
حرف شما متین برکه جان
ولی فرض کن یکنفر سرشار از صفات درست ولی رانندگی بلد نباشه و بزنه به جاده 
خب ایا بقیه صفات درستش مانع تصادف و اسیبش میشن؟

درسته من با اصل حرف مشکلی ندارم، ببین شاید مثال رانندگی مثال جالبی نباشه.. بیایم یه مثال دیگه بزنیم 

دروغ گفتن، هم من هم شما میدونیم کلک و دروغ گویی زیاد شده عین آب خوردن... خیلیا برای این که کارشون راه بیفته به راحتی به هم دروغ میگن!! زیر آب همو میزنند ... کسی که بخواد مثلا توی اداری کار بکنه با این شرایط که در انی پشت همکارشون دروغ میگن و زیرابشو میزنند... بنظر باید اون طرف هم همین کارو بکنه!!! اینکه میشه غلط در غلط و درنهایت منم میشم یکی مثل همون گرگا

یا مثلا خیانت، پسر به دختر و یا دختر به پسر ما میدونیم این کلا اشتباه محض که دل کسی رو بشکنی اما خب بعضی براشون خوشی های اولیه مهم و اصلا اهمیتی نداره دیگه چی به سر طرف میاد بعد یک شکست... این که میگم آموزش منظورم همینه که ما یاد بگیریم چطور رفتار کنیم با چه آدمهایی نشست و برخواست کنیم ... دور چه کسایی رو خط بکشیم .. همینا دیگه :)) 

  

پاسخ:
بله درست شما میگی
ممنون بابت این نظر کامل :)

البته که...

زیاد از حد پاستوریزه بودن اصلا خوب نیست /:

 

به قول یه مجری تلوزیون هنر این نیست که بچه ها فحش بلد نباشن...

هنر اینه که بلد باشن ولی استفاده نکنن /:

 

چقدر بی ربط گفتم /:

تا درودی دیگر بدرود

پاسخ:
من تا دانشگاه تنها فحشی ک بلد بودم 
خر بود !!
فک کنم زیادی پاستوریزه بودم:))

+الان که اینو دارم می خونم دارم از خوشحالی سقط میشم بالاخره وبلاگت برام بالا اومد😂

البته با استفاده از وی پی ان/:

من به شدتتتتتتتتت با این محدود کردنه مخالفم

به نظر من حدوحدود خوبه هر خانواده ای باید یه سری قوانین داشته باشه اما نه این شکلی

که بچه احساس کنه توی قفسه!

و بچه هایی که خوانده هاشون خیلی محدودشون می کنن خیلی بیشتر از هم سن و سال های خودشون ضربه می خورن و همش هم بخاطر تربیت نادرسته که منشأش طرز تفکر نادرسته

 

 

پاسخ:
+ مگه این موقعه ها نمیگفتن دارم از خوشحالی بال در میارم ؟؟
+ وای سپیده منم خوشحاااالم اینجایی :)))))
مگه فیلتر شده وبلاگم :/ من هنوز پستی که ترس از فیلتر شدنشو داشتم منتشر نکردم :)
منم دقیقا باهات موافقم 
من همش فکر میکنم ک شادی قراره بچشو چجور تربیت کنه ؟
به شیوه ی پدرش 
یا کاملا برعکس ؟
که هردوتاش اسیب زننده ان !!

یه کامنت اینجا نوشتم ولی ارسال رو نزدم. دوباره اومدم وبلاگت و این پست رو دوباره دیدم گفتم بزار بنویسمش.

 

واقعا دختری که خودش شیر بزرگ شده باشه و بتونه پسرا رو هندل کنه خیلی با ارزش تر از دختریه که نیاز داشته باشه یه پسر بیاد و زندگیش رو دست بگیره. این سرکوب دخترا خودش عامل اصلی نصف بدبختی هامونه. ارزش خودشون رو نمیدونن که تو سنگین تر برخورد کردنشونه و کسی که جراتش رو داشته باشه فقط بهشون نزدیک میشه. وگرنه دختری که برای همه جذاب باشه یه پسر دلقک که بلده ادا هایی که دخترا رو جذب میکنه نصیبش میشه و قلبش رو میگیره و استفاده اش میکنه و قلبش رو میندازه دور و خوردش میکنه. 

 

خانم نماینده هم خودشون احتمالا اون 3 تا بچه رو از گرده افشانی بدست اوردن. نمیدونم این چه مسخره بازی ایه که تو این نسل قبل هست که اصلا وجود یه سری رفتار ها رو تو انسان ها انکار میکنن طوری که آدم وقتی خودش به اون نقطه میرسه نمیدونه باید چی کار کنه اصلا!

بچه ای که بخواد به چیزی دسترسی پیدا بکنه، اون کارو میکنه. بچه ها خیلی باهوش ترن.

پاسخ:
خیلی ممنون که نوشتیش :) 
اصلا این مفاهیمی و قواعدی که گفتی خیلی وقته یا فراموش شدن یا عده ای میخوان که فراموش بشن!
بخش قابل تاسف ترش هم اینه که حتی اگه فرد توی خانواده ی درستی هم تربیت بشه ، وقتی وارد دانشگاه میشه کلی دچار تضاد میشه ! 
میگم دانشگاه چون حداقلش در زمان ما ، محیطی مثل دانشگاه برای یادگیری ارتباط با جنس مخالف نبود!
در ظاهر ارزش گذاری برای دختر ولی در باطن به بدترین شکل سرکوب شدنش!!
+ خانوم نماینده ک ...
ی حدیث از امام علی میخوندم که فرزندان خودتون رو به شیوه ی زمان خودتون تربیت نکنید چون اونها در زمان دیگری زندگی میکنن ( مفهوم این بود)
بعد این مادر بچشو از تکنولوژی اون زمان محروم میکنه ک یوقت منحرف نشه!! 

آدم وقتی لبه پرتگاه بره ممکنه سقوط کنه و آدم عاقل کاری نمیکنه که خودش رو تو لبه پرتگاه ببینه!

 

ترس داشتن معنی بره بودن نیست؛ 

حتی شیرها هم از کفتارها میترسن، و سعی میکنن باهاشون مقابله نکنن ...و خودشون رو در دسترسشون قرار ندن ...

 

یکم از بالاتر و دور تر نگاه کنید متوجه منظورم میشین

پاسخ:
بله صحبت شما درسته 
ولی خب همونجوری که خودتون میدونید 
انواع ترس داریم 
و مطمئنن ترس از خیلی از مسائل رو ادم باید داشته باشه!
اینکه سعی کنیم با کفتارها برخود نکنیم خیلی هم امر درستیه 
ولی اینکه مجبور به برخورد باهاشون بشیم و زندگی رو تعطیل کنیم درست نیست

چقدر مثالی که زدید شعار زده و گل‌درشت بود سرکار! شما اگر در تربیت فرزندانتان کم کاری نکرده باشید باز هم ترس کنجکاوی و سرک کشیدن به فضای مستهجن را دارید؟

 در عمل با پدر آن دختر فرق آن‌چنانی در شما احساس نمی‌شود!

تعریف مستهجن هم با عوامل امروز، قطعا با زمان زیست من و شما در کودکی متفاوت است و شما اولا یک تعریف از مستهجن ارائه بدهید و بعد بیایید و امر و نهی کنید.(نظراتم به معنای دخالت نیست،چون آینده فرزند شما تاثیر مستقیم در زندگی تمام افراد جامعه می‌گذارد)

و اینکه سانسور شما و تشنگی کاذب فرزندانتان در آینده امری احتمالی است و نه تنها به خودشان بلکه به جامعه هم ضرر می‌رساند! 

پاسخ:
خیلی ممنون از نظرتون
حقیقت خط اول رو خوندم ، ترسیدم فکر کردم، منظورتون با منه :)
با خط به خط حرفاتون موافقم 
#برسد به دست خانم نماینده

ولی من منظورم شما بود.

نمایندگان که همه‌شان یک مشت احمق‌اند و بحثی درباره‌شان نیست!

پاسخ:
بله ! 
البته خب شاید نشه گفت همه 
اکثر قریب به اتفاق متاسفانه

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">