زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

دوستتان دارم :)

جمعه, ۱۴ شهریور ۱۳۹۹، ۰۹:۴۷ ب.ظ

من خیلی زود به آدم ها علاقه مند میشوم !
تا به حال جرئت گفتن این نیم خط را  به هیچ کس  پیدا نکرده ام ! 
چرا البته یکبار چندسال پیش سرکلاس به معلم ادبیاتم گفتم ،همه ی کلاس پقی زدند زیر خنده و چند نفر بهم چشمک زدند !
گفتم آدم ها، یعنی محدود به جنسیت نیستند!
دوست داشتنشان هم فارغ از هر نوع نگاه جنسیتی است :) 
بارها شده که در ایستگاه اتوبوس یا در حال قدم زدن در پارک 
یکهو یکنفر را دیده ام بدون گفتن حتی کلامی ، دلنشینی صورتش در خاطرم مانده و حس کرده ام که چقدر میتواند فرد دوست داشتنی باشد 
چرا جای دوری بروم ! 
در همین وبلاگ ، جمله ی دروغی نگفته ام ،اگر بگویم تمام کسانی را که به وبلاگشان سر میزنم
و تمام کسانی که با مهربانی برایم نظر میگذارند 
حتی اگر دنیا و اعتقاداتشان زمین تا آسمان با من متفاوت باشد
را دوست دارم:)
برایم اهمیتی ندارد که این حس دوست داشتن کامل یک طرفه باشد 
راستش را بخواهید من کاملا خودخواهانه آدم ها را دوست دارم :) 
خودخواهم، چون با دوست داشتن ،حال دل بهتری دارم 
معلم ادبیاتم منظورم را متوجه نشد
فکر کرد منظورم عشق و عاشقی های دوران جوانی است ،گفت که آسیب میبینی ،خرد میشوی و ...
ولی در این ۲۴سال فقط یکبار این مدل دوست داشتن را تجربه کردم :) 
دوست داشتنی که ضربان قلبت را متفاوت میکند :)
خلاصه ی کلام  کاش جرئتش را داشتم، کاش هزاران چارچوب و عرف و اما و اگر نبود و میتوانستم در حدی لبخند بزنم تا چال روی گونه ام نمایان شود ،چشمانم قلبی شود و بگویم دوستتان دارم:)
#آرزو میکنم کسانی را که با جملات و کارهایشان قلبم را سخت آزردند را نیز بتوانم دوست داشته باشم،شاید با دوست داشته شدن، آدم های مهربان تری بشوند:)

 

موافقین ۱۵ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۱۴
Faezeh

نظرات  (۱۹)

۱۴ شهریور ۹۹ ، ۲۱:۵۷ رحیم فلاحتی

خیلی وقت ها ابراز علاقه باعث سوء تفاهم می شه .

پاسخ:
بله 
بخاطر همین اینجا گفتم که مادربزرگ شدن را دوست دارم
چون مادربزرگ من بدون ترس از هیچ سوبرداشتی همه رو چ پسر ،چ دختر عزیزم و جانم صدا میکرد و به راحتی احساستش رو بیان میکرد:)
۱۴ شهریور ۹۹ ، ۲۲:۰۸ رحیم فلاحتی

ایشالا مادر بزرگ بشید :))

پاسخ:
ممنونم :)
البته امیدوارم تا اون موقعه نظرم عوض نشه :)
انشاالله شماهم بابابزرگ بشین :)

همچنین :))

پاسخ:
:))))

سلام :)

می دونی چی اذیتم می کنه ؟ این که نمیشه همینقدر راحت و پراحساس ابراز علاقه کرد به کسی!

پاسخ:
سلام جودی عزیز :)
بله ..
گرچه امام صادق (ع) میفرماید : هنگامی که کسی را دوست داری او را از این محبت اگاه کن ، زیرا این کار دوستی بین شما را محکم تر میکند :)
ولی خب کار سختیه و گاهی از همون دور ،درون دل دوست داشتن گزینه ی مطمئن تریه

الان که دقت میکنم میبینم منم هیچوقت جرعت گفتنشو نداشتم!

پاسخ:
واقعا راهکاری نداره ؟

نمیدونم!

کاش داشته باشه!

آخه نگفتنش هم گاهی وقتا به اندازه ی گفتنش سخته :))

پاسخ:
فرقش اینه که گفتنش شاید فقط اون لحظه ی اولش سخت باشه
ولی نگفتمش یه عمر سخته ..

از جانب من که دو نفره است :)

اما من بلدم بگم

خیلی کم هستن آدم هایی که میتونن بگن

و برای همین همه حرف های من رو میزارن پای تملق یا دروغ یا چاپلوسی یا خودشیرینی یا تعارف یا...

نمیدونم چرا جدی گرفته نمیشم

اما بازهم میگم

همیشه دوست داشتن هام رو به زبون میارم

و شاید همین باعث میشه ارزشش به نظر بقیه پایین بیاد 

پاسخ:
واای
بسی ذوق زده شدم :))))
اتفاقا به خودت چندبار خواستم بگم هربار پاک کردم ( آیکون خجالت و اینا )
خب شاید خیلی میگی :دی 
بزار در زمان های حساس بگو :) 
منم یه مدت به مامانم زیاد میگفتم دیگه تحویل نمیگرفت ؛)
ولی خب همین خیلی قشنگه که میگی سین دال جان :)

چقدر شجاع و زیبا و بزرگی که اینها رو گفتی... 

من از دور حس کردم چقدرر بهت میاد این قلب باز و شیشه ای 😊😊

خودت باش و کیف کن و بذار ما هم کیف کنیم.. 

شاید دوست داشتن، همه چیزی باشد که..........

پاسخ:
یک قانون نانوشته ی دیگه دارم 
و اون قانون اینه که هر وقت ویژگی خوبی در طرف مقابل دیدی یعنی خودتم اون ویژگی رو دارا هستی که تونستی درکش کنی :)
پس طبق این قانون شما شجاع و زیبا و بزرگ هستی ،اونم خیلی بیشتر از من ( البته اگهه من این ویژگی ها رو داشته باشم) 
چشم سایه جان :) 
الهی همیشه ساز زندگیت کوک باشه :)

 از دست این  معلم ادبیات ها =))))

منم یه معلم ادبیات که تو وبلاگ بهش می گم «  خانوم صاد » معلمم بود...

اونم فکر می کرد نابود خواهم شد ...

البته من اصولا کسی و دوست نمی دارم... خیلی از خودم بعید بود /=

 

معمولا به مجازی ها راحت دل می بندم... نمی دونم چرا...=)

ولی واقعی ها نه ! سخته... خیلی سخته...

 

خوش حالم که انقدر مهربون هستین =)

 

پاسخ:
از نظر من  بخاطر این به مجازی ها راحت تر دل میبندی
چون ادم های مجازی چیزهایی رو بیان میکنند که دوست دارند
مثلا من گاهی یک دختر رو اعصاب میشم😅 ولی این رو توی وبلاگم نمیبینی
در عوض این حس دوست داشتن ادم ها رو میخونی
ولی اگه در واقعیت رفیقم بودی ،شاید این رو اعصابیم برات پررنگ یود ولی اصلا خبر نداشتی که من این احساس  دوست داشتن رو نسبت به بقیه دارم :)
مهربونی از خودته زری جان :)))

زری برو بخواب دیروقته

پاسخ:
مگه گشت شبی ؟ :دی

آره یعنی چی این وقت شب تنها توی وبلاگ

 

😂

پاسخ:
خوبه امنیت سایبری رو یه تنه میبری بالا 😅
۱۵ شهریور ۹۹ ، ۱۲:۲۶ مترسک ‌‌‌‌‌

به تویی که حتی بی‌بهونه و صرفاً از روی انسانیت، دیگرانی رو دوست داری میگن «انسان» ! دمت گرم انسان :)

پاسخ:
در پاسخ به سایه جان هم گفتم :) 
وقتی به من میگی انسان، یعنی مترسک خودش یک انسان عزیز و کاملِ :))
که میتونه کسی‌ مثل من رو انسان ببینه :) 
دم شما بیشتر گرم :)
حال دلتم عالی :)

داشتن محبت انسان ها در دل به صورت یک طرفه هم به ادم حس خوب و دلخوشی میده و اگر دوطرفه باشه که دنیا بهشت میشه ! 

زمانی فکر میکردم انسان ها دوست داشتنی نیستن مگر اینکه خلافش ثابت بشه 

الان معتقدم آدم ها دوست داشتنی ان مگر اینکه خلافشو ثابت کنن 

پاسخ:
ادم دو خط اولی که نوشتی رو هم میخونه ناخوداگاه لبخند میزنه :)
چه برسه اگه واقعی بشه :)
واقعا مگه بهشت چیزی غیر از اینه !؟
من فقط ب مدت یکسال فک میکردم که انسان ها دوست داشتنی نیستن مگر اینکه...
ولی فهمیدم این طرز فکر فقط باعث میشه خودمون به ادمی تبدیل بشیم که دوست داشتنی نیستیم:)

چقدر شما خوبی فائزه ی عزیز😍😍

پاسخ:
خوبی از خودته نورا جااان 🌷🌷🌷😍

(این کامنتم دقیقا مقابل قبلیه!) 

اره درسته شاید خودمون تبدیل بشیم به ادمی ک دوست داشتنی نیستیم.... 

ولی تو دنیایی که همه آدما حتی خوباشم تطاهر به بدی میکنن، چیکار میشه کرد؟ 

خوب باش! نهایت خوبیه خودت باش ! فقط ازت استفاده میشه 

اخرشم میگن تقصی خودت بود خوب بودی ! میخواستی نباشی ! 

میدونی! گاهی برخلاف کتاب ها و قصه و افکار و عقاید، واقعیت های زندگی میزنن تو برجکت! 

محبت ادما رو تو دلت داری ولی .... 

یکبار، دوبار، سه بار، ....، ده بار خلافش ثابت میشه! 

خیلی ادم باید قوی باشه تا سر عقایدش بمونه و ادامه بده ... 

 

پاسخ:
هومم
خب باید بگم که کاملا متوجه هستم که منظورت چیه 
دارم فک میکنم که براش ی پست جداگانه قرار بدم 
ولی خوب طول کشید تا فهمیدم معنی خوب بودن میتونه خیلی متفاوت باشه 
با چیزی ک اکثریت فکر میکنند
کارل یونگ گفت: ترجیح می‌دهم کامل باشم تا اینکه خوب باشم.
برای اینکه انسان کاملی باشیم باید تمام جنبه‌های وجودمان، خواه خوب یا بد، را در بر بگیریم.
برای آنکه انسان کاملی باشیم باید خوشحال و شاد و راضی و همچنین خودخواه و خشمگین و غمگین باشیم.
اگر خود را فقط مالک نیمی از وجودمان یعنی آن نیمه‌ی خوب بدانیم و نیمه‌ی دیگر را انکار کنیم، کامل بودن را به اندازه‌ی کافی احساس نخواهیم کرد.
آن‌گاه یک نوع احساس آزاردهنده را تجربه می‌کنیم که گویی همیشه خطایی در ما وجود دارد.

 جدایی معنوی/دبی_فورد

یه کامنت پروپیمون برات نوشتم و همشو پاک کردم 

فقط میتونم بگم کاش لایق این دوست داشتنه باشیم و این نماد انسانیت در وجود همه ریشه بزنه :) 

 

 

پاسخ:
حیف شد ک :(
من کامنت پروپیمون خیلی دوست دارم :)
ولی‌خب حتما دلیلی داشتی و به دلیلت احترام میگذارم:) 
شما که حتما لایق دوست داشتن هستی :) 
کاشکی مثل این پیچک ها سریع همه جای قلب ادم ها رو بگیره :)

اما این سخنان جناب کارل یونگ با اندیشه های دینی ما متفاوته ! 

برای من قابل هضم نیست 

ما اصلا خشم و خودخواهی و ... نداریم ! 

وجود اینها در ما اصلا طبیعیه نیست 

بلکه نشون دهنده کمبود یه چیز دیگست! 

مایی که اشرف مخلوقاتیم ! مایی که بعد خلقتمون خدا به خودش فتبارک الله گفته ! مایی که انبیا و ائمه از جنس خودمون بودن و سراسر عشق و مهربانی و گذشت و ایثار بودن ... خوبی مطلق بودن .... ما نمیتونیم بگیم برای کامل بودن باید خشممون رو هم ببینیم ! خودخواهیمون رو هم ببینیم ... 

اصلا اینها رو که دیدیم باید بگیم که کامل نیستیم .... 

پاسخ:
بله شما درست میگی 
من از منظر خودم نگاه کردم ، مثلا خودخواهی رو‌همونجوری تفسیر کردم ک توی متن گفتم
ولی درک شما خیلی درست تره :) 
با این تفاسیر فک کنم شما همون آدم قویه هستی که سر عقایدش میمونه و ادامه میده :) 
گرچه گاهی ما خوب‌ بودن رو این میدونیم که در برابربدی همش کوتاه بیایم، مهربون باشیم :)
ولی لزوما همیشه اینجوری نیس 
گاهی سکوت کردنه و مهربونی بیجا یعنی کمک کردن به تکرار اون بدیه 
ما هیچ مجوزی برای بدی کردن نداریم
ولی گاهی درست عمل کردن باعث میشه خیلی کمتر کسی تو برجکمون بزنه 
و اوناییش ک خیلی خوبن (نه من!)
مهربونی هاشون رو بخاطر خدا انجام میدن نه اون طرف ، واسه همین برجکشون قوی تر از این حرفاس:)

درسته :)

آخ که چقدر خام بودم ... فکر میکردم خوب بودن یعنی دربرابر بدی کوتاه اومدن ... چه ضربه ها که نخوردم از این دید .... 

پس نتیجه حرفاتون این میشه زیباترین حالت محبت انسان ها رو در دل داشتن فقط به خاطر خداست ... 

پاسخ:
دقیقا منم الان باید بگم آخ ک چقدر خام بودم :) 
البته کاشکی ی روزی برسه که قدرت «نه» گفتن رو هم داشته باشم 
و بگم آخ که چه زمانی بود:) 
البته خداروشکر که به اندازه ی خودمون درست رو تشخیص دادیم
پس شاید حتی آخ هم نباید بگیم
و باید بگیم شکر :) فقط شکر:)
همه چیز بخاطر خدا میشه قشنگ ترین حالت زندگی :)
شما دعا کن ,بهش برسم:) 

کاش ما هم مادربزرگی میکردیم ...!

پاسخ:
بله کاش 
البته شما پدر بزرگی کنین :) 

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">