زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

آرزوی جواد

پنجشنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۵۲ ب.ظ

بچه ی ته تغاری بودم و ناخواسته!
واسه همین اتاقی برای من پیش بینی نشده بود !
همیشه با مبینا ( عروسکم) بین اتاق های بقیه ،خونه به دوش بودم :)
تو عالم بچگیم آرزوم داشتن یک اتاق برای خود خودم بود
حتی به مامان پیشنهاد دادم وسایل زیر پله رو جابه جا کنه و اون یک متر جا بشه اتاقم، ولی خب نشد..
این ارزو به دلم موند تا ۱۰سالگی
وقتی که خونمون رو عوض کردیم
وقتی که بابا قول داد اتاق پله دار ،بشه اتاق من
حس خیلی خوبی بود به آرزوم رسیدن
من اتاق دار شدم
اتاقی که فقط یک چوب لباسی داخلش بود با قفسه ی اسباب بازی هام
روزای اول با ذوق می نشستم داخل اتاقم و بازی میکردم
ولی کم کم خسته شدم
از اینکه صدای خنده و صحبت بقیه میومد ولی من تو اتاقم تنها بودم
به علاوه  اینکه شب ها میترسیدم توی اتاقم تنها بخوابم
ولی نمی خواستم کم بیارم
مدت زیادی بود که دنبال این ارزو بودم
واسه همین گفتم من تخت میخوام
فک میکردم حتما اتاقم چیزی کم داره که داخلش خوشحال نیستم !
کم کم اتاقم تکمیل شد
رنگ شد
تخت دار شد
کمد دار شد
پوسترهای کارتونی نصب شد
ولی همشون برای چند روز اول خوب بود
هیچ چیزی جایگزین قایم موشک های توی حیاط نشد
هیچ چیزی جایگزین خوابیدن های ساندویچی کنار هم نشد
هیچ چیزی جایگزین باهم بودنمون نشد
الان اتاقم رو دوست دارم ، همه چیز زندگیم رو دوست دارم
ولی
حواستون به آرزوهاتون باشه :)
آرزویی خوبه که همیشه خوب باشه
نه فقط روز های اول
نه فقط تا وقتی که بهش نرسیدی:)
+ سعی کن ارزوهات برای چیزی باشه که تمومی نداره:)چیزی که سریع ورژنش عوض نشه، مثل عشق
مثل خدا :)
+ توی اردوی جهادی به جواد (یک پسر ۸ ساله) گفتم آرزوت چیه ؟
گفت : اینکه اینقدر قوی بشم تا ننه رو بزارم روی شونم ببرم تا پارک سر کوچه
لبخند زدم و گفتم: نیازی نیست بزاری رو شونت ، میتونی بزاری رو صندلی چرخ دار یا همون ویلچر
گفت : پول اون رو نداریم خاله ، بابا میگه خیلی گرونه
 

موافقین ۱۸ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۱۳
Faezeh

نظرات  (۱۹)

از اقا علیرضای عزیز ممنونمم که با من کچل شد  و این قالب ساده و صورتی 😍 رو برام درست کرد :)

 

چه آرزوی تلخ و زیبایی 

پاسخ:
اوهوم
البته خداروشکر با کمک دوستان به آرزوش رسید 
ولی خب آرزوهای زیادی برای براورده شدن دارن این بچه ها 

من نیز اتاق نداشتم...

ولی حدود همون 10 سالگی که خونه ررو عوض کردیم خیلی هم خوشحال شدم تا الانم خوش حالم

یک ماهه پدر باهام قهره

مادر بهم قر می زنه

ولی من راحتم /:

پاسخ:
من نفهمیدم چرا قهره بابا و مادر گرامی غر میزنه؟ 🤔
همیشه راحت باشی 😅

می دونستین جناب علیرضا رو اشتب لینک کردین نمیاره :)

پاسخ:
من درست لینک کردم اقاا
خودش نمیدونم چشه نمیاره 
دیگه همه این جناب علیرضا رو میشناسن ؛) لینک اشتباهم باشه مهم نیست :)

آخی...

 

پاسخ:
به گمونم این همه نطق اضافی بود 
باید فقط اون سه خط جواد رو مینوشتم:)

تاحالا چرا نمی نوشتی فائزه، خیلی خوب می نویسی :)

 

+نه این چه حرفیه، خواهش میکنم قابل نداره😊🌺

پاسخ:
نمیدونم این تعارف بود یا امید دادن یا واقعیت 
ولی خب دوست دارم باورش کنم :)
چون همین الان میخواستم پاکش کنم و فقط اون چند سطر اخر رو بزارم 
ممنونم :)
+ الان باید بگم صاحبش قابل داره ؟
در کل بازم تشکر :) 

من فقط اشک 😢

پاسخ:
میدونی من واقعا ناراحت میشم باعث اشک کسی بشم حدیث جان
حتی اگه اون اشک از سر مهربونی زیاد باشه 
پس لطفا اشک نه :(

وا :|

من که خوشم اومد بقیه رو نمیدونم..

خواهش :)))

:)))))))))))))

پاسخ:
اوا :/
:)))))))))))))))))))))))))))

از ته قلبم واسه جواد روزهای خوب رو آرزو میکنم...

روزایی که به آرزوی الانش بخنده...

اینجور بچه ها واقعا لیاقت بهترینا هستن...

پاسخ:
انشالله که این دعاهات براورده میشه حدیث جان:)
ولی میدونی کسایی هست که حتی زندگی جواد آرزوشونه ...
پادکست اقای مجتبی شکوری رو که گوش میدادم
ی جا از خاطراتش میگفت ،بچه هایی رو دیدم که حتی نمیدونستن آرزو چی هست ...
و این حق رو به خودشون نمیدادن که آرزویی داشته باشن..
۱۴ شهریور ۹۹ ، ۰۰:۲۸ آقای مهربان

سلام 

سقف خواسته ها کجاست؟

پاسخ:
سلام اقای مهربان
برای این بشر دوپای اشرف مخلوقات سقفی نمیشه تعیین کرد :)
البته خب اون خواسته مهمه
بعضی موقعه ها این بی نهایت طلبی ما رو به عرش میرسونه گاهی به فرش :)
۱۴ شهریور ۹۹ ، ۰۱:۱۶ Aiden ‌‌‌‌apollo

چه خوشگله⁦^_^⁩

پاسخ:
چی قالب؟؟😍
یعنی گفتم اگه کسی نگه قالبت خوشکله ،سر به بیابون میزارم :))
ممنونم ،چشماتون خوشکل میبینه :))

چه بده آرزوهامون از یه جایی به بعد عادت بشه...

آرزوی جواد هم جالب بود چه خوب که به فکر خانواده شه آرزوهای دوران کودکی شیرینن در حین سادگی

پاسخ:
جواد واقعا روح بزرگی داشت :) 
اره واقعا کودکی همه چیزش  شیرینه :)

راستی تبریک بخاطر قالب جدید😃

پاسخ:
ممنونمم
ممنونم نورا جااان :))
۱۴ شهریور ۹۹ ، ۰۲:۴۰ آقای مهربان

حالا لفظ آرزو یکم آدم رو به سمت نشد ها می بره.

من بیشتر هدف رو منظورمه

من هدفمو چی قرار بدم مطمئن باشم که دیگه بهتر از این هدف، دیگه هدفی نیست؟ سقفش کجاس؟

پاسخ:
چقدر سوال های سخت سخت میپرسین 😅
خب این جوابی که میشه بهش داد واقعا گسترده اس
ینفر تو زمینه ی درسی برای خودش هدف تعیین میکنه
یکنفر دیگه شغلی
یکنفر دیگه عبادی و مذهب 
اینکه بگیم بهتر از این هدف دیگه هدفی نیست و ... بستگی به هزاران عوامل داره
برخی جاها ممکنه ،برخی جاها نه 
مثلا تو زمینه ی عبادی ،بستگی به ظرف وجودی طرف داره 
برخی این ظرفشون کوچیکه و فک میکنن به نهایتش رسیدن
برخی هم مثال پیامبر ظرف وجودیش بزرگه و هیچ سقفی رو برای خودش مشخص نمیکنه:)
۱۴ شهریور ۹۹ ، ۰۸:۱۲ ❣️Ailin Senpai❣️

من اتاق داشتم، ولی دلم خواهر برادر میخواست:(

در واقع، به خاطر اینکه ممکن بود بچه با تالاسمی ماژور به دنیا بیاد اصن احتمال اینکه بچه سالم باشه کم بود و خب نمیشد

الان هنوزم دلم خواهر برادر میخواد ولی وقتی میرم خونه عموم اینا با پسر عموهای کوچیکم سر و کله میزنم کاملا پشیمون میشم😂😂

پاسخ:
اتفاقا ماهم یه همسایه دیوار به دیوار داشتیم 
که راحت صدا بین خونه ها منتقل میشد :)
اون تک دختر بود و دوست داشت ی داداش داشته باشه
ولی وقتی هر روز صدای جیغ و داد  و زدن تو سر و کله ی من و داداشم رو میشنید :)))
کلا منصرف شد :))

اول اینکه قالب جدیدت رو تبریک میکنم 

خیلی ساده و در عین حال قشنگه من یکی که خیلی دوسش دارم:)))

و راجب آرزو ها به نظرم تا بهشون نرسیم نمیتونیم کاملا متوجه عمق و اندازش بشیم

برای من که این شکلی بوده:)))

البته میشه تا حدودی پیش‌بینی  کرد یعنی خب آدم از خودش بپرسه حالا بعد از اینکه بهش رسیدم چی؟

اما حقیقتا وقتی چیزی رو می خوایم مغزمون اونقدر رو داشتن اون چیز تمرکز می کنه که ما نمی تونیم دقیق به بعدش فکر کنیم فقط می خوایم داشته باشیمش

چون‌ یه جورایی مطمئنیم با وجود اون زندگی بهتری داریم 

حتی اگه این اشتباه باشه 

یه جورایی مثل داشتن همون اتاق، ته دلت یه چیزی بود که می‌گفت تو اگه داشته باشی‌ خیلی خوشحال تری و کلا خیلی خوبه  وتا وقتی که بهش نرسیدی متوجه عمق کم این آرزو نشدی:)

ببخشید خیلی حرف می زنما😅

پاسخ:
خیلی ممنونم سپیده جان
بسی ذوق زده شدم 😍😍
راجب آرزو باهات موافقم ...
ولی خب آرزو تا وقتی خوبه که ارامشتو بهم نزنه 
امام علی هم یه حدیثی در این مورد داره میفرمایند هر کس از چیزهایی که دارد راضی و خشنود باشه ..
دقیقش یادم نیست ولی خلاصه اش اینه که همیشه احساس خوشبختی داره :)
اینکه ادم چیزهایی که داره رو دوست داشته باشه و در عین حال تلاش کنه برای چیزهای بالاتر خیلی بهتره تا اینکه خوشبختی و احساس رضایت رو فقط وقتی داشتع باشه که اون بهتری رو داشته باشه
که توی خیلی مسائل اون بهتری ،هیچ وقت تمومی نداره :)
و این یعنی صلب ارامش :) 
اینجوری میشه مثل خیلی از افراد که نه مثل من در بچگی ،بلکه در زمان حالشون مرتب میخوان به چیزهای بزرگتری دست پیدا کنن تا خوشحال بشن
و میبینن هیچ وقت به اون خوشحالی دست پیدا نمیکنن
دیدی من خیلی ببشتر حرف میزنم
حسابی ببخشید 😅
ولی سپیده هروقت نظر میزاری برام خیلی خوشحال میشم چون از جمله دختر های با فهمی هستی ،که مطمئنم دقیق پست های عریض و طویل من رو میخونی و درک میکنی منظورم رو :)
ازت ممنونم :))
۱۴ شهریور ۹۹ ، ۱۷:۱۰ سارا سماواتی منفرد

سلام

واقعا با بزرگ شدن آدم ها آرزوهاشون هم بزرگ می شن

حس خوبی داشت نوشته ات چه روزای خوبی بود کودکی هامون ...

پاسخ:
سلام :)
گمون نکنم برای همه ارزوهاشون بزرگ شده :)
فقط ابعادش بزرگ تر میشه مثلا بجای اتاق میشه خونه
بجای وسایل تو اتاق، میشه کل وسایل خونه و ...
ممنون عزیزم قشنگ خوندی:)

هیچ چیزی توی دنیا نمی تونه جایگزین لذت با هم بودن بشه، چون توش هم عشق هست هم حمایت. یه جور حس امنیت و پذیرش داره. همه ی اینها رو میشه در سایه ی وجود خدا هم تجربه کرد اما تنهایی سختش می کنه. 

پاسخ:
بله بندباز عزیز، واقعا هیچ چیزی ..
یکی از دوستانم هیچ کس رو نداشت ، میگم هیج کس واقعا هیچ کس
البته جز همون خدای بالاسری 
از نظرم یکی از سخت ترین زندگی ها رو داشت ولی خب مطمئنم خدا براش جبران میکنه :)
۱۵ شهریور ۹۹ ، ۲۲:۵۵ آقای مهربان

بالاخره یه سقفی هست، مگه بی سقف هم میشه؟ سقف منظورم هدف نهاییه.

نه درس (که شاید میانی باشه )

از درس میخواد به چی برسه؟

از عبادت به چی؟

 

و از اون چی ها به چی؟

اون "چی" آخریه که نهایت و سقفشه چیه؟

پاسخ:
میشه شما نظر خودتون رو راجب این سوالتون بگین؟ :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">