زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

البته فائزه به این راحتی ها از کسی دلگیر نمیشه:)

سه شنبه, ۴ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۵۶ ق.ظ

دل می شکند دیگر
چکارش می شود کرد
نمی شود ک با طناب ببندیش
و به او بفهمانی که از آدم ها نباید دلگیر شود
نتیجه اش می شود این ؛
که می شکند
بدجور!
از آن شکستن هایی ک اگر بخواهی تکه هایش را جمع کنی و دوباره بچسبانی هیچ جوره نمی شود
دل است دیگر، عقل که ندارد
که بگوید یک حرف بود بگذر
دل است و سرشار از احساس
با حرفی می شکند
و بغض میکنی و
بغض
و بغض
و اینجاست ک پای عقل به میان می آید
قلب را می بیند
پای تنفر را می کشد وسط
تنفر را پس میزنی
قلبت تحمل آن را ندارد
اشک میریزی
اشک
و
اشک
و بعد عقل می آید و معادله میچیند
معادله ای که «رب» به او یاد داده
ببخش تا بخشیده شوی

+ کسانی که به من نزدیک تر هستند،میدونن که خیلی دیر ناامید میشوم ، همیشه کسی که تا لحظه ی اخر به بقیه امید میدهد ،نمیتواند که زود ناامید شود
هدفم از پست قبل،سیاه نمایی یا انتقال ناامیدی نبود...
هرچه بود ،لایق این نبودم که عده ای خصوصی با خشم بی احترامی کنن  ! چند نفری لغو دنبال بزنن و کس دیگری در وبلاگش به مسخره بگیرد صحبت هایی رو که حتی کلمه ای از آنان دروغ نبود..
+خشم هرگز برنخیزد جز ز کبر و ما و من  
هر دو را چون نردبان زیر آر و بر افلاک شو
مولانا
+ ولی ما همچنان دوستتان داریم :)
برای دوست داشته شدن امن هستی؟
 

موافقین ۱۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۰۴
Faezeh

نظرات  (۱۶)

"و کس دیگری در وبلاگش به مسخره بگیرد "

اگه منظورتون منم؟ انصافا من به سخره گفتن منظورم نبودا، یه نقد ساده نوشتم که خیلی اسیر جوسازی هایی که میشن، نشیم و بدونیم واقعیت چیه

تو هر رابطه ای دو طرف وجود داره، که معمولا موقع کار راضین و بعدا به خاطر خیلی عقده گشایی ها صداشون در میاد 

 

اون موضوع آموزشی که شما گفتین هم خیلی درست بود ولی این جو سازی اخیر قصه ش با اون تذکر شما خیلی فرق داشته...


مظلوم نمایی و وارونه جلوه دادن خیلی مساله مهمیه ، بیشتر اونهایی که الان ادعای مورد تجاوز قرار گرفتن دارن، دخترکان نونهال و نوجوان نیستن که بگیم گول خوردن و ترسیدن و این حرفها، خیلی شون فتنه هایی هستن که خدا گیر هیچ مردی نندازتشون!


یک طرفه رفتن به قاضی کار خوبی نیست، یک جنبه رو دیدن هم همینطور و باید جنبه های دیگری رو هم ببینیم ...


خیلی هم از آدم های بیشعور و بی تربیت نباید دلخور باشین، اینجور آدم ها بدون اینکه بفهمن هر حرفی رو میزن ... نمیشه به حرفشون خیلی بها داد 

پاسخ:

نه اقای اینجانب باور کنید منظورم مطلب شما نبود :)

بله صحبت شما درسته 

من حداقل نباید این پست رو الان منتشر میکردم 

من هدف دیگری داشتم

ولی ناخوداگاه در جهت این جو سازی ها حرکت کردم


۰۴ شهریور ۹۹ ، ۱۲:۱۲ ꜰɪɢʜᴛᴇʀ 👊ᴛᴋᴅ

:(

دقیقا سوال اخرت سوال منم هست

پاسخ:
کاش پاسخگو باشن :)

پس خدارو شکر 

اصلا از به وجود اومدن اینجور چالش ها نباید دلگیر بشین، باید از این دلگیری ها برای کسب تجربه استفاده کنین 

 

یاد بگیریم که همه میزان و کیفیت تربیت و فهم مارو ندارن، بعضی ها بالاترن و برخی پائین تر ... 

 

باید یاد بگیریم که همه اینها هستن و ما هم در کنارشونیم، چاره ای هم نیست.

پاسخ:
من ادعا نمیکنم که از احدی بالاترم
ولی خب یادم نمیادحداقل تو فضای مجازی  اگه کسی مخالفم حرف زده ، با عصبانیت باهاش صحبت کنم یا بی احترامی کنم
چون بنظرم اینجوری تنها خودم رو کوچیک میکنم
خود وبلاگ شما ، یادمه راجب مطلب پرستارها نظرم مخالف شما بود ، ولی تنها نظرم رو گفتم و حتی بعدش گفتم امیدوارم از نظر مخالفم ناراحت نشید
و شما هم گفتین نه و از نظرات مختلف استقبال میکنم

سلامممم وبتون عاااالیه مث همیششششه

به سایت ماریاتل هم سربزنید فروش انلاین تلفن همراه هست که خدماتشونم عااااالیه میتونین از طریق لینک زیر  خیلی راحتم سفارش بدید
https://mariatell.com

به هیچ وجه من الوجوه لیاقتت این نبوده فایزه جان!
اصلا خودت رو برای این چیزها ناراحت نکن

حرف خیلی خوبی زدی

 

 

قطعا این مسیله اونقدر ذهنم رو میخوره که منم یه پست راجبش بزارم

تاحالا که سعی کردم وارد نشم

پاسخ:
ممنون سین دال جان
میدونی حس‌میکنم این مسئله رو فقط سه نفر درک میکنن
یا ماها دخترها که هممون شاهد این مسائل بودیم
یا پدرانی که دختر دارن
یا مردهایی که شعور و درک بالایی دارن

به کتفت بگیر آبجی (: خبلی هم درست گفتی..اصا یه خاطره تعریف کردی، چیزی نگفتی که مخالفت کنن، تقصیر من بود چرت و پرت نوشتم و بحث شرو شد، ببخشید

پاسخ:
:)) چشم ولی آخه
کتفم رو نیاز دارم قراره آش هم بزنم باهاش ؛)
این چه حرفیه علیرضا عزیز.. همه حق دارن نظرشون رو بیان کنند 
چیزی که درست نیست بی احترامی و قضاوت و خشم :)
۰۴ شهریور ۹۹ ، ۱۲:۵۹ واژه های لاجوردی

بیخیال :)

پاسخ:
چشم:)
۰۴ شهریور ۹۹ ، ۱۳:۲۶ رفیقِ نیمه راه

از من خطایی سر زده!؟

پاسخ:
خدانکنه خطایی سر زده باشه :)

همیشه همین‌گونه بوده است (:

+ببین وقتی خودت یه چیزی رو قبول داری یه حرفی رو و کلا اصلا مهم نیس اون چیز چی باشه وقتی تو قبولش داری 

قطعا وقطعا صد ها نفر دیگه هستن که با تو مخالفن!

تو می تونی طرفدار صلح جهانی باشی میتونی مردم رو به مهربونی دعوت کنی و از این دست چیزای خوب بازم یه عده ای پیدا می شن که باهات کاملا مخالفن و به هر طریقی یا سعی می کنن هدف تورو زشت و چرکین نمایش بدن یا کلا راجب تو و هدفت بدبین هستن

اصلا مهم نیست تو تا وقتی تایید خودت و خدا رو به همراه داری هیچ نیازی به تایید کس دیگه ای نداری!

و واقعا ارزش نداره ادم خودش رو ناراحت کنه برای آدم ها

شاید باورت نشه ولی همین آدم هایی که از دستشون ناراحت میشی چون یه جورایی دوستشون داری

یکی دو سال دیگه حتی یادشون نمیاد که تو کی بودی و چیکار کردی

خیلی سخت نگیر خلاصه؛) 

پاسخ:
ممنون سپیده جان بابت این صحبت های درستت 
بله هیچ کسی نمیتونه همه رو راضی نگه داره :) و اگه چنین تلاشی کنه اشتباهه :)
+اگر کاری انجام دهم که که دیگران از آن خوش‎شان نیاید اما خودم حس خوبی نسبت به آن داشته باشم، خوشحالم. اگر دیگران من را بابت کاری ستایش کنند ولی خوم راضی نباشم، احساس ناراحتی میکنم.
کتاب« هنر خوب زندگی کردن »
+میدونم کسی که این چنین عصبی میشه از نظر مخالفش 
داره به خودش بد میکنه 
نه به من 
+ چشم الان دیگه ناراحت نیستم تا دوستایی مثل شما هست ادم چرا ناراحت بشه :)
صرفا یکم دردودل بود با چاشنی گلایه :)
و شاید کمی تلنگر :)
۰۴ شهریور ۹۹ ، ۱۳:۴۰ رفیقِ نیمه راه

نه خدانکنه که نشد حرف اگر اشتباه از من بوده بگید تا راجع بهش فکر کنم...

پاسخ:
نه رفیق نیمه راه من کی باشم که بگم شما کارت اشتباهه یا درست 
خب دیگه اگه فتح خون نباشه چه دلیلی برای پست گذاشتن دارم!؟ وایسا ببینــــــــــــــــــــــــــم! آهان میتونم از تجاوز های متعدد در ایران پست بنویسم یا مثلا از اینکه ما بی گناهان رو اعدام میکنیم. یا مثلا از خودکشی که کار خوب و پسندیده ایه. میتونم از روابط جنسی آزاد حرف بزنم که چه فواید خوبی داره. چی میتونم بنویسم!؟
.
گرچه اگه هدفت از این یه پاراگراف امثال منی که راجب این مسئله صحبت کردم  باید دوباره تاکید کنم که هدف من چنین چیزی نبوده :)

خب شما کسی رو قضاوت نکردی نظرت و وحشتت نسبت به این داستان رو گفتی که یه موضوع کلیه!

میدونی منهم اگر بعضی مواقع که پست میذارم مورد نقد قرار میگیرم ناراحت میشم:)

پاسخ:
نه عزیزم من از نقد کردن ناراحت نمیشم
فرض کن من یه متن ادبی بنویسم و همه بیان تعریف بدن ،شاید حس خوبی بهم دست بده ولی تا وقتی کسی نیاد نقد کنه و اشتباهاتشو نگه ،من پیشرفت نمیکنم
ولی خب نقد کردن با توهین و ... فرق داره :)

پیش میاد.

من هم بعد از یه سری پست ها دنبال کننده هام کمی ریزش پیدا می‌کنه.

 ناراحت نیستم از این بابت. چون مخاطب های واقعیم رو پیدا میکنم. اونی که رفت، رفتنی بود:) دیروزود داشت ولی سوخت و سوز نداشت.

پاسخ:
چی بگم 
بله اونی که رفتنیه ، بلاخره میره
ولی خب کاش با دلیل بهتری بره لااقل :)

گاهی وقتها فکر میکنم وبلاگ ها و پیج های شخصی، خیلی شبیه مغازه ها هستند. هر کدوم شاخه و صنف خودشون رو دارند و مشتری های خاص خودشون رو پیدا می کنند. 

مگه میشه یه مغازه همه چیز رو با هم داشته باشه و همه مشتریش باشند!؟ اونم مشتری های راضی؟!

فروشنده ها خوب می دونند که مشتری گاهی چقدر چونه می زنه؟ گاهی بدقلقی می کنه و سرکار میگذاره... گاهی دعوا می شه... گاهی هم با کلی حال خوب از خریدش، تشکرکنان مغازه رو ترک می کنه...

نمیشه خیلی از مشتری ها انتظار داشت... میان و می رن... 

پاسخ:
شما درست میگی 
این پست حقیقت تنها مخاطبش کسایی ک وبلاگ من میان نبود
این روزها توی نظرات وبلاگ های دیگه زیاد میبینم
وقتی که از نظرشون طرف مقابل اشتباه میگه 
و به خودش اجازه میدن با خشم نظر بگذارن ،توهین کنن ، و بعد هم با افتخار بگن که دیگه دنبال نمیشید!
متاسفانه توی هر قشری هم چنین نظراتی میبینم
چه کسانی که تحصیلات بالا دارن،چه نوجوانانی که اول راهن !
نمیگم من از این جماعت مستثنی ام 
خیلی وقت ها توی دنیای واقعی مرتکب چنین اشتباهاتی شدم 
ولی توی دنیای مجازی ،ادم وقت داره که قبل از نوشتن فکر کنه 
کاش یکم فکر کنه ببینه هر حرفی میتونه چه تبعاتی داشته باشه
ببخشید بندباز عزیز طولانی نوشتم:)

خواهش میکنم، این چه حرفیه. خوب بود که نظرتون رو کامل نوشتید. اصلا وبلاگ قشنگیش به همین مفصل بودنش هست. چون برای مخاطبت ارزش قائل می شی و براش وقت می گذاری. 

یه چیز دیگه از حرفهاتون فهمیدم. به نظر میاد در دنیای جدید، سطح و کیفیت رابطه ها رو با معیار فالوورها می سنجند. اون نوع رفتار به نظر لوس و بچه گانه ست. نسل های ما خیلی جاها نه شنیده و برای خیلی چیزها جنگیده. نسل های جلوتر تاب تحمل نظر مخالف رو نداره و فکر میکنه با قطع رابطه کردن انتقام سختی گرفته... شایدم حوصله ها خیلی کم شده و ادم ها از بس سرخورده شدن، دنبال جایی می گردند که لااقل در برابر وقتی که صرف می کنند، تایید و تشویق بگیرند! 

پاسخ:
بله واقعا وبلاگ قشنگیش به همین مفصل بودنشه :) 
نمیدونم واقعا علت چیه 
شاید حق با شماست
هرچی هست امیدوارم اول بتونم روی خودم کار کنم :)
و بعد بتونم به این دوستان کمکی کنم:)
شاید گلایه نمیکردم بهتر بود :)

۰۵ شهریور ۹۹ ، ۱۸:۳۰ رفیقِ نیمه راه

اینهمه ناراحتی بخاطر اینکه یه پاراگراف حرف های دیگران رو منتقل کردم!؟ من فقط حرف بقیه رو گفتم و نمیدونم حالا ناراحتی اش کجا بود؟ یا مثلا توهینش کجا بود؟ من فقط حرف بقیه رو گفتم و به عنوان طعنه از این پاراگراف استفاده کردم. دلیل اینهمه ناراحتی رو درک نمیکنم...

 

+ الکی نگید که ناراحت نشدید و ناراحت نیستید...

پاسخ:
اینهمه ناراحتی که نبود
در جواب خانم بندباز هم گفتم
مخاطبم فقط اون مطلب نبود
کلا این روزها میبینم که تا شخصی با صحبت های طرف مقابلش مخالفه
عصبانی میشه ،توهین میکنه یا به قول شما طعنه میزنه
خب از نظر شما این شیوه ی درستیه؟
شما که اهل گوش دادن به سخنرانی هستی ،جایی شنیدی که این برخوردها درست باشه ؟
اگه طرف مقابل رو دوست خودت میدونی که سعی کن کمکش کنی اگه حس میکنی حرفش اشتباهه :)
بعد توی پست هم گفتم نظرات خصوصی بود که برام آزار دهنده بودند
ولی باور کن من الان از هیچ چیز ناراحت نیستم
جز اینکه دوست دارم آدم ها باهم مهربون باشن :)
۰۵ شهریور ۹۹ ، ۱۹:۲۴ رفیقِ نیمه راه

خب امیدوارم کسایی که خصوصی باعث این ناراحتی شدن روزی چوبش رو بخورن هرچه زودتر بهتر...

حتی من که هر مقدار باعث ناراحتی شدم...

سعی میکنم دیگه به جای اینکه عصبانی بشم به طرف کمک کنم ولی بازم نمیدونم چطوری میتونم کمک کنم...

پاسخ:
از نظرم دنیا گرده و همه نتیجه ی عمل کوچیک و بزرگشون رو میبینن
ولی هیچ وقت هیچ وقت نخواستم که چوب اون کار رو بخورن
بلکه به طریقی متوجه اشتباهشون بشن،به طریقی که باعث ناراحتیشون نشه فقط باعث اگاه شدنشون بشه :)
این چه حرفیه رفیق نیمه راه ..
باعث ناراحتی نشدی :)
فک کنم من ناراحتت کردم ..ببخشید


ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">