زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

کاش میشد بگم این مطلب را نخوانید !

دوشنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۱۵ ب.ظ

یا نمیدونم شاید حتما باید بخونید
این پست عکاس فرفری جان رو که خوندم، یک واقعه تلخ برام زنده شد ..
توی شهر دانشجوییم خبر پیچید که یک مغازه دار مانتو فروش توی یکی از خیابون های اصلی شهر ،تا حالا به چندین خانوم تجاوز کرده ..
وقتی توی خوابگاه این خبر رو شنیدیم سریع پرس و جو کردیم ببینیم کدوم مغازه اس
وقتی فهمیدیم همون مغازه ای که چندبار تاحالا من و دوستام رفتیم داخلش و مانتو پررو کردیم ، واقعا یخ کردیم ..
این اقا تا حالا به چند نفر دختر مجرد تجاوز کرده بوده ( عددش یادم نیست )
به این صورت که اگه دختر تنهایی وارد مغازه میشده سریع در مغازه رو میبسته و ....
دخترخانوم ها بخاطر ترس از ابرو و ... هیچ گونه شکایتی نمیکنن( چیزی که واقعا باید اصلاح بشه )
ولی یکبار یک خانوم متاهل که شوهرش مشغول پارک کردن ماشینش بوده وارد مغازه میشه و ...
شوهر این خانوم شکایت میکنه و با بررسی ها مشخص میشه که این شخص مریض به خیلی ها تجاوز کرده
مغازه پلمپ شد
چند روز بعدش اعلام کردن که خانواده ها توافق کردن بجای اعدام ، دیه بگیرن !!
و همچنین حکم شلاق در  ملاعام
من و دوستام میترسیدیم که چنین خبری در اخبار پخش بشه
ولی نه تنها پخش نشد ،بلکه فقط خلاصه شد توی چندتا کانال اون شهر و تمام
چند تذکر:
+من قصدم از این پست سیاه نمایی نبوده ،نمیخوام بگم که تعداد تجاوز هایی که در ایران رخ میده مثلا از فلان کشور بیشتره چون متاسفانه هیچ امار رسمی توی این کشور وجود نداره !
+یادمه چندسال پیش یک پیجی راجب طریقه ی اموزش های جنسی و معرفی نقاط حساس  به بچه ها صحبت میکرد
بعد یک سوال پرسید که آیا در بچگی به شما تجاوز شده ؟
تعداد کسایی که گفتن بله و خاطرشون تعریف کرده بودن خیلییی زیاد بود
خداروشکر مادر من این آموزش ها رو به طریقی بهم یاد داده بود مگرنه منم یک قربانی بودم الان ...
+خواهشا تا اسم تجاوز اومد نگید که کرم از خود درخته و حتما پوشش دختره مناسب نبوده و...
من خودم مدتی دنبال کار بودم 
حتی وقتی تماس تلفنی میگرفتم ،شاهد رفتارهای این افراد مریض و انسان نما بودم
+ خواهشا سریع به پسری اعتماد نکنید ،چارلی چاپلین توی یک نامه به دخترش مینویسه:دخترم . هیچکس و هیچ چیز دیگر را در این جهان نمیتوان یافت که شایسته آن باشد که دختری حتی ناخن پای خود را به خاطر آن عریان کند. برهنگی بیماری عصر ماست. به گمان من ، تن تو باید مال کسی باشد که روحش را برای تو عریان کرده است
+با خوندن این پست خانم پرستو مرادی عزیز چند ساعت به فکر فرو رفتم ، غرق شدم در رویا هام و... 

کاش میشد منم تجربه میکردم ،این صعود های تنهایی رو،اینکه میشد توصیه نکنم که حتی توی یک مغازه خیابون اصلی تنها نرید..بگم پاشین دخترا ،پاشین بریم کویر،دریا ،شب گردی..بدون ترس از کلامی، لمسی و ....

کاش میشد ...

 

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۰۳
Faezeh

نظرات  (۸)

خواستم برای پستت کامنت بذارم اما با خوندن کامنت بالایی و اون خط آخرش دود از سرم بلند شد! 

حرفم یادم نرفته اما یه لحظه دوست بالایی مون فکر کنه اگه پدر و مادرشون سنی یا ارمنی یا کلیمی بودند و ایشون هم به طبع اون ها همین مذهب رو داشت و یکی اینطوری حکم صادر می کرد که "مملکت مذهب رسمیش شیعه س" بعد چه حسی داشتند؟!

پاسخ:
اقا علیرضا تو کامنت بعدی توضیح دادن 
منتظر کامنتت هستم بندباز عزیز :)

خانم بندباز در این که تند رفتم شکی نیست ولی من حکمی صادر نکردم، مگه مذهب رسمی ایران شیعه نیست؟ اول اسم کشور کلمه جمهوری ذکر شده، یعنی حق با اکثریت!

من گیر به صیغه ندادم، اصلا هم هیچ اصراری به ترویجش ندارم، حرفم اینه که ما یه اصل دینی مون رو بخاطر اینکه در سنت حرام هست کلا فراموش کردیم..این کار درستیه؟!

اون جمع کنن برن هم شوخی بود والا

پاسخ:
@بندباز

حقیقت اینه که این معضل اجتماعی با گفتن من و شما و 100 نفر دیگه هم درست نمیشه((:

این مورد هم از اون مواردیه که باید از ریشه درست بشه 

البته اگه یه سازمانی یه کمپینی وجود داشت که همایت بکنن از خانم هایی که مورد تجاوز قرار می گیرن شاید بهتر می شد 

ما سعی کنیم بچه هامون رو درست تربیت کنیم تا فردا امثال آقای مغازه دار نشن بریزن تو جامعه صد ها نفر زن و دختر رو بدبخت کنن((:

پاسخ:
در این که باید از ریشه حل بشه ،حرفی نیست 
ولی خب شاید اینکه گفته بشه با حرف ما هم هیچ چیزی تغییر پیدا نمیکنه درست نباشه سپیده جان 
شاید در حد یک تلنگر جواب داد :) 
بله تربیت درست بزرگترین کاره ،توی همه ی مسائل:)
ممنون از نظرت

AliReza ‌‌

 

از کامنتتون نمی شد فهمید که دارید شوخی می کنید. نمی دونم از سنی هامون چه تجربه ای دارید. من باهاشون برخورد داشتم. با کلیمی ها هم و همینطور ارمنی ها. حاضرم به همون مقدساتی که شما بعنوان یک شیعه بهش اعتقاد دارید، قسم بخورم که اونها روابط سالمتری دارند. من به عنوان یک زن در کنار اونها کاملا احساس امنیت می کنم. چیزی که در کنار هم مذهبی های خودم ندارم!

اینها به کنار. چیزی که امروزه از دین در جامعه ی ما هست یک شکل زشت و احمقانه داره چون خیلی چیزها رها شده و فقط یه بخش هایی پررنگ شده به هزار دلیل!! 

حرف آخرم اینه که هیچ کسی رو بخاطر دین و مذهب و اعتقاداتش نمی تونیم زیرسوال ببریم و بگیم چون اکثریت اینطور میگن شما هم باید قبول کنید یا حرفی نزنید. ما یک ملاک اصلی داریم از روز ازل هم داشتیم و اونم عقل هست. خیلی چیزها رو میشه با عقل محک زد. اتفاقا دین منطبق با عقل ه. اگه جایی می بینی عقلت داره یه حکم دینی رو رد می کنه، شک کن به اون حکم! نه اون دین. ببین کجا اون حکم رو کج فهمی کردند...

تند نریم... هیچ کجا... تند رفتن خطرناکه. ممنونم.

می خواستم برای شما بنویسم که ما نیاز به آموزش های رسمی در این زمینه داریم. آموزش های دقیق و روشن. از همون بچگی. و نه فقط از طرف پدر و مادر ، بلکه سیستم آموزشی و بهداشتی ما باید همونطوری که درباره ی کرونا الان داره اطلاع رسانی می کنه، درباره ی این پدیده ها هم آموزش بده و روشنگری کنه!

از طرف دیگه سیستم قضایی ما باید دقیق تر با قوانین بهتر و جدیدی وارد بشه. سالیان ساله که بخاطر سکوت و طرز تفکر ما چه دینی و چه ایرانی که حجب و حیا و آبرو رو تبدیل به خفه خون گرفتن و ذلیل شدن کردیم، قوانین هیچ تغییر نکردند. خیلی جاها اصلا اجرا نشدند و این باعث شده که متجاوزها جری تر بشن و تا این اندازه مشکل ساز... مثل یک غده سرطانی!

پاسخ:
بله درسته
تا جایی که من اطلاع دارم اگه کسی ترس از ابرو و ... رو هم کنار بگذاره و بخواد شکایت کنه ،خیلی سخت میتونه اثبات کنه
کاش واقعا کسی به این مسائل به طور جدی بپردازه و انگ سیاه نمایی بهش نچسبونن..

متاسفانه میتونم بگم جامعه ومردم خیلی از دین اصیل وواقعی فاصله گرفتن! از دین به عنوان مثال مردا این رو یاد گرفتن که باید غیرت داشته باشن ونزارن زنشون تنها جایی بره مثلا یا این رو یادگرفتن از امام علی(ع) وا<مه که چهار تا زن داشتن ولی مرام و رسم حضرت امیر المومنین رو هیچ وقت یادنگرفتن از آبرو هم همینطور!

آموزش ها هم متاسفانه افتضاح! برای مثال همین کرونا وتبلیغ به زدن ماسک اینقدر از مضرات ماسک نزدن وعواقب بدش گفتن که مردم ضرورتشو فهمیدن وهمه قبول کردن  که برای حفظ سلامت خودشون وجامعس ولی چیزایی مثل حجاب و یا گرفتن حقت  رو چون درست اطلاع رسانی نکردن این مشکلات به وجود میاد!

پاسخ:
بله واقعا
کاش لااقل برخی که علمشو ندارن میرفتن یاد میگرفتن یا سکوت میکردن ولی وقتی اشتباه حرف میزنن خیلی بدتره
مثل استاد معارفی  تنها راهکاری که برای مقابله با فساد بیان میکرد این بود  ک پسرها ۱۶ سالگی ازدواج کنن و دخترها دانشگاه نیان
۰۳ شهریور ۹۹ ، ۲۰:۵۵ رفیقِ نیمه راه

میخواید سند ۲۰۳۰ رو بگیم اجرا کنن!؟ بلکه آمار تجاوز ایران از آمریکا بیاد پایین تر...

خیلی هم ممنون میشم اگه فقط یه (فقط یدونه) منبع رسمی و موثق برای این آمار بااالااا به ما معرفی کنید که ماهم الکی طرف فرهنگ مظلوم کشورمون رو نگیریم...

پاسخ:
من گفتم سند ۲۰:۳۰؟
من گفتم اموزش صحیح به بچه ها
کجای این حرفم اشتباهه ؟
.
من گفتم توی یک پیچ پرسیده شده که ایا به  شما در بچگی تجاوز شده و تعداد زیادی جواب دادن بله 
و بعد اشاره کردم نمیتونم بگم امار تجاوز در ایران از جایی بیشتره یا کمتر
چون هیچ امار رسمی وجود نداره !
رفیق نیمه راه حالا چرا اینقدر عصبی؟
خب من نمیگم شما مثل من فکر کنید
ولی خب مطمئنن حق دارم نظرمو توی وبلاگ خودم بیان کنم !

موضوع تجاوز یه بحثه ولی در مورد کیوان و آیدین من فکر کنم حدودای 8 نه سال پیش از این جور هرز پریدنای آیدین با خبر بودم، حتی مورد های اونها رو هم میشناختم... 

 

موضوع اینه که تجاوز اسم جذاب و دهن پر کنیه، اون مورد ها، موقعی که به قول خودشون مورد عنایت قرار گرفتن چرا تن دادن، فکر کردی به زور کسی متوسل شده یا خودشون هم کرم ریختن و کرم داشتن؟

پس نتیجه میگیریم مادامی که عملی با رضایت و کرم طرفین صورت گرفته و زور و اجباری نبوده اسمش دیگه تجاوز نیست، اسمش رابطه نامشروعه، تن فروشیه نه تجاوز!

 الان با مظلوم نمایی طرف خانم که راضی بوده تن داده که نمیشه اسمش رو عوض کرد

پاسخ:
من حقیقت راجب کیوان و ایدین چیز خاصی نمیدونم
نمیتونم اظهار نظر خاصی راجبشون کنم
.
 پاراگراف دومتون درسته 
.
ولی خب من کلا هدفم از این پست چیز دیگری بوده ،واقعا به تجاوز اشاره کردم 
به چیزی که وجود داره
و عده ای میخوان کلا روش خط بکشن و بگن خیر اینجا جمهوری اسلامی و اصلا چنین چیزی نیست
حتی تو دانشگاه ها اجازه روشنگری و اموزش نمیدن 
توی بچگی اموزش ها وجود نداره
و نتیجه اش میشه اتفاقات جبران ناپذیر

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">