زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

تکیه سیار..

يكشنبه, ۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۵۸ ب.ظ

توی شهر ما خانواده ها میتونن این ده شب محرم از مداح سیار دعوت کنند که جلوی خونشون  به مدت ربع ساعت مراسم عزاداری برگزار کنه،به نیت شهید سردار سلیمانی
به همسایه ها اطلاع دادیم
مامان جلوی در رو آب و جارو کرد و بابام پرچم مشکی نصب کرد
چندتا از همسایه ها هم در خونشون  پرچم مشکی نصب کردن
خانم شافعی یک قالی قرمز کوچولو آورد با دوتا پشتی گفت جلوی خونتون پهن کنید، شاید مداح خواست بشینه
مامانم کنارش یک صندلی مشکی پوش گذاشت
ساعت نه شب زنگ در خونه رو زدن
سه تا آقا بودن، سیستم رو راه اندازی کردن
من و مامانم ایستادیم تو حیاط
اقای مداح شروع کرد

دست علمدار الهی زیرِ تابوتمو بگیره

دم آخر ای حسینم ؛ تو غریبی یادِ من کن

وای امان از دل زینب

وای امان از دل زینب…

بعضی ها از همسایه ها اومدن جلوی در خونشون و مشغول سینه زنی شدن
غریبانه ترین روضه بود...
وقتی که حتی نمیشد برای مداح یک استکان چایی برد
نمیشد از عزاداران امام حسین پذیرایی کرد ..
نمیشد دعوتشون کرد بیان داخل ...
آخ که چقدر دلم گرفت
یعنی وقتی بعد کربلا حضرت زینب(ص) و بقیه بازماندگان از پس کوچه های شام عبور میکردن
کسایی بودن که  قصد پناه دادن داشتن و  از جونشون میترسیدن؟
یعنی اونموقعه هم اینقدر همه چیز غریبانه بود
نه ..
هزاران برابر غریبانه تر بود
چون از ناموسان امام حسین با سنگ ....

+لطفا برای سلامت یکی از عزیزانم دعا کنید

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۰۲
Faezeh

نظرات  (۱۲)

عزاداری همین شکلی هم قشنگی های خودش رو داره

غم خاص خودش رو داره

ما که اطراف خونه امون همه اش در حال ساخت و سازه و فکر نکنم ممکن باشه :(

واقعا دلم لک زده برای دسته ها و نوحه ها... همیشه یه هفته مونده به محرم شهر ما قیامتی بود...

 

 

ایشالا صحیح و سالم به دنیا میاد و زیر پرجم امام حسین بزرگ میشه :)

راستی تولدش نزدیکه؟

 

پاسخ:
اره اتفاقا به مامانم گفتم چه خوب شد دعوتشون کردیم 
خب توی فضای باز ،جایی مراسم نیست ؟
اینجا مثلا مزار شهدا هرشب مراسم دارن،فضای سرباز با فاصله زیاد
.
.
خیلی ممنون سین دال جونی :)نه هنوز خیلی کوچولو :)
۰۳ شهریور ۹۹ ، ۰۰:۵۹ ꜰɪɢʜᴛᴇʀ 👊ᴛᴋᴅ

چقدر غم انگیزو مظلومانه

+البته از صمیم قلبو با همه وجود :)🌷

پاسخ:
اوهوم ..این کرونا خیلی از قشنگی ها رو ازمون گرفت 
+ خیلی ممنون ،خیلی خیلی زیاد :) 🌷🌷
۰۳ شهریور ۹۹ ، ۰۱:۱۳ ꜰɪɢʜᴛᴇʀ 👊ᴛᴋᴅ

خواهش میکنم

ولی متاسفم

چون تنها کاریه که میتونم انجام بدم براتون :(

پاسخ:
بزرگترین کار:)
بازم ممنون:)
۰۳ شهریور ۹۹ ، ۰۱:۲۳ امیرحسین خالدی

:(

دلم گرفت

پاسخ:
ببخشید پس :(

قبول باشه، ان شاء الله به حق این ماه عزیز خدا مریض تون رو هم شفا بده 

پاسخ:
خیلی ممنونم،خدا قبول کنه
مریض ک ‌..
یه نوزاد در انتظار به دنیا اومدن :)
لطفا دعا کنید ،دکترها اشتباه کرده باشن و صحیح و سالم به دنیا بیاد
خیلی ممنون:)

عذر می خوام اشتباه فکر کردم 

ان شاء الله نوزاد سالم و سلامت باشه 

پاسخ:
خواهش میکنم نورای عزیز
نه من درست ننوشتم :)
خیلی ممنونن

آره منم دلم واسه اون صف های طولانی دست به دست کردن غذا بدجور تنگیده

ایشالا سال بعد جبران می کنیم (:

پاسخ:

انشالله :)
۰۳ شهریور ۹۹ ، ۰۸:۰۶ ꜰɪɢʜᴛᴇʀ 👊ᴛᴋᴅ

خواهش میکنم^^💛

پاسخ:
:))

کی فکرشو می کرد به روز دلمون برا این چیزا تنگ بشه(:

فکر می کنم محرم امسال غم انگیز ترین محرمه

کاش این کرونا هرچه زودتر تموم بشه... 

پاسخ:
هی...
واقعا کاش ..

سلام فائزه خوبی من همون چکاوکم باز برگشتم 

پاسخ:
ا سلامممممم
چه کار خوبی کردی :))))
خوش اومدی :)

ممنون جانم دلتنگ شدم برگشتم 

پاسخ:
عزیزدلی 
اینبار بمونی ،تنها نزاریمون :)

سعی می کنم نرم، تا وقتی شیطون گولم نزنه هستم

پاسخ:
:))
نه شیطونه رو نمیزارم گولت بزنه :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">