زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

نظر من راجب سوال اول پست قبل :)

پنجشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۰۳:۵۷ ب.ظ

عموم جواب های شما راجب سوال یک که لطف کردید، گفتین به این صورت بود
بله◀️ درصورتی که تواناییش رو داشته باشم
بله ⁦◀️⁩درصورتی که شرکت خصوصی باشه
خیر ⁦⬅️⁩⁦ دنبال علاقه ی خودم میرم ⁦⁩      
خیر⁦⬅️⁩ دوست ندارم با پارتی سرکار برم 
اول خاطر نشان کنم این صحبت ها فقط عقاید شخصی من هستن و ممکنه اشتباه باشن:)
من یک مهدکودک غیر انتفاعی میرفتم
تقریبا ماهی دوبار ،اجرای تئاتر داشتیم و از خانواده ها پول لباس و دکور میگرفتن و ما نمایش اجرا میکردیم 
خب توی هر نمایشی یک نقش اول وجود داره
و همه ی این نقش های اول به یک نفر تعلق میگرفت و اون دختر مدیر مدرسه ،پرستو بود 
گرچه به گمونم بور بودن و خوشکل‌ بودن پرستو هم بی تاثیر نبود 
هنوز یادم نمیره توی یک نمایش یک نقش فرشته داشتیم که لباس سفید خیلی قشنگی داشت با دوتا بال 
همه ی ما میدونستیم که این نقش مال‌پرستو، انگار همگی پذیرفته بودم این پارتی بازی رو 
و در عین حال ارزو داشتیم که برای یک لحظه هم شده اون لباس قشنگ رو بپوشیم ولی خب  این اجازه رو به خودمون نمیدادیم که حتی این خواسته رو مطرح کنیم ( یک لحظه به تبعات این باور فکر کنید)
بعد ها توی دبیرستان در مدرسه فرزانگان همکلاس پرستو شدم ،دختری که عقیده داشت همه  چیز باید در اختیارش باشه و اگه نبود هر کاری میکرد که در اختیارش باشه :)
و در حال حاضر در سن ۲۳ سالگی در بانکی  کار میکنه که پدرش هم همونجاست:)
میتونید پیش بینی کنید که پرستو برای انتخاب همسر هم چه چیزهایی رو مد نظر دارد؟
و یا در تربیت کودکش؟
....‌
جامعه ی ماهم الان اینگونه شده،اعتقاد به اینکه من میتونم با پارتی بازی در جایی استخدام شوم 
و یا بقیه ی جامعه ای که پارتی ندارن ولی این قانون نانوشته رو پذیرفتن میتونه خیلی خطرناک باشه 
دوباره برم سر مثال پرستو ،پرستو الان ممکنه خیلی به خوبی از پس وظایفش در بانک بربیاد 
ولی خب تکلیف کسی که تمام تلاشش رو در دوران دبیرستان انجام داده تا مثلا رشته ی حسابداری قبول بشه و بعد ۴ سال در دانشگاه تلاش کرده ،۲سال ارشد، وقت و پول و همه چیزش رو صرف کرده و در نهایت میبینه که دختری با پارتی در بانک جای اون نشسته چی میشه؟
چه تبعاتی براش داره ؟
اون شخص برای انتخاب همسر چه چیزی رو مد نظر قرار میگیره
و ایا در تربیت فرزندش این اعتقاد رو به بچش منتقل نمیکنه که توانایی مدنظر نیست و فقط پارتی تعیین کننده اس؟
شکسپیر میگه هیچ زندانی به اندازه ی زندانی که ما دیوار هاش رو نمیبینم ،ما رو محدود نمیکنه
این دیوار کنار گذاشته شدن بخاطر نداشتن پارتی 
یعنی محدود شدن استعداد ها ،علایق، هدف ها و... و مهم ترین تبعاتش کم شدن عدالت و پایمال شدن حقوق
این عدالت رو فقط توی عدالت اجتماعی و وظایف حکومتی خلاصه نکنید 
عدالت شامل کوچکترین مسائل، حتی رعایت تساوی برای تقسیم سیب زمینی هم میشه :)
اینکه تو فارغ از علاقه یا تنفرت به همراهت، فارغ از فقیر یا ثروتمند بودنش و ...
خواهان عدالت باشی و اجراش کنی 
از قرن ۱۷ آرمان شایسته سالاری مطرح شد بجای به ارث گذاشتن قدرت 
ولی نتیجه اش؟؟
امام علی (ع) میفرماید : حق را بگو حتی اگر به زیانت باشد :)
کاش این حدیث رو تمام کسانی که میتونن پارتی بازی کنن در نظر بگیرن:)
امیدوارم پارتی ماها توی همه ی زندگی عشق خدا باشه:)

 

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۱۶
Faezeh

نظرات  (۶)

بازهم خیلی خیلیی خیلیی تشکر میکنم از دوستان بیانی عزیزی که پاسخ سوالات من رو دادن :)

فاصله ی زیادی هست برای خود من بخاطر این حرف هایی که زدم تا عمل

خود من وقتی مادر دوستم بهم پیشنهاد داد که تو مدرسش به عنوان معاون کار کنم کلی ذوق زده شدم و وقتی بنا به علتی نشد ، ناراحت :)

ولی خب این ها صرفا عقایدی هستن که فکر میکنم درسته و تلاش میکنم بهشون پایبند باشم :) 

و یک توصیه صحبت های توسعه فردی اقای مجتبی شکوری رو اگه تونستین گوش بدین ،ارزش وقت گذاشتن رو داره :)

۱۶ مرداد ۹۹ ، ۱۷:۰۴ فاطمه ‌‌‌‌

نباید ربطش می‌دادی به سوال سیب‌زمینی :)))

 

حرفای مجتبی شکوری رو چند وقته شروع کردم گوش دادن و کلا یه دیدگاه جدیدی داره بهم نشون میده.

پاسخ:
اوه اوه حواسم نبود یه فاطمه شکمو هم اینجا داریم :)))
من خودم همون موقعه مساوی تقسیم میکنم ولی کافیه طرف مقابل بگه نیم ساعت این سیب زمینی ها رو برام نگه دار:)
دیگه وقتی میاد با ظرف خالی مواجهه میشه:)
تقصیر من نیست ،تقصیر شکممه:)
+ اوهوم منم چندوقته شروع کردم بخش هایی از این متنم تحت تاثیر صحبت هاش راجب فقر و نابرابری :)

چرا خصوصی شد نظرم؟ :/

پاسخ:
الان عمومی میشه:)

سوال سیب زمینی یه وجه ایثار و گذشت هم داشت. که عمرا اگه این چیزها درمورد سیب زمینی سرخ کرده صدق کنه. #ما را با سیب زمینی امتحان نکنید :)

 

 

کاملا درسته حرف هات

من اگه جای تو بودم نقشه ی قتل پرستو رو می کشیدم :)) 

و اگه پرستو بودم... نمی دونم غصه خوردن های شما رو دیده یا نه. اگه دیده بودم عمرا تاب نمی آوردم.  البته میشه برای حل این مسکل روت رو برگردوند و دیگه چیزی رو ندید :)

اینم نظر شما :)

حالا کجا جواب بدم 🤔

۱۶ مرداد ۹۹ ، ۲۰:۲۱ رفیقِ نیمه راه

پس یعنی نباید سیب زمینی هارو بدیم به عشقمون!؟
و اگر عشقمون نبود نباید اون بیشتررو برداریم؟
 

 

+ ولی همیشه من راست میگفتم حتی اگه تنبیه میشدم :)

پاسخ:
یعنی هیچ کس تو دنیا مخاطب های به این شکمویی نداره :)
اینهمهههه نوشتم و با شما میشه سومین نظر که  راجب اون یک خط سیب زمینی گفتن :)
شوخی میکنم :)
اگه عشقتم شکمو باشه ،چرا باید همه رو بدی بهش:)
+ درود خداوند بر تو باد :)

هرجا راحتی :)

پاسخ:
خب اینجا میگم:)
پرستو قربانی تربیت اشتباه بود 
نه مقصر این بازی:)
البته خب مثل این فیلما بخوام بگم شخصیتش خاکستری بود:)
۱۹ مرداد ۹۹ ، ۱۵:۴۰ پرستوی عاشق

سلام

از شما بابت شرکت در مسابقه ی غدیر متشکرم

بفرمایید کدوم کتاب مدنظرتان هست تا تقدیم شود.

پاسخ:
سلام
خیلی خیلی خیلی ممنونم :))
اگه لطف کنید کتاب سوم :)
مچکرم :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">