زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

این مدتی که گذشت

دوشنبه, ۶ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۱۱ ق.ظ

خبببب
نوبتی هم که باشه نوبت پرداختن به چالشه :)
خب همونجور که میدونید چالش ۴۰ روزه انجام کار مفید ، هنوز تموم نشده
ولی تا همین اینجا،نتایجش برام خیلی عالی بوده و شگفت زده ام کرده:)
در واقع به معجزه ی نوشتن ایمان آوردم:)
خب یکی از هدف های من کنترل عصبانیت بود 
من رو یک آدم عصبانی مپندارید :) 
در اوووج عصبانیتم ممکنه یه جیغ خفه بزنم و برم تو اتاقم و ضربه ی آخرمم در رو محکم ببندم 
خب من چکار کردم 
اولا زوم کردم رو عصبانیتم
یعنی چی؟؟
۱)یعنی اینکه دقت کردم در روز چند بار عصبانی میشم؟
۲)به چه علت عصبی میشم ؟
۳)و آیا عصبانی شدنم ارزشش رو داره ؟
جور دیگه بخوام براتون بگم ،اینه که خب مثلما ماها خیلی وقت ها تصمیم گرفتیم فضیلت های اخلاقیمون رو گسترش بدیم و رذیلت های اخلاقیمون رو کاهش ولی اینکه فقط روی یکی از اخلاق هامون فوکوس کنیم و سعی داشته باشیم اول اون رو برطرف کنیم بعد به سراغ چیزهای دیگه بریم شاید اتفاق نیفتاده باشه :)
حالا این کار ۱)هم باعث میشه توجهمون بالا بره 
۲)شناختمون نسبت به خودمون بیشتر بشه 
۳)و کم کم باعث میشه یجورایی از خودمون خجالت بکشیم از این عصبانیت ها و دیگه نتونیم به خودمون دروغ بگیم و یا زیادی به خودمون خوشبین باشیم :)
و کار دومی هم که کردم این بود که مدام به خودم تلقین کنم که من فرد بسیار بااعصاب و آرومی هستم
همین تلقین  زیاد (طبق یک حدیث امام علی ) خیلی تاثیر خوبی داشت :)
و جوری شد که حتی اطرافیانم هم به این موضوع واقف شدن که خیلی فرد آروم تر و ریلکس تری شدم :)
مورد بعدی رابطه با خدای خودم بود
ماها طبق اعتقاداتی که داریم و این اعتقادات در گرو مذهبی بودن یا نبودن نیستن
بلکه مطمئنم هممون معتقدیم  که اون ارامش حقیقی جز با ارتباط واقعی و بیشتر با خدای خودمون بدست نمیاد
خب من اومدم و فکر کردم که برای رسیدن به این ارتباطه چکاری انجام بدم؟
اومدم و روایات رو خوندم و دیدم بیشترین توصیه ای که کردن خوندن نماز شبِ،منم چندبار امتحانش کردم ولی نتیجه دلخواهم رو نگرفتم مثل باقی نماز ها مرتب حواسم پرت میشد
خب ولی من یچیز جدید رو فهمیده بودم اونم حس و حال مناجات با خدا در دل تاریکی شب :)
و اومدم و شروع کرد به حرف زدن با خدا
حرف های معمولی  و چاق سلامتی :)
البته کم کم هدف دارش کردم مثلا ی فراز نهج البلاغه میخوندم و راجبش فکر میکردم
یا یک ایه قران ، یک بیت مولانا  و خیلی چیزهای دیگه
خب حالا مدل فکر کردنم رو هم تغییر دادم
یعنی مثل همیشه نبود ک فکر کنم،بپرسم،سرچ کنم بلکه ...(تو یک پست دیگه میگم)
و این مدل ارتباط برقرار کردنه برام تبدیل شده بود به یک قرار عاشقانه با معبودم:)
نتایج بعدی روهم مخصوصا ورزش توی پست دیگه میگم
این دیگه خیلی طولانی شد
ببخشید:)

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۶
Faezeh

نظرات  (۸)

۰۶ مرداد ۹۹ ، ۰۱:۲۲ ماهور بانو

عالیه دختر

جالبه هر کی یه جوری نگرش به این چالش  داره😊

پاسخ:
مگه بقیه نگرششون چجوری بوده؟

دعای کمیل... معنیش...

اصلا دل ادم کباب می شه😭😍

 

پیشنهاد می کنم =)

پاسخ:
از پیشنهاد استقبال میشود :)
۰۶ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۱۱ ماهور بانو

یکیش خود من. من فقط بابت داشته هام شکر کردم. بهتر دیدم داشته هام رو. 

در خصوص مثبت کردن نقاط منفی ام قدمی در این چالش برنداشتم

پاسخ:
اهان البته خب چالش شکرگذاری با چالش کار مفید فرق داره
ولی خب در واقع چالش شکرگذاری یکی از بخش های چالش کار مفید!
(چی گفتم اصن )

۰۶ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۱۳ ❣️Ailin Senpai❣️

من تو کل این مدت که 26 روزش گذشته، استفادم از نت خیلی کمتر شده،

البته بعضی وقتا صبح تا ظهر باید سر کلاس باشم برا همین اونو نمیشه کارش کرد، ولی قبلا تا 10-11 شب پای نت بودم ولی الان خیلی کمش کردم،

یکی دوتا از دوستامم فن گروه اکسو کردم و خیلی خوب داره پیش میرهD:

پاسخ:
وااای 
من بسی خوشحال شدم بابت این پیامت :)))
بلاخره یکی هم این چالش ما رو جدی گرفت
ممنون :))
۰۶ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۳۷ ❣️Ailin Senpai❣️

ی دلیلی شده برا هر روز پست گذاشتن، با اینکه اکثرا تنبلیم میاد بنویسم چیزیXDD

پاسخ:
پس منتظر باش 
بعد از پایانش هم ی برنامه دارم :))
۰۶ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۳۷ ماهور بانو

اها.. من چقدر بی دقتم. اسمشو دقت نکردم. چهلشو دیدم گفتم حتما همون شکرگزاری خودمونه

پاسخ:
نه عزیزم بخاطر بی دقتی نیست
بخاطر شباهت زیادشونه :)
۰۶ مرداد ۹۹ ، ۱۲:۴۴ ❣️Ailin Senpai❣️

نتینیتنیتنیتنیتینتینتینتینیتنیتنیتنیتی آخجون*--------*

پاسخ:
:))))

۰۶ مرداد ۹۹ ، ۲۳:۱۲ فاطمه ‌‌‌‌

حرف خیلی درستی زدی فائزه. من اغلب فکر می‌کنم که آره باید این مجموعه از اخلاقا و رفتارای منفی رو کم کنم تو خودم ولی کم پیش اومده که رو یکی‌شون تمرکز کنم که رصدش کنم که اصلا چرا اون رفتارو انجام می‌دم تو موقعیتای مختلف و بعد روش کار کنم که اصلاحش کنم.

دمت گرم :)

پاسخ:
به به ببین کی اینجاست
فاطمه جون :)
پس پیشنهاد میدم توی یک مورد کوچولو امتحانش کن
من واقعا نمیدونستم این کار کوچیک میتونه نتیجه بخش باشه :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">