زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

همیشه خوب بودن، خوب نیست!

جمعه, ۲۵ تیر ۱۴۰۰، ۰۸:۳۶ ب.ظ

از اینکه من بشم ادم بد قصه، همیشه فراری بودم
حتی اگه شده از درون زخم بخورم
زجر بکشم
تظاهر کنم
ولی هرجور شده باید ادم خوبه‌ی قصه من میشدم. الان چند وقتیه سعی کردم یکم متفاوت باشم.
بعد ۱۰ سال دوستی با کسی که خانوادم مخالفش بودن،خودم حال خوبی باهاش نداشتم و فقط و فقط بخاطر اینکه اون بهم نیاز داشت کنارش بودم،‌ شمارش رو پاک کردم!
حتی براش ننوشتم که چقدرررر ازش دلگیر شدم
براش ننوشتم که خط قرمز من خانوادمن
براش ننوشتم که ...
براش ننوشتم چون میدونستم صحبت‌هام اگر هم حق باشن، باعث ناراحتیش می‌شن
ایا تونستم یک ادم رو از زندگیم حذف کنم؟
نه! فقط شماره ای رو صفحه‌ی گوشیم پاک شد
نه روی صفحه‌ی قلبم
.
کنار -د- حالم خوبه
پا به پا توی هر مسئله‌ای کنارشم
شغلی، تحصیلی، زندگی و..
ولی دیگه نمی‌خواستم پیش -د- هم قهرمان بازی دربیارم
می‌خواستم خود خود خود واقعیم باشم
گاهی بهش می‌گم اجازه بده فقط غر بزنم
گاهی بهش می‌گم بذار بدون هیچ دلیلی ناراحت باشم
-د- درک میکنه؟!
کامل نه! ولی سعیشو می‌کنه
من تونستم خود واقعیم باشم؟
نه چون اون سعیشو می‌کنه ولی بیشتر وقت‌ها در نهایت خودم باید حال خودم رو خوب کنم؛ قانون همیشگی زندگیم!

.

هیچ وقت نذاشتم کسی ازم ناراحت بمونه
آیا هیچ کسی ازم ناراحت نیست؟
چرا، چون من که نمیتونم همه رو از خودم راضی نگه دارم
ولی تلاش کردم حتی اگه مخالفش رفتار می‌کنم دلش رو نرنجونم
ولی اینبار تلاش زیادی نکردم ناراحتیش برطرف‌بشه چون به نفع خودش نبود!

.

خوب بودن همیشه خوب نیست
دارم فک می‌کنم توی زندگی خوب بودن رو با خودخوری کردن اشتباه گرفتم
میشه خوب بود و کم اسیب دید
اگه داری واسه رضای خدا به کسی خوبی می‌کنی که بهت زخم می‌زنه
بدون خدا دارایی ارزشمند‌‌تر از خودت بهت نداده که حالا بخوای اینقدر از خود وجودیت بگذری تا کم کم  هیچ منی ازت باقی نمونه!
رفیق مگه ارزشمندتر از خودتم، چیزی داری؟

+ ببخشید بابت نبودم، خاموش پست‌های قشنگتون رو‌ می‌خوندم :)
اخه دارم سخت تلاش می‌کنم برای اول مهر که ۱۸ پسر کوچولو قراره خانوم معلم صدام کنن :) 

موافقین ۲۲ مخالفین ۰ ۰۰/۰۴/۲۵
Faezeh

نظرات  (۱۳)

۲۵ تیر ۰۰ ، ۲۰:۵۶ 𝐀𝐲𝐥𝐢𝐧 𝐔𝐍𝐈𝐕𝐄𝐑𝐒𝐄--

کل پستتون جدا..جمله آخر فوق سوییت بود:"

پاسخ:
:)))
۲۵ تیر ۰۰ ، ۲۲:۱۲ Sepideh Adliepour

متاسفانه منم به این مرض (از نظر خودم) دچارم

به هیچ عنواننننن نمیتونم دل کسیو بشکونم به هیچ وجه

گاهی وقتا این به شدت برام مشکل ساز میشه

یه  دوست دارم که به شدت به من وابسته ست ولی خب هم از طرف خانوادم بهم فشار که باهاش دوست نباشم هم اینکه واقعا کنار اون کسی که باید باشم نیستم

از طرفی میدونم که اون بهترین خودش برای منه حتی اگه من از اون کسی که هست خوشم نیاد واقعا هم نمیدونم چیکار کنم تازه این فقط یه نمونشه😑💔

پاسخ:
سلام سپیده جان
دلم برات تنگ شده بود
حقیقت حدس میزدم تو هم این مدلی باشی بخاطر قلب مهربونت
این چیزی که تعریف کردی واقعا سخته
اون کسی که باید باشم نیستم
منظورت اینه که خود واقعیت نیستی؟
اگه اره که
تلاش کن خود واقعیت باشی 
اونوقت میبینی ایا خود واقعیت رو هم همینقدر دوست داره؟؟
ایا کنارت میمونه؟

خادایاااا

خانوم معلمممم *----*

چقدر معلم های بیان دارن زیاد میشن هیق

پاسخ:
وی لپانش سرخ گشته و خجالت می‌کشد :)))
ا کو کجا ؟؟

عههههه بالاخره ستاره‌ی اینجا روشن شد 😍

به به خانوم معلم:) 

پاسخ:
از اینکه با روشن شدن ستاره ی اینجا کسی‌خوشحال میشه بسی مایه‌ی کیفور شدنمه :)))

چه نیازمندی‌ها بود :)

الانا اینو تا حدودی درک کردم، و ماهی رو هر وقت از آب بگیری تازست.

امیدوارم همیشه حال دلت با خودت خوب باشه، بیشتر از همه چیز.

نمیدونی چقدر خوشحالم از اینکه خانم معلم میشی، آینده‌دار و موفق باشی بانو💛

پاسخ:
اینکه تو هر سنی هنوز در تلاش باشیم که یاد بگیریم خیلی مهمه :)
ممنونم فاطمه جاان الهی خدا بهترین ها رو نصیبت کنه
چقدر خوبه داشتن دوستایی مثل شما :)
۱۰ برابر ارزوهایی که برام کردی الهی خدا بهت بده :))
۲۶ تیر ۰۰ ، ۱۳:۱۱ Sepideh Adliepour

واقعیتش همین چند روز پیش با یکی از دوستام داشتیم راجب بیان حرف میزدیم

بعد گفت راستی فائزه نیستش دیگه

بش گفتم آره دیگه عیال وار شده فکر کنم سرش شلوغه وقت نمیکنه بیاد بیان:"

 

منظورم اینه که از ته قلبم خوشحال نیستم...

 

پاسخ:
الان ایا بخش کنجکاو ذهن من حق نداره ببینه اون دوست کیست؟
اقاا مگه عیال وار رو برای مرد بکار نمیبردن :)))
دیگه سعی میکنم زیاد مزاحمتون بشم :)) عیال وار بازی درنیارم :))


اوهوم میفهمم ؛(

چقدر خوب گفته بودی

واقعا همیشه نمیشه آدم خوبه قصه باشیم، و خودمون رو به آب و آتیش بزنیم که همه رو راضی نگه داریم

اینجوری خودمون رو نادیده گرفتیم و باعث میشه دیگه از خود واقعی مون چیزی باقی نمونه

اصلا اتفاقا برعکس میشه بیشتر مواقع، یعنی اینقدر تلاش میکنی برای جلب رضایتِ همه ولی آخرشم همون همه ناراضی اند...

منم قبلا اینطوری بودم و دارم یاد میگیرم خود خودم باشم، و چقدر آرامشم بیشتره

 

+ سلام :)

پاسخ:
چقدر قشنگ نام کاربری‌ت ارامشه
که ادم با دیدنش ناخوداگاه لبخند میزنه
پایانش هم با واژه ی ارامش تموم شد :)
کلا نظر آرامش بخشی بود خیلی ممنونمم

+ ا منم فراموش کردم سلام سلام
۲۶ تیر ۰۰ ، ۱۶:۰۹ Sepideh Adliepour

چرا متأسفانه :"

#کلمات_جنسیت_ندارند 😂😂😂

پاسخ:
الان بخش کنجکاو ذهنم شاکیه😅
بله بله ؛)
۲۶ تیر ۰۰ ، ۱۸:۵۵ مترسک هیچستانی

اصلاً تمام پست یه طرف، اون خط آخر هم یه طرف :)

تنها کسی که می‌تونه همه رو از خودش راضی نگه داره فقط نارنگیه! پس ماهایی که نارنگی نیستیم هر چقدرم تلاش کنیم باز نهایتاً یکی ازمون ناراضیه و اگه هم کسی ناراضی نباشه، خودمونیم که راضی نیستیم! پس به جای تلاش کردن برای همیشه خوب بودن و جلب رضایت دیگران، کاری که درسته رو انجام بدیم، اون بهتره :)

پاسخ:
:)
اره درست میگی
نه اینکه بخوام از اصولم عقب‌بکشم و کار نادرستی انجام بدم
نه نمیدونم اسمش از خودگذشتگی، فداکاری، معرفت، قدرت نه نداشتن،خودخوری کردن 
ولی هرچی هست باید تا جایی باشه که خودم نابود نشم!
اقا من هوس نارنگی هم کردم :/
۲۶ تیر ۰۰ ، ۲۳:۰۴ مترسک هیچستانی

خودمم هوس کردم :|

پاسخ:
نتیجه اخلاقی: از مثال های غیرخوراکی استفاده کنیم:/

فائزه خط آخر رو بیا اول بزار :))

 

پاسخ:
:))
من خودم دلم گرفته بود این پست رو نوشتم
بعد خودم به خط اخر که رسیدم لبخند زدم:)
اومدم پست نکنم که گفتم بیا یبارم یه پست کاملا دلی بذار :)

درکت میکنم..منم کلاس یازدهم یکی از همکلاسی هام افسردگی گرفته بود و توی روزایی که بهترین دوستاش میگفتن چیزیش نیست و بازی در میاره و تنهاش گذاشته بودن من واسه امتحانا میرفتم خونشون و باهم درس میخوندیم که باز با استرس نیاد سر جلسه و با گریه از امتحان بلند نشه بره خونشون...

خانوادم شدیدا مخالف بودن، من از همون زمان افت درسی پیدا کردم...

و خب وقتی خوب شد منو گذاشت کنار :)

 

نگفته بودی فرهنگیان میخونی مبارکا باشه خانم معلم:)

پاسخ:
قبل از این نظرت هم هروقت یادم میفتادی مساوی بود با یک  ادم بامعرفت:)
بعد از این نظرت که دیگه هیچی ته بامعرفت و مشتی ها هستی پس :))
ولی کاشکی تا جایی کمک می‌کردی که اینقدر به خودت ضرر وارد نشه
مثلا یه مشاور خوب براش پیدا می‌کردی

فرهنگیان نخوندم اخه 
ممنونم :)
۲۸ تیر ۰۰ ، ۱۶:۲۸ یاس ارغوانی

به قول این  اصطلاحات جدید چقدر#حق

واقعا منم خسته میشم از این موضوع خیلی وقتا. شاید اگر به درک دوطرفه برسند آدم ها اونوقت دیگه مجبور به ازخود گذشتیگی های مدوم و ... نباشه.

 

 

چقدر خوبه که معلیم. مبارکا باشه. امیدوارم که موفق بشی:)

پاسخ:
ا‌ من فک کردم قدیمی‌ها از این اصطلاحات استفاده می‌کردن :)

اره واقعا..یکم درک، یکم حس قدردانی نسبت به محبت دیگران و ...

انشالله شما هم همیشه موفق باشی با حال دل خوب :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">