زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

قلب

شنبه, ۱۷ آبان ۱۳۹۹، ۱۲:۴۸ ق.ظ

گفت : چجوری آدم ها رو می‌بخشی؟!
گفتم : قلب من مثل خاک !
روی خاک اگه پا بذاری، حتی اگه لهشم کنی؛ فقط به یه نسیم نیاز داره تا دوباره مثل حالت اولش بشه!
ولی قلب تو مثل یه درخت می‌مونه؛ اول بذر نفرت رو توی قلبت می‌کاری و این بذر کم کم شروع به ریشه زدن می‌کنه و قوی و قوی تر می‌شه
گفت: ترجیح میدم مثل یک درخت قوی باشم تا مثل خاک پست و بی ارزش!
گفتم: اختیار با خودته، ولی حواست رو به دو‌ چیز بده!
اول اینکه، مواظب باش اون ریشه های نفرت، اونقدر قوی نشن که قلبت رو مچاله کنن؛ چون قلب مچاله شده مساوی با مرگه!
دوم اینکه، خاک از درخت قوی تره، چون بدون خاک، وجود درخت معنی پیدا نمی کنه
همونجوری که بدون آدم های بخشنده ( خالق بخشنده) جهان معنی پیدا نمی کنه!

 

+ مکالمات شبانگاهی بین خودم و خودم!
+ جناب نادر ابراهیمی عزیز اومدن و با یک نگاه عاقل اندر سفیه گفتن: چی برای خودت میگی؛ چرا تعاریف رو عوض میکنی
گوش بده بچه جون

قلب، خاک خوبی دارد. در برابر هر دانه که در آن بنشانی، هزار دانه پس می‌دهد.
اگر ذره‌یی نفرت کاشتی، خروارها نفرت درو خواهی کرد. و اگر دانه‌یی از محبّت نشاندی، خرمن‌ها بر خواهی داشت.


 نویسنده ی محبوبم، شما درست میگین ولی خب این لزوما به معنی این نیست که من اشتباه میگم!
+ قلب شما چه مدلیه!؟

موافقین ۲۲ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۱۷
Faezeh

نظرات  (۲۰)

خاک

پاسخ:
قلب زیبایی داری :)

حس میکنم الان عوض شده.

همیشه همه رو میبخشم ولی قدیما اینجوری بود که سعی میکردم آب رو همیشه آروم کنم. 

یعنی حتی اگه کسی از دستم ناراحت هم بود، هم سعی میکردم برم و خوشحالش کنم.

الان دیگه اینجوریه که از طرف خودم سعی میکنم همونقدر که قلبم میگه وظایفم رو انجام بدم و دلمم برای کسی نسوزه که از دست من ناراحته. چون تازه فهمیدم ملت از دست من ناراحت نمیشن، چون آزاری معمولا نمیرسونم و اگه هم برسونم جبران سعی میکنم کنم. فهمیدم که از دست خودشون و سوء برداشت های خودشون ناراحت میشن که دیگه مشکل من نیست. مشکل شخصیتی خودشونه که یا باید راحت باشن و عذابش رو بکشن و یا زحمت بکشن و درستش کنن.

دیگه هر وقت حسش اومد که به کسی خوبی کنم خوبی میکنم. زوری انجامش نمیدم و بنظرم اینجوری بیشتر خودم هستم.

پاسخ:
اتفاقا چند لحظه پیش برای یکی از دوستان وبلاگی هم راجب این مطلب، کامنت گذاشتم!
ماها خیلی وقتا حتی خوب بودن رو هم درست بلد نیستیم!
مثلا من قبلا خوب بودن رو این میدونستم که اصلا از کسی ناراحت نشم و مدام ببخشم و نذارم کسی ازم ناراحت بشه ! حتی اگه سوء برداشت باشه
ولی الان فهمیدم خوب بودن به این معنی نیست! 
وقتی از رفتاری ناراحت میشم مستقیم به طرف مقابل میگم! 
اگه فرد ازم ناراحت شد و فهمیدم اشتباه متوجه شده براش توضیح میدم و اگه باز ناراحت بود خودم رو درگیر عذاب وجدان و ... نمی کنم!
ولی خب در نهایت حتی کسایی که واقعا بد کردن رو میبخشم ولی بین خودم و خدای خودم، که این هم بخاطر خودم و ارامش خودمه :)
نه دلسوزی برای فرد مقابل ! و یا اجازه ی تکرار رفتار ازار دهندش! 
+ نمیدونم چرا این مسائل مهم رو ماها معمولا باید با صرف وقت و تجربه کردن بدست بیاریم!
کاش راه دیگه ای هم بود

یا باید بزرگتری باشه و آدم ازش یادبگیره یا این که جایز الخطا هستیم و باید خطا کنیم و یادبگیریم که دیگه خطا نکنیم. 

بزرگترامون خیلیاشون شرایطش رو نداشتن که بزرگ بشن و بتونن درست بهمون یاد بدن.

شاید برای بچه های آینده بزرگتر های بهتری بشیم.

پاسخ:
بزرگ تر ها که بله!
ولی خب می‌شد چنین چیزهایی توی سیستم اموزش و پرورش هم گنجونده می‌شد ! 
یا همین حالا هم وقتی مدام از ترسشون برای پیری جمعیت میگن
کاش ترسی بابت تربیت اشتباه هم بود!
امیدوارم :)

چه مکالمه زیبایی خودت با خودت داشتی :))

منم خاک، گاهی حتی به نسیم هم نیازی نیست و هر چند اذیتم می کنه ولی از داشتنش خوشحالم :)

پاسخ:
ممنونم
تو قلب زیبایی داری :)
+ یه دوستی تو عالم بچگی داشتم، اسمش فاطمه حکیمی بود؛ خیلی دوسش داشتم :)
نمیدونم چرا هروقت اسمت رو میبینم ناخوداگاه یادش میفتم و لبخند میزنم :)

قلب من مثل اقیانوس میمونه

راحت میتونم بگذرم و جریان داره....

پاسخ:
مواظب قلبت باش
خیلی قلب معرکه و بزرگیه :))
۱۷ آبان ۹۹ ، ۱۰:۴۰ ** گُلشید **

چه پست قشنگی بود:)

 

منم فکر کنم خاک ولی خب قدرت نسیمی که میاد یکم کمه و باید زمان بگذره تا اون جای پا کاملا پاک بشه:) البته جدیدا اینطوری شدم.قبلا شاید به همون نسیمم نیازی نبود.

پاسخ:
ممنونم گلشید جان :)
امیدوارم اینجوری نباشه ولی شاید بخاطر اینه که خاک قلبت خیلی ضربه ها تحمل کرده
واسه همین حس می کنی به چیزی فراتر از نسیم نیاز داری 
اینجور وقت ها پای عشق خدا رو بکش وسط :)
خاک قلبت رو شخم میزنه و تبدیل به روز اولش می کنه :)
۱۷ آبان ۹۹ ، ۱۰:۴۱ هیـ ‌‌‌ـچ

هر موقع پیداش کردم میگم چه مدلیه...

پاسخ:
تصورم از هیچ ، یه فردی بود که قلبش رو از همه چیز تو این عالم بیشتر میشناسه :)
چون اینجور که معلومه قلب بزرگی داره :)

قلب من فازش معلوم نیست :/

یه دفعه خاکه ، یه دفعه سنگه ، یه دفعه درخته ، یه دفعه آبه ، یه دفعه هم میبینی اصلا نیست :/

پاسخ:
اگه صحبت جناب نادر ابراهیمی درست باشه
قلب تو همیشه هست فقط خودت چیزای مختلفی داخلش می‌کاری:)
ولی گاهی شاید لازم باشه که تغییر فاز بده 

منم مثل استلا :)))

فاز نداره :)

اغلب اوقات درخته :)

پاسخ:
اول به خودم میگم
بعد به تو
حواسمون باشه به موقعه این درخت رو هرس کنیم :)
۱۷ آبان ۹۹ ، ۱۳:۳۸ فاطـــღـــمـه ツ

نمیدونم چجوریه!

پاسخ:
بنظرم سعی کن بشناسیش
شاید با ارزش ترین چیزی باشه که داریم:)
۱۷ آبان ۹۹ ، ۱۶:۳۶ هیـ ‌‌‌ـچ

بحث نشناختنش نیست، بحث اینه که کشتنش یا حداقل می‌تونم بگم دزدیدنش :)

پاسخ:
سینه ای چون صبح می خواهد قبول داغ عشق
دیو پندارد سلیمانی به خاتم می شود

بس که پیکان ترا در جان و دل دزدیده ایم
در رگ ما سخت جانان نیشتر خم می شود
+ میتونی پسش بگیری

قلبم!

نمیدونم!

اما تاحالا از کسی متنفر نبوده

یعنی فک نمی کنم بوده باشه

پاسخ:
اگه از کسی تاحالا متنفر نبوده
معلوم میشه خودت و قلبت رو دوست داری :)
۱۷ آبان ۹۹ ، ۱۷:۱۳ |•° ن.م °•|

خاکی که بعضی وقتا بذر درخت کینه توش میفته!!

ولی اینو میدونم از طرف دور باشم کینه ندارم بهش. کلا انتقام گر نیستم

پاسخ:
بله 
کسی که به انتقام فکر میکنه
شاید اول از همه داره از خودش انتقام میگیره
۱۷ آبان ۹۹ ، ۱۹:۱۳ سارا سماواتی منفرد

سلام

من کلا وقتی از کسی ناراحتم وقتی می خوابم و صبح پامیشم کلا فراموش می کنم میشه کدوم دسته ؟ اما اگه قلبم ترک برداره به این راحتی ها یادم نمیره اما خود خوری نمی کنم .

پاسخ:
سلاام :))
شما جز دسته ی فرشته ها هستین :)

قلب من ؟

نمیدونم. بعضی وقتا می‌بخشم. بعضی وقتا فرد بخشیده شده رو نمی‌تونم ببخشم . فقط فکر و ذهنش ثانیه‌ها و دقیقه‌ها و ساعت‌ها در ذهنم جاری می‌شه فقط کافی هست که اسمش رو ببینم یا بشنوم و یا با دیدن عملی شبیه به اون یادش بیفتم و یا اینکه ببینمش و یا اینکه صداش رو بشنوم و خب تقریبا چند ساله که راه‌حلی نیافتم :(

 

گاها شخص رو می‌بخشم چون می‌گم تقصیر من بوده که الان اینطوری رفتار می‌کنه ولی وقتی می‌بینم که بعد بخشش میاد و دلم رو به ارتعاش درمی‌آره و می‌شکنه میگم بخشش برای این فرد حکم مرگ رو داره!

 

نمیدونم به این قلب چی می‌گن.

پاسخ:
یه راه حل بدم؟!
براش دعای خیر کن :)
من بشخصه از کارهایی که نمیتونم انجام بدم لذت میبرم 
اولش شاید دعا براش خیلی سخت باشه
بعدش شاید فقط نمادین باشه یعنی زبونی دعا کنی ولی قلبت نبخشیده باشه
ولی کم کم انگار که در واقع خودت رو بخشیدی و یه حس خیلی خوب بهت دست میده:)

برای مورد بعد گاهی به روی بعضی افراد نباید بیاری که بخشیدیشون
چون لایق بخشش نیستن!
فقط بین خودت و خدای خودت ببخششون 
تا قلبت اروم باشه :)

منم نمیدونم ولی از اینکه وقت میذارین و کامنت
خیلی ممنونم :)

مال من که بتونه😂

پاسخ:
خوبه گفتی شوخی 
وگرنه میگفتم اخه قلب تو و بتن؟؟
قلب بتنی ندیدی فرزندم
و امیدوارم هیچ وقت نبینی:)

ولی جدا از شوخی دقیقا مثل امیرم :(

پاسخ:
خیلی هامون همین مدلیم :)
۲۶ آبان ۹۹ ، ۱۳:۳۷ |•° ن.م °•|

معذرت 5984 :)

پاسخ:
خواهش میکنم :)
۲۶ آبان ۹۹ ، ۱۳:۴۵ |•° ن.م °•|

تونستی بخونی؟

پاسخ:
بله بله
اینکه خیلی خوب بود
من که دوست داشتم :)))
قلمت عالیه :)
۲۶ آبان ۹۹ ، ۱۳:۵۳ |•° ن.م °•|

خوشحالم که خوشت امد:)

فقط شرمنده کیبوردم مشکل داره نتونستم کامل ویرایشش کنم و کلمات رو به درستی بنویسم:)

 

پاسخ:
خواهش میکنم این چه حرفیه
خودم ویرایش میکنم :)
ممنونم :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">