زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

پول یعنی‌..

جمعه, ۲۰ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۵۹ ب.ظ

+ اصلا پول یعنی خوشی ، زندگی، عشق و حال
بی پول که باشی یعنی مدام تحقیر بشی، یعنی استرس های وسط ماه ، یعنی خاک کردن ارزوهات
- عزیزم همه چی پول نیست، میشه...
+ فائزه، بس کن توروخدااا
از این شعارها دست بردار
من اگه پول داشتم دیونه بودم برم دفتر امام جمعه و بگم این برگه رو امضا کن برای شهریه خوابگاهم می خوام تخفیف بگیرم
و اون پیرمرد خرفت بگه برو با پدرت بیا 
و بهش بگم من نمی خوام پدرم شرمنده بشه که تنها اومدم 
و اونم بگه نمیشه خانوم ، وقت ما رو نگیر
اگه من پول داشتم نمیرفتم پیش مسئول خوابگاه و مجبور به خواهش بشم و نهایت دلش برام بسوزه و صد ‌و بیست  هزار تومن تخفیف بده
اگه من پول داشتم سر کلاس استاد جعفری،‌وقتی که گوشیم زنگ خورد و استادگفت باید برای همه بچه ها بستنی بخری ، یهو رنگم نمیپرید و ۱۰۰تا صلوات نذر نمیکردم که استاد پشیمون بشه و وقتی از پله ها داشتیم میومدیم پایین ،سرم گیج بره و همه پله ها رو بیفتم و درد پام یادم بره و خداروشکر کنم که نیاز نیس بستنی بخرم...
- سحر گیان ،اروم باش رفیق 
خودت همین چند وقت پیش گفتی سارا رو ببین، با این همه پول ، حسرت اینو داره که یبار کل خانواده دور هم جمع باشن ,گفتی خداروشکر که ما حتی صبحا موقعه صبحانه ، چاییمون رو با صدای خنده های هم شیرین میکنیم
شبم بازم بابا با اینکه اهل شام خوردن نیست ولی میاد میشینه سر سفره و واسه اینکه بیکار نمونه برای مامان و ما لقمه میگیره
+ اره من بودم که گفتم، ولی ماها زیر این خط فقر روزگار 
توی یک بیابون وسیعیم که تک و توک درخت های کم جونی هست برای اینکه جون ندیم
و اون مایه دارها ، توی یه جنگل بزرگن که گهگاهی بین دو شاخه درخت فاصله هست و افتاب نیمه داغ برای لحظه ای اذیتشون میکنه
فرق ما اینه ...
.
سحر رو بغل میکنم و میزارم تا گریه کنه
میدونم دختر قویه ،اینقدر قوی که فردا صبح وقتی باباش بهش زنگ بزنه و بگه دخترم پول نمیخای؟!
یه نگاه به کیف پول خالیش بندازه و با خنده بگه نه بابا جون ، مگه نمیدونی دختر مهندست پولش از پارو بالا میره 

و بابا ی ماشالله به دختر مهندسم بگه و با کلی دعای خیر خداحافظی کنه

 

 

موافقین ۱۱ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۰
Faezeh

نظرات  (۶)

فعلا با این وضعیت اقتصادی همه زیر خط فقر ان...

پاسخ:
بله 
حتی توی اخبار گف که مثلاتوی تهران حقوق زیر ۴ تومن زیر خط فقره:/

واقعا برای بعضی ها حداقل ها هم تامین نیست،‌ و این اصلا خوب نیست.

 

تحقیر و خفت خوردن یه امر درونیه که خودمون حس میکنیم داریم تحقیر میشیم،‌ هر چند کار کردن رو اعتماد به نفس خیلی کار سختیه ولی به هر حال باید رو اعتماد به نفسش کار کنه ...

 

نمیدونم الان کار دانشجویی میکنن تو دانشگاه یا نه ولی میتونه کار دانشجویی کنه، من یادمه هفته ای دوست تومن کار دانشجویی میکردم یا دوهزار تومن باور کنین یادم نیست ...

 

اتفاقی هم برای کسی نیافتاد 

 

 همیشه اینجور موقع ها یکی باید به درد دل اینجور افراد گوش بده و بهشون دلداری بده، چقدر خوبه که یه دوست عاقل و فهمیده داره

پاسخ:
یه استادمون هم کارش شناسایی اینجور افراد دانشجو بود که حتی پول ی وعده غذای دو هزار تومنی سلف رو هم نداشتن ، تا جایی که از دستش برمیومد کمک میکرد
.
نمیدونم همش به اعتماد به نفس برمیگرده یا نه 
ولی خب همین اتفاقات باعث شده که یه انگیزه قوی داشته باشه برای خوب درس خوندن و پیدا کردن کار خوب در نهایت 
 هنوزم کار دانشجویی هست، بله پیشنهاد خوبیه :)
عاقل که چه عرض کنم:) ولی ممنونم تشکر
همچنین ممنون بابت نظرتون :)

۲۱ تیر ۹۹ ، ۱۰:۴۵ کریمه کریمی

چقدر قشنگ بود😌😌🙂🙂

پاسخ:
:)
ممنون که خوندی

عزیز دلم

خدا رو خیلی خیلی شکر که مراقب دل دوستت هستی فائزه 💙

پاسخ:
خیلی ممنون صنما عزیز و مهربون :)
واااای قلب ابی :))

ولی خب واقعا پول مهمه :| 

بقول یه نفر خوشبختی نمیاره ولی نداشتنش حتما بدبختی میاره :))

پاسخ:
بله واقعا مهمه

قلم خوبی دارید، آفرین، درود بر ‌شما!

امیدوارم روزی رو ببینیم که این فاصله های طبقاتی کم شده باشه. انشاالله. تا اون موقع کاری جز صبر و تلاش و کمک و دستگیری از هم از ما ساخته نیست. هسن؟ 

پاسخ:
ممنونم نظر لطفتونه:)
بله درسته ..
تشکر بابت نظرتون :)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">