زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

شروع چالش:)

دوشنبه, ۹ تیر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۳ ب.ظ

سلام :)
من از فردای اون روزی که راجب چالش نوشتم 
خودم شروعش کردم:)
اولین قدمم این بود که منِ ایده آلم رو نوشتم و هدفم رو اون قرار دادم :)
و میمون و مبارک میدونم مصادف شدن شروع چله مفید بودن رو با چله اربعین موسی کلیم:)
تو پست قبل گفتم ک هدف گذاری های درست باید مبتنی بر ارزش ها باشن که عبارت اند از «معنویت، ارتباط، رشد، خانواده، ثروت، شغل، تفریح، سلامت روح و جسم، یادگیری و موفقیت»
منم سعی کردم روزم رو تقسیم بندی کنم و برای اکثر این ارزش ها وقت بگذارم
معنویت : 1) انجام چندتا چله ی معنوی :)
2) دروغ نگفتن و غیبت نکردن( کم بودن ولی باید حذف بشن کلا :) 
3) عصبی نشدن ( برا خودم جریمه قرار دادم که بابت هر باری که عصبی میشم ۵۰۰ تومن بزارم برای فقرا تا حالا نزدیک ۴ هزارتومن جمع شده اینجوری پیش بره برشکست شدم ! بجا پول میگفتم ۱۰۰تا دراز نشست راحتر بودم :)
ارتباط : بالا بردن روابط اجتماعی که خواستم حذفش کنم چون توی کرونا ارتباطی باقی نمونده ولی خب بعد ک فکر کردم تصمیم گرفتم که به چندتا از فامیل و دوستایی که خیلی وقته خبری ازشون ندارم زنگ بزنم :)
و طی همین حرکت فهمیدم تولد عمه خانومِ و رفتم کادو خریدم و ی تولد کوچولو با کلی خنده از ته دل نتیجه اش شد :)
رشد : اینو بعدا میگم:)
خانواده : خب یکی از سخت ترین بخش ها این بود 
با هزار ترفند بایستی مامان و بابا رو قانع کنم که بشینیم کمی باهم صحبت کنیم و حرف بزنیم! 
کمی در واقع باهم زندگی کنیم نه فقط زیر یک سقف روزمون رو شب کنیم ! که البته بخشی از اون ۵۰۰ تومنی ها بابت این بخش از جیبم خالی شد !
ثروت: تو بورس خودم رو قوی تر کنم:)
شغل: گشتم نبود ،نگرد نیست...ولی خب نه،بازهم سعیمو میکنم؛)
تفریح: همه ی این موارد جز تفریحاتمم حساب میشه دیگه :)
سلامت روح و جسم: اول اینکه تصمیم گرفتم روزی ربع ساعت ورزش کنم (برای شروع البته )
به پوست و موهامم برسم و ماسک های طبیعی استفاده کنم:)
سلامت روحم که کتاب بخونم هرروز
که درحال حاضر روی ماه خدا رو ببوس دارم میخونم
و بهترین کتابی‌که خوندم شازده حمام که سه جلده،توصیه اکید،حتماا بخونین ضرر نمیکنید با هر سلیقه ای (من خودم جلد اول و سومش رو بیشتر دوست داشتم)
دیدن فیلم و انیمیشن های خوب( البته اگه حجم اینترنت بزاره)
اراده ام رو قوی کنم و تنبلی رو بزارم کنار( اخ اخ چه سخته)
یادگیری و موفقیت : شامل همون تقویت بورس ، خوندن تاریخ ، رفتن به کلاس نقاشی
+ خب اینم از شروع‌چالش
تو پست های بعد که شاید هر هفته یکبار باشه
میگم که چکاری برای نزدیک شدن و رسیدن به این هدف ها کردم و تا کجا بهشون نزدیک شدم:)
و همچنان بزرگترین تلاشم اینه که حال دلم اینشکلی :) باشه

 

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۰۹
Faezeh

نظرات  (۱)

یکم درباره‌ی نحوه‌ی انجام چله‌ها واسم توضیح می‌دی؟! :)

پاسخ:
بله حتماا:))
 چله اربعین موسی کلیم یعنی روزی ک حضرت موسی به کوه طور برای مناجات رفت و میگن بهترین زمان برای چله گرفتنه:)
چله گرفتن هم از لحاظ معنوی و هم علمی خیلی فواید داره :)
حالا این چله ها هر چیزی میتونن باشن
ترک یک گناه
چله نماز اول وقت
چله زیارت عاشورا
چله استغفار روزی ۷۰بار
چله ذکر یونسیه و ...

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">