زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

عنوان نداره، فقط قلبی اینجا درد گرفته!

چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۴۰۰، ۱۱:۲۸ ب.ظ

داشتم کمک «د» می‌کردم که دم خونه پرچم مشکی امام حسین بزنیم
همسایه داشت با فشار قوی آب، دم در رو می‌شست. اول سرشو تکون داد
دوباره طاقت نیورد گفت شما چرا آقای فلان؟ شما که می‌بینی وضعیت رو. الان باید پرچم مشکی وضعیت اسفناک کشور رو بزنی.
«خوزستان تشنه است» بزنی...همین مسئولین از خداشونه ما سرمون گرم کسایی که ۱۴۰۰ سال پیش مردن بشه تا این وضعیت رو یادمون بره
خوزستان ....
نذاشتم حرفشو بزنه گفتم آقای حیدری شما برای خوزستان چکار کردین؟
گفت: چکار کنم؟ کاری از دستم برمیاد؟ باید مسئولین کاری کنن که نمی‌کنن. رسانه‌ی ما که خفه خون گرفته و ...
گفتم: بله رسانه‌ی ما خفه خون گرفته ولی می‌شه در حد خودمون مطالبه‌گری کنیم
من در حد خودم مشکلات خوزستان رو توی فضای مجازی نشر دادم
در حد خودم بقیه رو آگاه کردم!
به عنوان مثال  یه پیجی که داشت پول جمع می‌کرد آب معدنی برای خوزستان بفرسته؛ آگاه کردیم که خوزستان دچار یک بحران! بحران با  آب معدنی حل نمی‌شه! مطالبه‌گری همه‌ی مردم خیلی مفیدتر تا هدر دادن پول مردم و پرت شدن حواس‌ها!
بعد به آبی که همینجور باز بود نگاه کردم و گفتم: در حد خودم آب کمتر مصرف کردم!
گفت: آفرین خیلی خوبه، منم اولش گفتم این کارا از شما بعی..
گفتم: مطالبه‌گری رو از بچگی تو هیئت‌ها از امام حسین یاد گرفتیم
دفاع از مظلوم رو همون ۱۴۰۰ سال پیش بهمون یاد دادن
ما اگه پرچم مشکی می‌زنیم واسه این‌که آموخته‌هایی که از همین دستگاه امام حسین داشتیم؛ فراموش‌ نشه!

 

# کاش کمی به اعتقادات همدیگه احترام بذاریم!
لااقل اختیار اشک‌های خودمون رو که داریم!! لطفا نخواین اشک‌هامون رو برای چیزایی که شما ‌می‌خواین خرج کنیم!

قلبمون این روزها خودش پر درده، با این معیارهای حق و باطلتون دردمندترش نکنید!

موافقین ۲۴ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۲۰
Faezeh

نظرات  (۱۳)

قلب همه‌امون درد گرفته فایزه

بدجور درد گرفته....

هی‌...

 

پاسخ:
استوری « یا حسین...» رو دیدی که گذاشته بودم
ینفر اومده برام نوشته استوری‌ها همه شده حسینیه. از کی تا حالا اینقدر مومن شدین؟؟

اتفاقا همین الان پستت رو دیدم و ...
خداروشکر بابت داشتنت 
۲۰ مرداد ۰۰ ، ۲۳:۵۹ یاس ارغوانی

#حق

آخ که منم چقدر قلبم درد میکنه. تیر میکشه یه تیر زهرآلود از تفکرای آغشته به روشنفکر ی و تعصب و خشک مغزی مذهبی

سر این پست سر پست میخک سر هدف امام حسین علیه السلام که فراموش شده و فراموش کردم فراموش کردیم .

قلبم این روزا حسابی درد میکنه 

پاسخ:
کاش بشه کاری کنیم این فاصله‌ها کم بشه ...
کاش اینو همیشه یادم بمونه که من پرچم هدف رو می‌خوام بالا بگیرم نه صرفا پرچم اشک رو 

آدم حرفی براش نمی مونه...

پاسخ:
..
۲۱ مرداد ۰۰ ، ۰۰:۵۴ منور الذهن

بعضی وقتا ناسپاس میشیم. اصلا انگار لج کردنمون میگیره. مثل بچه ای که به زور میخواد دستش رو از دست باباش بکشه بیرون و بدوئه بره پشت ویترین فریبنده مغازه ها...

کاش دستی بیاد و از وسط هیاهوهای مسخره دنیا نجاتمون بده. برمون گردونه تو بغل بابامون

پاسخ:
من به اومدن اون دست مطمئنم ...
فقط کاش زودتر بیاد..
۲۱ مرداد ۰۰ ، ۰۱:۰۴ ماهور بانو

🌹

پاسخ:
:)

اخ که چقدر خوب پاسخ دادید

پاسخ:
:)
۲۱ مرداد ۰۰ ، ۰۸:۴۲ مترسک هیچستانی

یه چیزی رو من متوجه نمیشم، نارضایتی از وضعیت فعلی و اعتراض داشتن بهش (خوزستان و سیستان و کرونا و اقتصاد و الخ) اصولاً چه ربطی به مذهب داره که هر چی می‌شه فوری دو تیکه میشن و میگن مذهبی‌ها فلانن و غیرمذهبی‌ها بهمان؟! :|

همه توی یه کشتی نشستیم و اگه قرار به غرق شدن باشه، همه با هم غرق میشیم و کسی به اون یکی برتری نداره، پس این تقسیم‌بندی‌های الکی اصولاً برای چیه؟

متحد و یک صدا بودن بهتر نیست؟ احترام گذاشتن و محترم بودن و موندن، قشنگ‌تر نیست؟

شایدم من، فهمم مشکل داره :|

پاسخ:
اتفاقا منم دقیقا همینو می‌گم
منم معترضم.. منم اعتراض دارم...منم از این شکاف‌هایی که داره روزبه روز عمیق‌تر میشه کلافم!!
ولی خب واقعا حرف شنیدم!!
تازه من معیار اینکه بگیم فلانی مذهبی و فلانی غیر مذهبی رو نمی‌دونم ولی خب این آقای همسایه جز آدم‌های مذهبی فک کنم حساب می‌شه
ولی گویا من حق ندارم پیرهن مشکیمو بپوشم
حق‌ ندارم یه استوری معمولی یا حسین بذارم
حق ندارم تو خلوت خودم اشکی بریزم
عنوان نوشتم قلبم درد گرفته...چون بابت تک تک این‌ها حرف شنیدم
قبلا اینجور نبود ولی حالا انگار می‌گن قبل آب خوردن حق نداری بگی به یاد لب تشنه امام حسین بگو به یاد خوزستان و سیستان
فارغ از اینکه اگه اون‌ها فقط خبری رو شنیدن من تو دل ماجرا و مشکلاتش بودم!
الان تو به من بگو قلبم الکی درد گرفته؟

خیلی ارتباط با مضمون پست نداره ولی یک بخشی که با اون فرد صحبت کردین و بحث مطالبه گری رو فرمودین،

به نظرتون این مطالبه گری بازخوردی داره؟

 

مسئولین هم مثل ما آدم هستن و با فضای مجازی هم در ارتباط هستن و اونها هم این مسأله رو می دونن دیگه 

ولی باز هم سکوت کردن و یا اینکه چشم از فضای مجازی برداشتن و نسبت به این مسأله آگاه نیستن که یک چیز خیلی خیلی عجیب و غیر ممکنه! به نظرتون این امکان هست که مطالبه گری جواب بده؟

 

می‌دونم جوابتون این هست که ما تلاشمون رو بکنیم فوقش جواب نمی‌ده ولی خب من دارم می‌گم قبلا مطالبه‌گری هم شده و نتیجه‌ی مثبتی بیرون اومد؟

مسأله این هم هست.

پاسخ:
خیلی ممنونم که این سوال رو مطرح کردین
ببینید مثلا در قضیه خوزستان مطالبه‌گری چند سطح داشت
۱) مردم متوجه بشن که در خوزستان چه وضعیتی وجود داره.‌ به شخصه خیلی از دوستام که پای رسانه ملی بودن  اصل قضیه رو متوجه نشده بودن و اگه پای رسانه خارجی بودن جور دیگه‌ای
پس کم‌ترین کار لااقل این بود در حد توان متوجه کنیم وضعیت به چه شکل است!
تا مردمی اگاه نباشن نمی‌تونن قدمی برای گرفتن حقشون بر دارن
۲) خیلی از موسسات و خیریه‌ها و افراد به دروغ و یا حتی با مهربانی می‌خواستن به خوزستان کمک کنن
چجوری؟ با فرستادن آب معدنی!
در صورتی که مشکل اساسی زمین‌های کشاورزی بود که داشت خشک می‌شد و یا گاومیش‌هایی که داشت تلف می‌شد!
فرستادن آب معدنی علاوه بر هدر دادن پول مردم، باعث می‌شد که برای مسئولین وقت خریداری بشه که به فکر راه حل های اساسی نباشن!
حتی تیتر زده می‌شد فلان بازیگر با فلان میلیارد آب معدنی‌خوزستان رو نجات داد!!
به غیر از مشکلات دیگه...مثلا توی زلزله کرمانشاه خیلی‌ها خودسر رفتن مواد غذایی بردن که خودش باعث خیلی مشکلات شد! 
۳. مشکل کم آبی خوزستان مشکل امروز و دیروز نیست! توصیه می‌کنم مستند مادرکشی رو ببینید
این مردم صبور خوزستانی که اومدن اعتراض کردن دیگه جونشون به لبشون رسیده بود. درسته باز هم کار اصولی انجام نشد ولی خب حداقل برخی که کل زندگیشونو از دست داده بودن یک مقدار خسارت دریافت کردن
به بعضی شهرها لااقل به طور موقت آب رسید. اگه این مردم مثل قبل سکوت می‌کردن همین رو هم نداشتن! 
گرچه معتقدم باز صدای مردم رو به بهانه‌ی اغتشاش‌ خفه کردن!
هنوز چهره‌ی دختر بچه‌ای که بیماری پوستی داشت و باید هر روز حمام می‌کرد ولی بخاطر نبود اب، تورم تاول‌هاش و دردهاش صدبرابر شده بود؛ جلوی چشمام....

تو  این روزها که معلوم نیست فردا کی مردست کی زنده من این بحث‌ها رو خیلی بیهوده میدونم..اصلاً این دو تا مسئله هیچ ربطی به هم ندارن..امام حسین قلب منه..احترامش واجبه..اصلاً وقتی میندازیمش سر زبون‌ها.مقایسش میکنیم با مسائل دیگه،قداستش رو پایین میاریم..

مردم خوزستان،کشته های بیشمار کرونا و هزار و یک مشکل دیگه خیلی‌هاش به ما مردم هیچ ربطی نداره..الان برای کرونا ما جز ماسک چه سلاحی داریم برای مبارزه؟واکسن نزدن که دست خودمون نبود..یا شما هر چه قدر هم آب کم مصرف کنی مشکل اونا که حل نمیشه..درسته که صرفه جویی باید کرد.اما مشکل از جای دیگست..اصلا نباید اعتقادات مذهبی رو با این اوضاع اسفناک جامعه درگیر کنیم..به ولله که ما فقط اسم ملت امام حسین رو به یدک میکشیم..امام حسین اگر بود اجازه نمیداد اوضاع به اینجا برسه.

پاسخ:
سلام سما نویس جان
مشکل منم دقیقا همینه 
که نباید مسائل رو با هم قاطی کرد ... 
ولی الان سریع مورد همجمه قرار می‌گیرم که تویی ک برای تشنگی امام حسین گریه میکنی مردم خوزستان رو دیدی؟؟
.
.
و اما اینکه مردم خوزستان به ما ربطی ندارن یا باقی مشکلات
بنظرت اگه بعد از حادثه کربلا کسی حرفی نمیزد و می‌گفت کاری که از دست ما برنمیاد یه ظلمی شده و تموم..
اونوقت چنین حادثه‌ای به گوش ما می‌رسید؟؟؟
نام حسین زنده می‌موند؟؟
تا وقتی ظلم رو بپذیریم و سکوت کنیم دربرابرش همیشه مورد ظلم قرار می‌گیریم
من نمی‌خوام الان این دو تا مسئله رو بهم ربط بدم
ولی مگه تاریخ برای عبرت گرفتن نیست؟

متاسفانه پای تمام کثافت کاری های جامعه امضای دین رو میزنن.غافل از اینکه اگه دستورات دینی اجرا می‌شد،اگه جاامعه واقعا مثل مسلک حسین بود،اوضاع این طوری نمیشد.

پاسخ:
فیلم قلمرو بهشت رو دیدی؟ اثر ریدلی اسکات
قدیمی هست ولی ارزش دیدن رو داره
راجب جنگ‌های صلیبی و جنگ مسلمان‌ها و مسیحی‌ها بر سر اورشلیم 
اونجا هم مسیحی‌ها هم مسلمون‌ها پای تمام اشتباهاتی که می‌کردن و جون مردم رو می‌گرفتن فقط یک جمله بیان می‌کردن
این خواست خدا  بوده!

نه.ولی تو لیستم میذارمش.

پاسخ:
ممنون:)
۲۱ مرداد ۰۰ ، ۱۸:۵۸ مترسک هیچستانی

اصلاً من معتقدم «قیام حسین» یعنی تو می‌تونی و باید هم اعتراض کنی! اما تویی که به اسم اون بزرگمرد، جلوی اعتراض رو می‌گیری و «هیس هیس»ـگویان راه سخن گفتن رو می‌بندی، نه‌تنها از یزید بدتری بلکه یزید پیشت روسفید تاریخه!

و این ابداً منحصر به طرز فکر خاص یا فقط یه دین و مذهب مشخص یا یه جغرافیای محدود نیست و چیزی به شدت جهان‌شمول و کلیه! واقعاً درک این موضوع براشون این قدر سخته؟

پاسخ:
اوهوم با تک تک این جملاتی که گفتی موافقم 
و ممنون بابت بیان کردنشون
کاش کسایی که باید بفهمن، بفهمن!
و کسایی که می‌دونن عمل کنن
کاش..

:((((

 

+ اولین کامنتم اینجا پر غصه بود. ببخشید :(

پاسخ:
من عذر می‌خوام
ممنون بابت حضورت 🌹

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">