زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

چالش چشم‌هایم

پنجشنبه, ۲۰ مهر ۱۴۰۲، ۰۶:۳۴ ب.ظ

وقتی این چالش رو دیدم، اولین چیزی که به ذهنم رسید؛ چشم‌های سبز حسن بود...

حسن پارسال شاگردم بود. چشم‌های سبز خیلی قشنگی داشت و یک عینک که ضخامت عدسی‌هاش مشخص بود. مادر حسن فقط اول سال بهم گفت که چیزی توی سر حسن نخوره و من هم سوال دیگه‌ای نپرسیدم. حسن خیلییی پسر احساسی بود. یه روز بهم گفت: خانم چشم‌های شما چه رنگیه؟ 

گفتم: قهوه‌ای

گفت: پس دیگه رنگ مورد علاقه‌ی منم قهوه‌ایه و از اون به بعد تو نقاشی‌هاش همه چیز رو قهوه‌ای می‌کشید.

آخرای سال خیلی غیبت داشت و وقتی زنگ میزدم احوالش رو بپرسم؛ مادرش انواع بهونه‌ها رو میورد و چیزی نمی‌گفت.

اول سال حسن رو دیدم که قدش بلندتر شده بود و داشت می‌رفت کلاس دوم. تا من رو دید سریع اومد پیشم و گفت: سلام خانم. نگاهش کردم و از دیدنش کلی خوشحال شدم.

یک هفته گذشت که معلم کلاس دوم رو دیدم. چشماش خیس بود. بهش گفتم خانم ح چیشده!؟

گفت: حسن رو یادته؟

گفتم: آره

گفت: مادرش اول سال اومده پیشم و بهم گفته که حسن بیماری نادر چشم داره. چشماش به سرعت داره ضعیف و ضعیف‌تر می‌شه. بخاطرش از شهر، رفتیم روستا و تحت نظر بهترین دکتر‌ها بوده ولی اثر نکرده. الان شماره‌ی چشماش اندازهٔ یه پیرمرده. خانم ح پرسیده مگه چنده؟ مادرش گفته شماره ۹. مادرش ادامه داده که توروخدا حواستون بهش باشه. نباید ضربه‌ای به سرش وارد بشه. اصلا نباید هیجانی بشه و یه عالمه توصیه دیگه... خانم ح با نگرانی گفته: آخه چجوری بچه‌ای به این سن رو نذارم هیجانی بشه و مادرش در جواب گفته: چاره‌ای ندارم از تابستون اینقدر محدودش کردم که اعتماد به نفسش افت کرده. خودش اومده بهم گفته: مامان من با بچه‌های دیگه فرق دارم؟؟ دیگه دلم نمیاد، نذارمش مدرسه.

خانم ح همینجور می گفت و من چشام پر اشک شده بود. ادامه داد ولی امروز  مامانش اومد مدرسه و بهم  گفت: تو چیزی به حسن گفتی؟

خانم ح گفته نه.

مامانش گفته: پس حسن از کجا شنیده؟ اومده بهم گفته: مامان من دارم کور میشم؟ اینجا مامان حسن زار زار گریه کرده ... گفته بخدا طاقت ندارم. هر روز دارم میمیرم و زنده میشم و هیچ کاری از دستم برنمیاد.. اگه از اول نابینا بود یه چیزی ولی چجوری الان یهو نبینه... بخدا هرکسی بهم می‌گه ماشالله چقدر چشمای بچه‌ات قشنگه، گریم می‌گیره..

خانم ح می‌گفت و من به معجزه فکر می‌کردم...

خانم ح می‌گفت و من به چشم‌های حسن فکر می‌کردم...

خانم ح می‌گفت و من به نقاشی‌های قهوه‌ایش فکر می‌کردم...

موافقین ۲۰ مخالفین ۰ ۰۲/۰۷/۲۰
Faezeh

نظرات  (۷)

۲۰ مهر ۰۲ ، ۲۱:۴۰ غَزَلْ (هیرای)

به لطف این متن تو چشمایِ قهوه ایِ من هم اشک حلقه زده

پاسخ:
عذر می‌خوام که باعث ناراحتیت شدم ..
۲۰ مهر ۰۲ ، ۲۲:۴۶ غَزَلْ (هیرای)

نه، من کلا امروز زیاد گریه کردم، وسط گریه هام اینو دیدم بازم گریه کردم...

پاسخ:
کمکی از دستم برمیاد دوست عزیز؟
۲۱ مهر ۰۲ ، ۰۰:۰۷ غَزَلْ (هیرای)

اوه نه ممنون3>>>

به خاطر به هم ریختن هورمون هام و استرس و ایناس، کاریش نمی‌شه کرد TT

پاسخ:
امیدوارم امروز که بیدار می‌شی 
حال دلت یه عالمه خوب باشه :)

امیدوارم به زودی زود حالش خوب بشه و مشکلش برطرف بشه ...

پاسخ:
منم امیدوارم..
۲۳ مهر ۰۲ ، ۰۹:۵۵ مهدیار (مترسک)

خیلی وقتا فکر می‌کنم بچه‌هایی مثل حسن، حتی خودم، دوستم بهنام و... چه گناهی کردن که از همون اول جای بچگی کردن باید با تلخی دنیا سروکله بزنن و اون تلخیه چنان تو وجودشون بمونه که حتی تو بزرگسالی هم پابرجا بمونه و همیشه هم بابت چیزی که انتخاب و تمایل خودشون نبوده، سرزنش بشنون که اه، چرا این قدر تو تلخی... :(

به قول یاس: یکم بهم اشک بده ایزد...

پاسخ:
چی بگم...
ولی ادم‌هایی که سختی‌های بیشتری کشیدن تلخ نیستن، قلب بزرگ‌تری دارن اتفاقا
فقط کافیه آدم درستش، اون قلب رو ببینه
۱۵ فروردين ۰۳ ، ۰۱:۳۴ عطاملک | قرارگاه سایبری

سلام

ازتون دعوت می کنم چالش ها و دلنوشته هاتون رو تو شبکه اجتماعی ویترین هم منتشر کنید

الان نام کاربریتون ازاد است

ممنون

 

۰۸ ارديبهشت ۰۳ ، ۱۵:۳۰ محمد هادی بیات

خیلی سخته. خیلی.

چند سال پیش توی برنامۀ «ماه عسل»، یه مادر و پسری رو آورده بودن که پسرش یه بیماری خاصی داشت...

مادرش میگفت: من هیچ وقت نگفتم «خدایا چرا من؟».

بجاش همیشه از خودم پرسیدم: «چرا من نه؟».

همه ما توی زندگی‌ها‌مون با حوادث تلخ یا بسیار تخلی مواجه می‌شیم. کاریشم نمیشه کرد...

فقط خدا کنه تحملمون از کف نره و سربلند بیرون بیایم.

 

خیلی سخته. خیلی.

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">