زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

حجاب

سه شنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۲۸ ب.ظ

❗لطفا‌ یا این پست را نخوانید یا تا انتها و بدون سوءظن بخوانید 
برخلاف خیلی‌ها که در دانشگاه از کلاس‌های معارف بیزار بودن، من مصرانه در این کلاس‌ها سوال می‌پرسیدم و در پی جواب بودم.
تا اینکه استاد (روحانی) یکی از دروس معارف، بحث حجاب را پیش کشید !
+خواهران شما نمیدونید اوضاع چقدر خراب شده، چند وقت پیش پسر دانشجویی پیش من اومد و گفت که من حتی با بوی بد جوراب یک دختر هم تحریک می‌شوم! حجاب کنید خواهران من
اصولا پیش می‌اومد که با استادان دروس مذهبی مخالفت و بحث کنم ولی خب همیشه با ارامش و احترام بوده ولی این بار با کمی اضطراب بلند گفتم :
-استاد یعنی منظور شما اینه که بخاطر تحریک نشدن یک شخص بیمار ما حجاب کنیم!؟
بهتر نیست جوراب‌هامون را بشوریم!؟
+استاد کمی مکث کرد و گفت: این یک مثال بود، جامعه‌ای که در اون حجاب رعایت نشه، کم کم اون جامعه فاسد و بیمار می‌شه
-پس یعنی خود شما هم ممکنه به این بیماری دچار بشید!؟
+استغفرالله از شما بعیده خانم..
- چی بعیده؟ اینکه حجاب رو اونجوری که شما تعریف میکنید تعریف نمی‌کنم( تمام زندگیم رو توی ذهنم مرور کردم) از اول ابتدایی، وقتی که دختر بچه‌های قد و نیم قدی بودیم که بدون بیان هیچ دلیلی گفتن باید این مانتو شلوار بدقواره‌ی سورمه‌ای را همراه با این مقنعه سر کنید، مقنعه‌ای که همیشه خدا کج می‌ایستاد و خط‌ش بجای زیر چانه، کنار گوشمان چشمک می‌زد! ( که بعد متوجه شدن نیاز نیست بچه‌‌های کوچک رنگ تیره بپوشن تا حجاب کنن و بچه‌های الان لباس‌هاشون غرق در رنگ‌هاست) تا زمانی که در ۹ سالگی به سن تکلیف رسیدیم و گفتند که حجاب دستور خداست و در برابر چراهای ما‌ می‌گفتند بعضی چیزها رو خدا واجب کرده و اگر انجام ندهی آن دنیا دچار عذاب اتش می‌شوی
و من متعجب از اینکه چرا همیشه مادر می‌گوید خدا بچه ها رو دوست دارد ولی قرار است مرا در اتش جهنم بسوزاند؟
و بخاطر الگو برداری از مادری که عاشقش بودم و همچنین ترس از عذاب خدا، هیچ وقت آن مقنعه را از خودم دور نکردم !
تا اینکه وارد مقطع راهنمایی شدیم، کتاب‌های دینی، همچنان از دستور خدا میگفتن و معلم‌های دینی از حدیث پیامبر و به دار اویختن زنان با موهایشان!
ولی خب ما دیگه بچه‌های ۹ ساله نبودیم و مصرانه دنبال چرایی این مسئله و دبیرها پاسخی نداشتن جز اینکه مردان اگر موی شما رو ببیند دچار شهوت می‌شوند و به گناه می‌افتند، شما مروارید در صدف هستید و امثال این‌ها
جوابی که اولین پاسخ دخترها در برابرش این بود که یعنی ما بخاطر مردها حجاب میکنیم ؟
+خانم محترم بازیچه‌ی دست فمنیسم و جریان های اونور ابی که شعار حجاب اجباری میدهند نشوید..
بین صحبت هاش پریدم و گفتم :
شما به قران اعتقاد دارین؟
من من کرد و گفت این چه سوالی معلومه
+قران با اون عظمت و بزرگیش ، هزاران دلیل برای اثبات و درستی خود بیان کرده! بارها دعوت به تفکر کرده و راه تفکر رو نشان داده ولی باز با این وجود، از همه‌ی انسان‌ها دعوت کرده،‌ که اگه به درستیش شک دارن ایه‌ای شبیه به این کتاب بیارن و در نهایت باز هم اختیار رو به خود انسان داده
یعنی نگفته من برحقم و تمام !
ولی شما و افرادی هم‌عقیده‌ شما اومدین گفتین صحبت‌هایی که می‌کنیم حق است و تمام !
تا اومدیم صحبت کنیم، اعتراضی کنیم بجای اوردن دلیل درست، مهر فمنیسم و ان ور ابی به پیشونیمون زدین، گفتید حجاب باید اجباری باشد و تمام
اگه این قانون درستیه چرا خودتان مرتب از اوضاع بد حجاب می‌گین!
اگر من با دلیل اتش و جنس مخالف قانع نمی‌شم چرا دلیل دیگری در رسانه‌ها و این نظام اموزش و‌پرورش پیدا نمی‌کنم!؟
چرا لااقل به شیوه‌ی دیگه‌ای بیان نمی‌شه؟
چرا مثل قران عمل نمیکنین !؟
چرا خودم باید متوسل بشم به کتابهای مطهری و امثالهم !
- وقتی دلیل‌ها رو نمی‌خواید ببینید، حرفی برای زدن باقی نمیمونه
+ فقط با نگاهی به‌ ظاهرم می‌تونید متوجه بشین که نیاز نیست برای چیزی که پذیرفتم دلیل بیارید
می‌تونید متوجه بشین که انتقادم به کسانی که اشتباه قانون گذاری کردن، اشتباه کتاب نوشتن، اشتباه تدریس کردن، اشتباه سخنرانی کردن!
مثل وقتی که تو اواخر نوجونی داشتم به پوچی می‌رسیدم که یعنی ما خدا رو فقط بخاطر بهشت و جهنمش می‌پرستیم!؟ خب که چی!؟
و بعد که فهمیدم، خدا یعنی خود من، یعنی پرستیدن هم، یعنی پرستش عشق؛ تازه از پوچی خلاص شدم
- شیوه‌ی درست گفتن چیه!؟
+ یادمه یه سخنرانی می‌گفت مادری اومده گفته دختر کوچولوم خدا رو دوست نداره و ازش می‌ترسه،‌اون اخونده سوال پرسیده که ایا شما رفتار اشتباهی نداشتین!؟ و بعد از چند سوال و جواب اون خانم گفته که من هروقت بچم می‌افتاد یا جایی از بدنش زخم می‌شد می‌گفتم ببین خدا دید من رو اذیت کردی اونم تو رو اوف کرد!
بچمم گفته چقدر خدای بدی که سریع من رو اوف می‌کنه!!
ماها هم در جواب یه دختر که عاشق زیبایی، سریع می‌گیم پیامبر گفته این موهای تو رو به دار اتشین اویزون میکنن و ...
نمی‌گم این حدیث دروغ ولی هر سخن جایی و هرنکته زمانی دارد!
اولین بار جمله‌ای که من رو به فکر فروبرد که شاید حجاب معنی دیگه‌ای داره جمله چارلی چاپلین بود: دخترم هیچکس و هیچ چیز دیگر را در این جهان نمیتوان یافت که شایسته آن باشد که دختری ناخن پای خود را به خاطر آن عریان کند. برهنگی بیماری عصر ماست. به گمان من، تن تو باید مال کسی باشد که روحش را برای تو عریان کرده است. 
+ خب اره کج سلیقگی‌هایی اتفاق افتاده
- چیزی فراتر کج سلیقگی
بگذریم استاد، به هرکسی نتوان گفت شرح قصهٔ خویش..

 

به قول استاد غلامی:ما سه مرحله داریم، حیا، عفاف، اصل حجاب
جمهوری اسلامی فقط به نوع حجاب تاکید کرد! بدون توجه به مراحل قبلی حیا و عفاف
جمهوری اسلامی به اصل تبیین حجاب نرسیده
+در واقع یه ساختمون ساخته شده روی ویرونه‌ها!

موافقین ۳۱ مخالفین ۱ ۹۹/۱۱/۰۷
Faezeh

نظرات  (۲۹)

بوی جوراب چی بود آخه :))) بوی بد جوراب زن و مرد مگه فرق می‌کنه؟ :))

پاسخ:
حالا دیگه توضیحات اضافی نمی‌دم، متهم به سیاه نمایی نشم :)
ولی خب بنظرم بدترین نوع مثال بود با هدف رعایت حجاب!
اولش که عنوان مطلب رو کنار ستاره روشنتون دیدم گفتم باز کنم مطلب رو که فقط ستاره ش خاموش بشه وقتی بازشد نوشته ی پایین عنوان رو خوندم که گفتی تا انتها و بدون سوء ذن ادامه دادم و تا انتها خوندم. و خیلی خیلی خوشم اومد و ناراحت شدم از قضاوت اولیه م راجب مطلب. واقعا نمیدونم چی بگم که اصلا چیزی گفته باشم فعلا از اون مطالبی بود که ذهنمو شدید درگیر کرد. یادم باشه بعدا یه کامنت بنویسم.
پاسخ:
خیلی ممنونم 
عنوان چیز دیگه‌‌ای بود که توی دقایق اخر بنا به دلایلی عوض شد
خود منم همین عنوان رو می‌دیدم احتمالا فقط ستاره رو خاموش می‌کردم :)
شدیدا مشتاق نظرتون هستم :)

اول عنوانو خوندم و گفتم..... پوف !

متن خیلی قشنگی بود

خیلی

عاشق اعتقادات و حرفاتون شدم

پاسخ:
برم الان عنوان رو عوض کنم؟؟ :))
خیلی ممنونم واقعا 
لطف داری
البته خب شاید فقط اعتقادم در این مورد 
و اعتقادات دیگه‌ی من رو دوست نداشته باشی:)

من موافق حجابم ولی بنظرم اگه این مسئله آزاد بود و بستر آموزشی مناسب فراهم می شد که مردم رو با تفکر و دلایل منطقی به سمت حجاب هدایت کنه و مردم آزادانه حجاب رو انتخاب کنن خیلی بهتره بود

بدحجابی و حجاب اجباری به مراتب چهره جامعه رو زشت تر کرده

پاسخ:
من نیز هم
می‌دونی علیرضا حتی اگه اجباری هم فقط باشه اینقدرر مشکل ایجاد نمیشه
این سیاست های غلطی که در پیش میگیرن و پس فرداش پشیمون میشن و گاها پشیمونم حتی نمیشن غلطهه
مثلا گشت ارشادی که یه مدت زیاد شده بود
یکی از دوستام یک تجربه ی خیلی بد با گشت ارشاد داشته و الان از حجاب متنفره
بعدش اقایون گشت ارشاد رو برداشتن یا نمیدونم کمش کردن!
خب جواب تنفر اون دوست من رو کی میده؟؟
جواب سخت گیری های بی دلیلی که تبدیل به زخم و بعد عقده شدن و در نهایت همون اقایون میان مسخره میکنن این عقده ها رو

۰۸ بهمن ۹۹ ، ۰۷:۳۶ ســـآیـღــه ..

با علیرضا موافقم

هیچ وقت جواب درست و حسابی برای این چرا ها پیدا نکردم ، هر وقت پی شو گرفتم سر از موضوع دیگه ای درآوردم

به نظرم وقتی کسی که اسمشو رهبر و آخوند و ... میزاره ، وقتی نمیتونه پاسخی به این سوالات بده ، دور از حضور خیلی بی جا میکنه اسم امام یا آیت الله قبل اسمش میزاره!

اگر انتخاب دست هر کسی بود ، خیلی بهتر از این بود که الکی حجاب بشه

من خودم همیشه حجابمو رعایت میکنم ، ولی همیشه هم دلم میخواد بدونم چرا؟!

پاسخ:
میدونی بعد ۴۰ سال اومدن یه برنامه ساختن به اسم بدون توقف 
که یه عده ای اومدن مخالف حجاب اجباری که فقط سوالاشون بپرسن
و استاد غلامی هم جواب میداد
بنظرم اگه وقت داشتی قسمت هاشو ببین
این اتفاق باید ۴۰ سااال پیش می‌افتاد
جالبیش اینه که قرار بود توی سری بعد به صورت مناظره باشه که بهشون اجازه ندادن!
اگه دوست داشتی چند کتاب بهت معرفی ‌‌‌‌‌‌میکنم:)

نوشته خوبی بود.

 

یادداشت با عنوان تکواندوی من شاید بتونه کمی شرح بده!

پاسخ:
حقیقت خوندم 
چیزی متوجه نشدم!
نظرات رو خوندم که بنظرم نظرات خوبی بودن
من مخالف حجاب و .. نیستم ها
من مخالف...
توی پستم گفتم دیگه :)
زیاده گویی‌نکنم :) 
ولی یه سوال خود شما حجاب رو برای دخترتون چجوری میخواین تعریف کنید:)

میشه اگه شما دلیلش و پیدا کردین بگین ؟

یا منبع شو بگین ؟

پاسخ:
نظر من که کمی تا قسمتی طولانی می‌شه
چیزی که کمک کنه کتاب حجاب استاد مطهری
اگه امروزی‌تر بخواین کتاب‌های استاد غلامی
اگه وقت کتاب ندارین قسمت های برنامه ی بدون توقف با عنوان حجاب اجباری
کتاب خاطرات سفیر هم راجب خیلی مطالب ولی یک بخش کوتاهی راجب حجاب هم گفته
اگه هیچ کدوم رو دوست نداشتین، بگین جدید معرفی کنم :)
۰۸ بهمن ۹۹ ، ۰۹:۱۰ ☁️𝐴𝑦𝑙𝑖𝑛 🌱𝑆𝑒𝑛𝑝𝑎𝑖

میشه گفت موافقم..کاملا..

+یه خاطره خیلی بامزه دارم که گفتم الان که بحثشو کشیدین وسط تعریف کنم:)

یه سالی توی کلاس زبانم، مختلط بودیم. و تابستون بود و هوا هم به شدت گرم. من و چند تا از دخترا که کنارمون بودن آروم مقنعه رو دادیم پایین تر، یه طوری که نه افتاده باشه رو گردنمون نه خیلی جلو باشه و خودمونو باهاش باد میزدیم که معلممون(خانم بود) برگشت گفت مقنعتو بده جلو اون پسری که پشتت نشسته تحریک میشه.

پسره پاشد گفت من گیم

پاسخ:
چه جالب زمون ما حتی اموزشگاه های پسر و دختر جدا بودن
چه برسه به اینکه مختلط باشن :)
مثلا همین مدل گفتن و تذکر دادن چقدر بد و نتیجه ی اموزش اشتباهه!
اگه یه پسر حتی حواسشم بهت نباشه و یک نفر بگه رعایت کن اون تحریک میشه ناخوداگاه توجهش چندبرابر جلب میشه!

به نظر من حجاب یه چیز شخصیه.

حیا هم یه چیز درونی. اگر داشته باشی لازم نیس اصلا چیزی رو کله‌ت باشه خودت میدونی کجا چی بپوشی.

اونی هم که با لباس من و تحریک میشه مشکل از خودشه. رو خودش کار کنه انقدر ضعیف نباشه.

خدا هم چیزی جز عشق نیست خدا توی قلب ماست.

باقیشم بلند بلند نگم بهتره 😁

 

 

کامنت بالایی‌م اون پسر که گی بود عالیه 😂😂😂😂😂😂

پاسخ:
واقعا ممنونم بابت نظرتون ولی اجازه دارم بگم که نظرم مخالف شماست؟!
اینکه ما هرچی دلمون بخواد بپوشیم 
چیزهایی که با همین حیا در تضادن
و بگیم مشکل بقیه اس، این در واقع مشکل خود ماست
با یه شناخت جزیی از مدل افرینش مرد
میتونیم متوجه بشیم که یک مرد کاملا سالم طبیعیه که با برخی مسائل تحریک بشه!
و ربطی به ضعف نداره!

ببنین چند تا مساله وجود داره.

 

اولا نباید به حجاب به یک مساله خیلی مهم و حساسیت برانگیز نگاه کرد.

 

حجاب هم یه بخش از عقاید ماست، همون طور که مثلا دزدی نکردن و غیبت نکردن و مال حروم نخوردن و امثال این؛ حالا حجاب تو کشور به عنوان یه نشان و علامت خاص مطرحه و حساسیت هایی روش هست رو من کاری ندارم، ولی باید این مساله رو هم بدون حساسیت و معقول پیش ببریم.

 

و اما در مورد دختر من، دختر من نگاه میکنه اول به مادرش،‌ مادرش اگه حجاب داشت، معمولا او هم اوایل حجاب رو میپذیره، حتی بدون هیچ توضیحی ولی میاد تو جامعه میبینه خیلی ها حجاب ندارن، براش سوال میشه چرا ندارن، بیشترین چیزی که من میتونم بهش بگم اینه، مثلا اگر من کسی باشم که به حجاب اعتقاد جدی دارم، بهش میگم ما تو خانوادمون همون طور که یه قانون خاص مثلا برای انجام کاری داریم و به ما مربوط نیست دیگران چه قاعده ای تو خونه شون دارن،‌قاعده خانواده ما هم اینه که حجابمون رو رعایت کنیم.

 

بیشتر از این و حساس کردن بی موردش به نظرم نتیجه نداره، چون تو بهترین حالت اگه بره بیرون، میره آرایش میکنه چادرشم در میاره و میاد خونه برمیگردونه...

 

بعدشم اگه حجاب رو مثلا انداختن یه لچکی رو سر بدونی که کلا ول معطلیم، حجاب یعنی اینکه به مرد غریبه رو ندی! اجازه ندی کسی بهت جرات تعرض داشته باشه، حتی تعرض دیداری! وقتی تونستیم این رو بفهمونیم و البته لازمه ش اینه که شخصیت محکمی درست کرده باشیم اون موقع است دیگه سر کردن درست روسری و چادر خود به خود پیش میاد.

پاسخ:
خب راجب بخش اول
ببینید یه مسئله‌ای هست به عنوان نگاه کردن به اون قضیه از دید خود اون فرد!
مثلا شما ممکنه در اینده دخترتون گریه کنان بیاد پیشتون که موی عروسکم کنده شده و این از نظر شما بی اهمیت ترین موضوع باشه ولی باید برین به دید یه دختر کوچولو به قضیه نگاه کنید و اونوقت میتونید باهاش همزاد پنداری کنید و حتی براش غصه بخورین!
پس اهمیت حجاب و پرداختن بهش رو از دید یک اقا نبینید!
نمیدونم عقاید من تا چه حد درسته ولی حتی توی اون سه مثالی که زدین هم من نیومدم بگم خب این توی اسلام اومده و تمام ! 
سعی کردم راجبشون فکر کنم !
و مورد دوم با بخش اول موافقم اول‌نگاه به مادرش می‌کنه و ممکنه مثلا تا ۱۰سالگی شبیه مادرش حجاب داشته باشه!
و راجب دلیلتون که البته اسم دلیل نمیشه روش گذاشت
بیشتر شبیه قانون گذاری !
می دونید من دوست های زیادی داشتم، کسایی رو میشناسم که تو خانواده های مذهبی بزرگ شدن خودشون با انتخاب خودشون حجاب رو انتخاب کردن، دلیل و منطق داشتن ولی ترم اخر دانشگاه دیدم که دیگه دختر محجبه نبودن!
دلیلش رو میدونین؟!
بزرگ شدن توی یک جو خاص بدون گفتن و مطرح کردن جو های دیگه نتیجه اش این میشه
اقای ازغدی یبار گفتن عده ای بودن که حتی نماز صبح هاشون هم همیشه قضا میشده بعد توی جو جبهه که اومدن نماز شب خون شدن، بعدشم باز همونا نماز صبحشون قضا میشده!

مورد اخر تا بخش خیلی زیادیش رو موافقم 
شماهم میگین اول عفاف و حیا که وجود داره درونش زنده کنیم
بعد خود به خود سمت نوع اون حجاب میره
البته از نظرم همین هم نیاز به اموزش داره:)
خیلی ممنونم بابت نظرتون :)

آره اینم حرفیه...

ولی چه سود، به قول خودت تا یه کلمه انتقاد میکنی اتهام غرب زده و هزارتا کوفت و زهرمار دیگه بهت میزنن

پاسخ:
اوهوم
درست میشه انشالله :)
۰۸ بهمن ۹۹ ، ۱۲:۰۹ ☁️𝐴𝑦𝑙𝑖𝑛 🌱𝑆𝑒𝑛𝑝𝑎𝑖

مال ما ام قرار نبود مختلط باشه به خاطر یه اتفاقی که افتاده بود اون جلسه پسرا اومده بودن کنار ما توی کلاس

دقیقا! اصن معلمه داشت درس میداد اون پسره چرا باید حواسش به من می بود؟:/ یعنی داشت میگفت این به حرف من گوش نمیده چون چشمش به توئه؟:/

پاسخ:
هی..
سلام وقتی دوباره مطلب رو خوندم و بعد کامنتهایی که گذاشته بودن تو کامنتها بعضی از چیزهایی که مد نظرم بود بگم رو اشاره کرده بودن ولی تو مطلبتم اشاره یی بهش داشتی چیزیو که حین خوندن مطلبت میخاستم بگم. راه رو که اشتباه بریم کلا مسیر زندگی و ... عوض میشه. اصل مسله حجاب و اسلام این داستانا دقیقا همین بلا سرش اومده و چیزهایی که واقعا جز دسته بندی های درجه دو و سه هستش رو اونقدر بولد و بزرگ کردن که اصل موضوع به حاشیه رفته حجاب هم جزء همون مسایله و کل اسلام و فلسفه دینش ماهیتش رو خلاصه و جمع کردن تو همین مسایل مربوط به حجاب و موارد جنسی و جنسیتی و همین باعث شده که کل به زیر سوال بره و ماهیتش غلط پنداری بشه از سوی خیلی از مردم جامعه و رو برگردونن ازش و با کمال تاسف اینها همش برمیگرده به سواستفاده هایی که بخاطر قدرت منافع و... ازین قضیه توسط خیلیها میشده و عقاید شخصی که ناشی از همین منفعت طلبیها بوده رو قاطی اسلام کردن و خرافه پراکنی هایی که انجام دادن تحریفهای بزرگی که توی خیلی مسایل انجام دادن دروغ هایی که با استفاده از بحث فلسفه و سفسته کاری که جز درسهای اصلی اخوند پروری هستش براش دلایل و منطقهای عقلانی و قابل باور درست میکنن و به خورد مردم میدن و از بی سوادی بی اطلاعی و نا آگاهی مردم از دین و اعتماد اونها به افراد دینی استفاده کردن و باعث شده به اینجا برسیم
پاسخ:
سلام :)
بدتر از همه می‌دونید چیه؟!
اینکه یا قبول نمی‌کنن اشتباه کردن
و یا اگه قبول کنن میگن برای راه درست رفتن دیگه دیره!

۰۸ بهمن ۹۹ ، ۱۳:۲۶ |•° ن.م °•|

من از اول باهات موافق بودم😊

چون این مسائلی هست که من چادری هم لهش رسیدم. اینکه باز هم حجاب رو و فوایدشو برای خودما تعریف نکردن بلکه به سود مخاطب مرد تعریف کردن. اینکه مرد به گناه نیوفته اینکه مرد شهوانی نشه ! نگفتن به ما که این حجاب که تو میذاری باعث میشه صرف نظر از جنسیت و جاذبه های جسمانیت باعث توجه بقیه به هوش و استعداد و درجه معرفت و ایمانت بشه. باعث شکوفایی معنویات خودت. و همه ایناییی که تو گفتی فائزه جان و 

احساس میکنم از اون ور اگه اون ور ابی ها کاری رو درست پیش نبردن اینور هم با اجبار و این توصیفات هم تاثیر چندانی نذاشتن. پیامبر کسی که هنگام ورود حضرت زهرا به احترامشون بلند میشدن و دستان دخترشون رو بوسه بارون میکردن مگه میشه اینطور خشن برخورد کنن؟! درسته حدیث ها درسته ولی بنظرم من بریده شدس دیگه فتار های پیامبر رو نگفتن رفتارشون رو نگفتن. 

و دیگه اینکه اگه دختر و پسر این جامعه شبهه براش پیش بیاد و دچار شک بشه برچسب بی دین و اون ور آبی یا غرب زده میچسبونن بهش درصورتی که این شک بجاست. من نمیدونم کجای اسلام اینقدر سخت و بی روح وخشکه که اینااینطور برداشت کردن! وقتی هم که جواب مناسب پیدا نکنن و بازور و خشم ارعاب مجبور به کاری شن از اون ور میبرن و پناهشون غرب میشه

پاسخ:
باعث خوشحالیه :)
چقدر پاراگراف اول حرف دل من بود..
ببین حتی توی قران هم وقتی از جهنم میگه بلافاصله بعدش از بهشت میگه
ولی ما توی بحث حجاب، اونم به دخترهای نوجونی که پر از شور و شوق و‌ توجه به زیبایی هاشه بیایم همش حدیث عذاب و ... بگیم
اخه...
هی چی بگم..
اصلا این اسلام نیست امام علی میفرماید کار به گوینده سخن نداشته باش کار به مفهوم سخن داشته باش! بعد برخی فقط میخوان حرفاتو ربط بدن به فلان مجری شبکه‌ی فلان!
کاش بشه کاری کرد، لااقل برای اطرافیان خودمون
لااقل برای نسل اینده ای که قراره تربیت بشه..
خیلی ممنون بابت نظرت :)

تکبیر!

 

 

 

حرف دیگه ای ندارم بزنم :)

پاسخ:
قبول نیست سین دال:(
من منتظر نظرت بودم :(
دقیقا همینطوره من از یکی هز افرادی که دکترای الهیات داشت استاد دانشگاه بود و همدوره های دکتر شریعتی و بقولی اخوند کت شلوار پوش بود میگفت خودمونم میدونیم همش غلط دروغه اگه یکی پیدا بشه بیاد بگه اینا همش دروغه و اصل یه چیز دیگه ست این خود مردم هستن که مارو پس میزنن و میگن از دین برگشته و یا مرتد شدیم و ازین حرفا. البته پر بیراه هم نمیگه ولی مقصر اصلیشونم خودشونن
پاسخ:
توی‌کتاب سه‌شنبه ها با موری 
یک بخشی استاد موری به دانشجوش میگه:« فرهنگ ما آن طور نیست که در مردم حس خوشبختی ایجاد کند . باید به اندازه کافی قوی باشی که اگه تشخیص دادی فرهنگ به وظایفش عمل نمی کند ، از آن حمایت نکنی و خودت یک فرهنگ ایجاد کنی . » “
حالا بنظرم ماها هرچقدرم که زورمون کم باشه باید تلاش کنیم
حرفامون رو بزنیم
شاید با کمک هم زور حرفامون زیاد شد و تغییری ایجاد شد یا لااقل خودمون رو نجات دادیم!

خواهش میکنم عزیزم 😍😊

خوب هر کس هم به میزان حیاش پوشش رو انتخاب میکنه 

ولی اون قضیه به نظر من واقعا نقطه ضعفه.

درسته یک مردِ طبیعی تحریک میشه ولی اینکه یک مرد ندید بدید نباشه و بتونه خودش رو کنترل کنه و از سالم و طبیعی بودنش سر جای درستش استفاده کنه، دست خودشه.

جامعه‌ی بسته هم به این ندید بدیدی دامن میزنه؛ فرض کن از فردا حجاب اجباری نبود 

فقط یه مدت کوتاهی همه به هم با تعجب نگاه میکردن. بعدش کم‌کم طبیعی میشد.

پاسخ:
بله یچیزی هست به عنوان تجاوز
این تجاوز حتی میتونه یک جمله هم باشه!
این دست خود فرد هست 
ولی خب من معتقدم که رفتار و پوشش ماهم بی تاثیر نیست
مثلا شما وقتی توی یک تاکسی بشینین و یک نفر بوی عرق بده
نمیتونید بگید زندگی‌خودشه و من بویی نمیشنوم
ناخوداگاه اذیت میشید
ولی اینکه چجوری برخورد کنید دست خودتونه :)

گفتنی ها رو گفتی دیگه!

خیلی خوب هم گفتی!

 

نظر من همین نظر توئه :)

پاسخ:
ممنونم :)
خب خوبه توی این مورد بازهم هم‌عقیده ایم :)))
دقیقا باهات موافقم باید کم کم شروع کرد به تغییر سخت و زمانبر هست ولی نتیجه ش در نهایت عالیه. فقط چیزی که میدونم اینه که سکوت جایز نیست
پاسخ:
بله :)
ممنونم بابت نظراتت :))
۰۸ بهمن ۹۹ ، ۱۶:۱۶ |•° ن.م °•|

خواهش میکنم:)

برنامه بدون توقف برنامه خیلی جالبی بود البته اینو بگم جذابیتش قسمت هایی بود که آقای غلامی حضور داشتن چون حرفای بحق و خوبی میزدن.

من تک تک کامنتارو خوندم در جواب یکی از دوستان اینو بگم که اگه کتابی میخواین برای مطالعه در این زمینه و زمینه حقوق زنان در اسلام میتونید کتاب دختران آفتاب رو بخونید چون منابعش از کتاب های دکتر شریعتی، قرآن ، نهج البلاغه و دیدگاه مقام معظم رهبری هست و یه سری کتاب های جامع دیگه.

ودوم اینو هم بگم که شما اگه نظریات و دیدگاه و کتاب های  کسایی همچون امام خمینی و رهبر و خیلی از کسایه دیگه ای که توی دین شناسی تبحر دارن رو مطالعه کنید متوجه میشید که اونا چطور خوب بیان کردن .

این کتابی هم که گفتم من جدیدا تموم کردم و واقعا به نثر روان و داستان گونه این شبهات رو برطرف کرده

پاسخ:
بله منم فقط همون بخش رو می‌دیدم :)
خیلی ممنونم بابت معرفی کتاب
پس بهتره خودمم بخونمش :)

خواهش میکنم امیدوارم این صحبتها موثر واقع بشن برای اهلش
پاسخ:
هر قدم ، جمله و یا حتی کلمه‌ی درستی، اثر خودشو داره :)
قطعا شما درست میگین :)
پاسخ:
:)🌹
لبخندتون مانا بانو
پاسخ:
ممنونم، همچنین

🌷😊❤

پاسخ:
🥰🥰😍🌹🌹🌹🌹🌹

حرف حق جواب نداره(:

پاسخ:
ممنون :)
۱۰ بهمن ۹۹ ، ۰۸:۳۷ سارا سماواتی منفرد

سلام

کاملا موافقم و کامنت ها هم جالب بود.

من خودم هم با این سوال مواجه و شاید خیلی وقت ها ذهنم را درگیر می کند.

خوب جوامع دیگه ( فقط منظورم غربی ها نیست ) یعنی همه اونجا ها درگیر موضوعات جنسی هستند و آقایون از صبح تا شب در حال تحریک شدن هستند؟؟

اگه خوب اینجور بود باید کلا همش در حال در جا زدن باشند.

طبیعت و غرایض بشر چه زن و مرد را نمی شود منکر شد فقط اینجا نوع پاسخگویی و نگاه مهمه

من فکر می کنم نگاه متفکران ما نگاه درستی نیست به این موضوعات به شکل ابزارهای کنترلی نگاه می کنند تا تربیتی .

 

پاسخ:
سلام :)
من فک می‌کردم خیلی‌ها با حرفام مخالفن
ولی دیدم که اینجور نیست
دارم به این فکر می‌کنم که راهکار چیه؟!
حالا که ما میدونیم این سیستم مشکلاتی داره
در حد خودمون چه کاری می‌تونیم انجام بدیم

من با حیا موافقترم...

حیا در گفتار حیا در چشم حیا پوشش و...

چیزی که الان کمه حیاست

پاسخ:
بله واقعا منم موافقم
و بنظرم‌ حیا که باشه همه چیز هست
۲۲ بهمن ۹۹ ، ۱۹:۵۷ سارا سماواتی منفرد

سلام

نکته خوبی اشاره کردین واقعا راهکار چیه ؟

اینجا سوال درست مطرح شده و از آن باید به جواب درست رسید.

باید نظرت مختلف که تو ذهن ها مانده و معمولا کسی بیانشان نمی کند را جمع کرد و فارغ از هیاهو از دلش به یک راهکار درست و درمان رسید .

پاسخ:
سلامم:)
 قصد من هم همین بود :)
کاش بشه رسید
۲۹ بهمن ۹۹ ، ۱۰:۳۰ عشق کتابツ

چقدر قشنگ و کامل بود =")

من به عنوان یه «پسر» حجابو دوست دارم، چه برای بانوهامون چه اتفاقا برای پسرامون که کم کم فراموش شد که حجاب برا هردو جنسه، به قول تاکی پسری که نمیدونم فلان مد عجیب غریبو میزنه یا شلوارش یه جوریه که انگار از جنگ برگشته، اونم حجابو رعایت نکرده. و... اینکه تا یه چیزی میشه سریع حرف از عذاب و سوختن و جهنم و این حرفا میشه، آفریده شدیم که خدارو دوست داشته باشیم نه بهشتشو، یا خدارو بپرستیم نه از جهنمش بترسیم. این صحبت از جهنم و توضیحای توی کتابای درسی که اگه یه بار این گناهو انجام بدی به 63 تا تیکه مساوی تو جهنم تقسیم میشی، درسته هست ولی صحبت از رحمت خدا نمیشه و واضحه، آدم ناامید میشه و میگه خب این کار من این عذاب خیلی بدو داشت، حتما نمیتونم برگردم و کار شیطان اینه که بعد از گناه انسانو ناامید کنه... خدا قشنگتر از چیزیه که تو عذاباش میبینین:))

+و... درمورد حجاب همیشه بحث این بود که آره، اگه حجاب داشته باشین مردا شهوانی نمیشن و دیگه خبری نمیشه از اینکه چه فوایدی برای زن داره، این باعث میشه که «کور شن خب! نبینن، به خاطر اونا خودمونو بپوشونیم؟» این که همه مردا رو یه مریض جنسی نشون میدن که با دیدن یه تار موی زن تحریک میشن یا حتی بوی جوراب:/  و زن رو یکی که باید براشون خودشونو بپوشونه اشتباهه، واقعا اشتباهه. وگرنه که به خدا جنس مرد اونجوری نیست که میگن...

پاسخ:
خیلی ممنونم :)
چقدر این جمله افریده شدیم که خدا رو دوست داشته باشیم نه بهشتشو
دوست داشتم :)
واقعا خوشحالم که شما هم تایید کردین 
کاش این طرز تفکر رشد پیدا کنه و اینقدر گسترش پیدا کنه که نیاز نباشه کسی بخواد درست بودنش رو اثبات کنه و متهم به بی‌دینی و غرب زدگی نشه!

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">