زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

آدم های خاکستری

دوشنبه, ۱۰ شهریور ۱۳۹۹، ۰۸:۵۸ ب.ظ

قبل ترها خیلی چیزها با الان فرق میکرد
شاید یک پسر جوان هم کبوتر باز بود هم محرم ها در دستگاه امام حسین سینه میزد
یا یک نفر توی کوچه ومحل دستمال گردن و از ان سبیل های دو متری داشت ولی روی تمام دخترها غیرت داشت
شاید پدری اهل تریاک بود ولی دلسوز همسر و بچه هایش
قبل ترها آدم های خاکستری زیاد بودند ادم هایی ک شاید خورده شیشه هایی بین خودشان و خدایشان داشتند
ولی این روزها داریم‌مرز درست میکنیم
داریم دیوار میسازیم بین ادم ها
و تقسیمشان می کنیم به ادم خوب ها و ادم بدها
از یک نفر حاجی میسازیم و تقبل الله تقبل الله صف میگیریم پشت سرش
و از آن پسر که صورتش را ۶تیغ کرده شمر
دخترهای چادری را بهشتی میدانیم و بد حجاب هارا جهنمی 
نترس حاج خانم آتش جهنم دختر بدحجاب به چادر تو نمی رسد 
ولی تهمت ها و غیبت های تو چه!؟؟
ظاهر مهم هست ولی ما خیلی رسول ترک در تاریخ داشته ایم 
و از طرفی شمرهای نماز خوان و روزه گیر 
حواسمان باشد
بیاید فقط خودمان را قضاوت کنیم....

​​​​​​.

توضیح راجب متنم ،بخاطر اینکه مثل سری پیش مهربونی هامون رو زیر پا نگذاریم :)

من فقط منظورم قضاوت کردن بود، نه اینکه چیزی رو رد یا تایید کنیم

منظورم این نبود امر به معروف یا نهی از منکر نکنیم !

منظورم این بود که

امام علی (ع) میفرماید : باید آنچه از [عیوب] خود مى دانى تو را از خرده گیرى بر مردم باز دارد، و بر آنان به سبب کارهایى که خودت مانند آنها را انجام مى دهى، خشم مگیر.

+ قالب قشنگاتون رو به فائزه ندادین :(

واسه همین این قالب ساده رو گذاشتم :)

+ اون گوشه بالا یک چیز جدید گذاشته شده :)

 

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۱۰
Faezeh

نظرات  (۱۷)

۱۰ شهریور ۹۹ ، ۲۱:۲۵ رفیقِ نیمه راه

پس اگه کسی حجابشو رعایت میکنه حق داره به کسی که حجابشو رعایت نمیکنه تذکر بده!؟

پاسخ:
سلام رفیق نیمه راه :)
بله حق داره ولی‌خب گفتنش خیلی مهمه
و اینکه کسی رو پایین تر خودش نیببنه
مثلا توی دورانی که این بحث حجاب خیلی بالا گرفته بود و بجای نهی از منکر شده بود توهین و .. من کتاب کف‌خیابون رو ک خوندم فهمیدم نقشه دشمن بوده 
رهبری اومد با یک جمله فضا رو عوض کرد
گفت من میبینم خیلی از خانوم های بد حجاب اینجا هستن
این خانوم ها یک اشکال در ظاهر دارن و کسایی مثل من هزار اشکال در باطن :)
یا مثلا یک روحانی که فامیلش یادم نیس ،میبینه یک پسر داره ریشش رو با تیغ میزنه ،میره جای ریش رو بوسه میزنه ،میگه جای بوسه من گناه نکن :)
همونجور ک توی متن گفتم مرز نسازیم بین خودمون
تقسیم بندی نکنیم ادم ها رو :)
ببخشید طولانی شد جوابم :)
۱۰ شهریور ۹۹ ، ۲۱:۳۳ رفیقِ نیمه راه

اوهوم :) جوابتون خیلی قشنگ بود ^_^

پاسخ:
خواهش میکنم :) 
ایکون ذوق و اینا :)

مثل نخود هر آش در پاسخِ جوابتون به رفیق نیمه راه ---»  😐

پاسخ:
یعنی چی ؟ 🤔

هیچی...

در حال فکر کردن به میزان تاثیر گذاری مقام معظم رهبری بودم😐

پاسخ:
من خنگ شدم 
یا شما جوری میگی که من نمیفهمم 🤔
تاثیر پذیریشو نمیدونم ولی خب باعث شد دیگه اون عده بیخیال بشن و اینقدر مانور نیان :)

واقعا ظاهر و باطن یکی نیست اینو اگه بفهمیم دیگه این مشکلات به وجود نمیاد

پاسخ:
اوهوم :) 
ممنون از نظرت :)

یاد بگیریم ظاهر بینی رو بذاریم کنار و آدم ها رو از روی ظاهر قضاوت نکنیم :)

پاسخ:
اوهوم اینجوری هم به خودمون کمک کردیم هم به بقیه:)
۱۰ شهریور ۹۹ ، ۲۲:۱۴ رفیقِ نیمه راه

یعنی کسی که به کسی تذکر بده میشه نخود هر آش!؟

راستی اینایی که شما میگید اشخاصی هستن که تنها مشکلشون ظاهرشونه و اصولا مشکل دیگه ای ندارن! ولی یه دسته هستن که نه تنها مشکل ظاهری دارن بلکه مشکل عقلی دارن و اصولا اذیت میکنن. باعث آزار و  اذیت دیگران میشن... اونارو باید چیکار کرد!؟

پاسخ:
دیگه کسی که مشکل عقلی داره فک نکنم منو و شما کاری از دستمون بربیاد !
نمیدونم حقیقت :)

بهت نمی‌خورد طرفدار ولایت باشی! 

پاسخ:
میشه  بگین دیگه چه چیزهایی بهم نمیخورد، تا خودم اگاه بشم؟ :)

فائزه من الان پروفایلتو خوندم :))

خدایی مامان بزرگ با موهای صورتی؟؟؟ :)))

خیلی خوب بود =))

پاسخ:
اگه مثل آقا علیرضا صدام نمیکنی دیگه مامان بزرگ باید بگم بله :)
تازه به موی شرابی هم فک کردم ولی فک کنم مدش تا اونموقعه میره دیگه :)
:)

نه همون صورتی بانمک تره ^_^

پاسخ:
اوهوم موافقم :))
موی صورتی ست با عینک ته استکانی صورتی :)
۱۱ شهریور ۹۹ ، ۰۸:۵۴ سارا سماواتی منفرد

هرکسی اول با خلوص نیت قبل از قضاوت به خودش رجوع کنه و ببینه تو اون موقعیت خودش چجوری می تونست باشه خیلی از قضاوت ها و رفتارهای غلط خود به خود قلم گرفته می شدن.

پاسخ:
این جمله ی شما رو باید قاب گرفت زد به دیوار :)))
۱۱ شهریور ۹۹ ، ۱۴:۴۳ پرستوی عاشق

سلام

خوشم میاد همینجا تو کامنتا یکی قضاوتت کرده :))

قشنگ نوشتی فائزه جان . دمت گرم و عزاداریات قبول

حرف حقه

امر به معروف و نهی از منکر یعنی دلت ریش شه برای هم نوعی که داره دستی دستی خودشو بدبخت میکنه، یعنی بخاطر اون حقیقت عمل بدی ک انجام میده و دلسوزی برای شخص اون بهش تذکر بدی نه جوری ک انگار ارث باباتو گرفته

و این مهم تا وقتی خودمونو ازش بالاتر بدونیم نمیشه

قربون آقا برم با حرفای عالیش(مراجعه به جواب نظر رفیق نیمه راه)

 

نمیدونم چرا تو این جور مباحث همیشه یاد کتاب نامیرا میفتم

پاسخ:
سلام پرستوی عاشق جان :)
دیگه چه کنیم :) 
خیلی ممنون عزیزم ، قشنگ خوندی :) ،مگرنه قلم قشنگ تو کجا ، قلم ناکوک من کجا :)ممنونم قبول حق :)
چقدرررر درست و قشنگ گفتی 
کاشکی یادم بود اینم به متن اضافه میکردم 
من یاد خاطرات سفیر میفتم :)
۱۱ شهریور ۹۹ ، ۱۸:۳۹ سارا سماواتی منفرد

ممنون و لطف داری.

پاسخ:
خواهش میکنم خانم سماواتی منفرد عزیز:)

کاش کاش آدم ها همدیگر رو قضاوت نکند، ظاهر دیگران باطن اونا رو نشون نمیده

من  نمی تونم به خودم این حق رو بدم که کسی رو امر به معروف و نهی از منکر کنم، وقتی خودم عیبوبی دارم. با اینکه چادریم ولی خیلی حرف ها شنیدم و بهم گفتن پوششت اجباریه در صورتی که واقعا به اختیار خودمه دلم نمی خواد آدم ها رو از ظاهر قضاوت کنم

پاسخ:
عزیزم بنظرم نباید در جوابشون سکوت کنی
بهشون بگو میتونی ثابت کنی ؟
نیت من رو شما ازکجا متوجه میشی بگو منم یاد بگیرم 
شما خیلی خوبی نورا جان:)

*عیوبی دارم 😅 خانم لطفاً نمره کم نکنید

پاسخ:
من خودم پر از این اشتباهات تایپیم 
راحت باش :))
۱۱ شهریور ۹۹ ، ۲۰:۲۲ پرستوی عاشق

اخ اخ اخ خاااااطراااات سفیییر

 

اسم اون دختره امبروژا بود؟؟ من خیلی دوسش داشتم

عزیزم قشنگ میحونی شما، نظر لطفته 

پاسخ:
من وقتی خوندمش ،فهمیدم چقدر اطلاعات من کمه :/
اوهوم :)

متاسفانه حرفم زیاده ولی توی موقعیت سکوت می کنم چون اگر بخوام چیزی بگم زبونه دیگه یه مرتبه یه چیزی میگم فقط کدورت ها بیشتر میشه هر چند ضررش به خودم باشه

پاسخ:
نمیدونم
منم خیلی وقت ها سکوت میکنم
ولی تجربه ثابت کرده ،سکوت توی همه چیز خوب نیست
بجای اینکه سختی سکوت رو تحمل کنی
سعی کن با راه حل درستی مانع قضاوت هاشون بشی

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">