زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

زندگی من و تو

زندگی بی رویِ خوبش، بدتر است از مُردگی

پیوندها

بخشش، لازم نیست اعدامش کنید

پنجشنبه, ۲۶ تیر ۱۳۹۹، ۱۰:۵۴ ق.ظ

بخشش، لازم نیست اعدامش کنید
ببخشش لازم نیست، اعدامش کنید
یادمه این دو جمله برای یادگیری  (،) بود
حالا‌ وضعیت ماهم همینجور شده
من یک تاکید کنم ..
من نمیگم این سه تا جوان رو اعدام کنید
نمیگمم اعدام نکنید
چون من واقعا نمیدونم!
من نمیدونم اعترافات این سه جوان چی بوده
عده ای میگن مجبورشون کردن اعتراف کنن
آیا واقعا مطمئنید؟؟
آیا دلیل محکمی دارین؟؟
عده ای میگن این افراد فقط ی معترض ساده بودن
آیا مطمئنید؟؟
عده ای میگن وابسته به امریکا و .. بودن
ایا یقین داری؟؟
عده ای میگن کسی انسان نیست اگه بگه اعدام بشن
خب پس اگه اتهامشون واقعی باشه و حمله ی مسلحانه و زور گیری بوده
اگه ناموس خودت بود چکار میکردی
اگه بجای اون مرد باشی که جهیزیه دخترشو اتیش زده بودن و جلوی دوربین اشک میریخت چکار میکردی؟
اشک یه مرد رو میفهمی؟؟
من نمیگم اعدام بشن یا نشن
چون واقعا من راجب همه چیز اطلاع ندارم!
من دارم فقط حرف های مردم عادی رو میشنوم
کسایی که حرف های ادم های دیگه رو نقل قول میکنن!

و من نمیتونم این حرف ها رو سند قرار بدم!
من فقط میتونم بگم
اگه حکم اعدام میدین
اگه امکانش هست،شفاف سازی هم بکنید 
من اگه باشم هشتگ شفاف سازی میزنم
نه هشتگ حکم صادر کردن
چون من قاضی نیستم!
من حق دارم برای گرونی اعتراض کنم
ولی حق ندارم اموال‌مردم یا دولت رو اتیش بزنم
اشتباه ،اشتباهِ
گاهی اشتباه قابل بخشش
گاهی هم نه!
ینفر از خونه ی مامان بزرگم دزدی کرده بود، دزد پیدا شد، فهمیدیم آه در بساط نداره
کسی حق رو بهش نداد که چون فقیر باید دزدی کنه
ولی مادر بزرگم بخشیدش و براش طلب خیر کرد:)
حالا من واقعا نمیدونم اشتباه این سه تا جوان قابل بخشش یا نه
من حتی مطمئن نیستم مرتکب اشتباهی هستن یا نه
چون من قاضی نیستم!

موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۶
Faezeh

نظرات  (۵)

موافقم :)

جوگیر شدن..مثل داستان دخترآبی و رومینا آتیش این هم فورا سرد میشه

تا وقتی روش صحیح مطالبه گری رو بلد نباشیم همینه که هست

پاسخ:
ممنون که خوندی:)
واقعا از نظرم اکثر مشکلاتمون بخاطر بلد نبودن روش صحیح مطالبه گری

حرفت درسته. ولی برای اینکه بدونی چی رو باور کنی یا نه؛ باید هوش رسانه ای/سیاسی/اجتماعیت رو به کار بگیری. نمیتونی بگی که هر حرفی که گفته میشه رو باید به عنوان یک احتمال که ممکنه درست باشه در نظر بگیریم! اطرافتو خوب ببین. خوب نگاه کن. دقت کن. ببین کی داره چی میگه. و سعی کن بفهمی پشت هر حرفی که زده میشه چه قصد و هدفی نشسته. کسی که میخواد اعدام کنه، طبیعیه که برای اعدامش دلیل تراشی کنه. بگه حق با منه. بگه اینا جنایتکارن. طبیعیه که نیاد بگه آره فقط برای اینکه اعتراض کردن و ممکن بود موضعم رو به خطر بندازن دارم اعدامشون میکنم! پرونده سازی هم مثل آب خوردنه. ولی شنونده باید عاقل باشه. باید همه ی جوانبو بسنجه. باید رجوع کنه به منطق و تجربیات قبلیش. رجوع کنه به اعدامهای گذشته. شنونده باید ذات گوینده رو بشناسه. گاهی وقتا ذات یک نفر خونریزی و قتل و غارت و سرکوب و کتمان و دروغه. 

پاسخ:
اول از همه ممنون از نظر و توضیحاتت :)
من نمیگم راجب همه  چیز اینگونه برخورد کنیم
اینجوری که سنگ روی سنگ بند نمیشه 
ولی بعضی مسائل واقعا گنگه 
شما در واقع میگی نبین که طرف مقابلت چی میگه، ببین که چه شخصی هست
مثلا گوش نده که قاضی چی‌میگه، ببین که سوابقش چیه بگو که اون دروغگو
ولی من نمیتونم اینجور باشم ناشناس عزیز 
همون حدیث امام علی که : به گوینده سخن توجه نکن به سخنی که میگه توجه کن
اگه بخوام اینجور فک کنم خب میگم صد درصد این قضیه مشکل داره و این فرد باید اعدام بشه
چون شخصی مثل ترامپ ازش حمایت کرده
من میگم داداگاه مدارکی اورده که این شخص مجرمه
و عده ی زیادی مخالف این حکمن
خب مطالبه گری کنیم که مدارکشو شفاف ارائه بده 
اونوقت مطمئنن کسی که خواهان حقیقت باشه متوجه مسئله میشه
من نمیتونم بگم ذاتش سرکوب و دروغه
من میتونم بگم دروغ ها و سرکوب هایی کرده ولی نه لزوما همیشه !
و چشم روی برخی کارهای درستش ببندم
+ وی بسیار کنجکاو است این ناشناس عزیز کیست:)

۲۶ تیر ۹۹ ، ۱۳:۱۲ کریمه کریمی

زیبا نوشتین...احسنت👌👌👌

پاسخ:
سپاس :)

قضیه چیه ؟

 

قرار بود دیروز اعدام بشن ؟ شدن ؟ نشدن ؟

پاسخ:
نمیدونم حقیقت !

۲۹ تیر ۹۹ ، ۱۲:۳۸ عـلیـرضـ ـا

کاملاً باهاتون موافقم.

این روزا همگی یه پا قاضی شدیم که حکم صادر می‌کنیم.

چه اینوری، چه اونوری.

البته صدای ترامپ و ضدانقلاب هم درآمده ظاهراً!

پاسخ:
بله ترامپ که برای ملت ایران شده دایه مهربان تر از مادر ؛)
ممنون که خوندین:)

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">